2019-01-22, 23:57
Bannlyst
Kan alla WhiteTrash sluta snacka bajs om kvinnna som lämna barnvagnen för många gör så i vardagen i all stress småbarnsförälder lever. Alla sitter inte på fb o skriver goja som ni som skriver detta. Ni har inte ens ungar själva så lägg ner ert ordbajs jävla pajaser
Citera
2019-01-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
När man ser kvinnor med barnvagnar brukar man aldrig misstänka dem som kidnappare om man själv är normal.

Inne på förskoleområdet känner man dock igen andra föräldrar, och lägger märke till folk för man hälsar i regel. När hon väl bar iväg därifrån såg hon väl ut som vilken mamma som helst förmodligen.
Citera
2019-01-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Undrar hur påföljden blir för denna 39 åriga kvinnan?
Fängelse eller avgiftning? Verkar ju vara rejält tunga missbruksproblem hon har.

Antagligen inget särskilt hårt straff, kommer nog aldrig att se insidan av ett fängelse, det är ju en kvinna. Folk i tråden verkar dessutom tycka synd om henne pga sin situation, de lär ju inte sagt samma sak om det var en man. Nej hon ska låsas in under långt tid, uppenbarligen en stor fara för allmänheten.
Citera
2019-01-23, 00:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Vart hittar du att dom inte kunde förhöra henne pga att hon va hög??

Det står i nedanstående artikel, även i Expressen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2a80x/gripen-for-bortrovande-av-bebis-paverkad
Citera
2019-01-23, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Hur vet du att mamman är svensk? Lågbegåvat

för att 99% av invandrar kvinnor knarkar inte, tyvärr. Det är största sannolikhet att mgm är en svensk kvinna och blondin. Ta inte åt dig kompis är ju svenne banan själv och vi svennar är inte guds bästa barn
Citera
2019-01-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baccardii
Kan alla WhiteTrash sluta snacka bajs om kvinnna som lämna barnvagnen för många gör så i vardagen i all stress småbarnsförälder lever. Alla sitter inte på fb o skriver goja som ni som skriver detta. Ni har inte ens ungar själva så lägg ner ert ordbajs jävla pajaser

Instämmer.. när jag läste att barnen lämnades sittandes i vagn 5-10 minuter fick jag kalla kårar men sen tänkte jag en gång till.. barnet kanske sov och lämnades precis utanför dörren inne på inhängande området, det känns som en sak flera föräldrar skulle kunna göra, inte väcka bebisen för att hämta syskonet liksom..
eller stod vagnen ute på gatan utanför förskoleområdet, det låter som folk tror det?
Citera
2019-01-23, 00:17
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Stämmer. Hittills dömd för Begågna brott - Snatteri, Stöld, Rattfylleri, Bedrägeri, samt våld mot tjänsteman.

Hon stal tramadol från gamlingar när hon jobbade inom hemtjänsten. Barnen har i alla fall tidigare varit omhändertagna.
Tragiskt. Hon verkar ha försökt ordna upp sitt liv flera gånger.

Hennes pojkvän född 93.

Vart är barnens far?
Citera
2019-01-23, 00:19
Medlem
Kollar en bilder från i somras på MGM Facebook, där hon o pojkvännen sitter på en buss, så är det där vita (musikspelare av ngt slag?) med på bild som poliserna lägger fram på huven vid gripandet.
Citera
2019-01-23, 00:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Det är helhetsbilden. Bara det att hon har en betydligt yngre pojkvän som är ensamkommande (dessa är kraftigt överrepresenterade bland tunga missbrukare) och dömd för stöld är varningslampa givet det vi känner till om brottet hon nyss begått. Hennes blick är stirrig och disträ, det ser ut som att hon inte sovit på ett tag. Hudtonen är osund (kameran kan dock spela ett spratt här). Min tjackdar ger utslag.

Nu läser jag dessutom i AB att hon har ett känt missbruk så det får väl anses bekräftat.

Hur vet du att pojkvännen är ensamkommande?
Citera
2019-01-23, 00:29
Medlem
Jag har bott i Gerrebacka och haft barn på samma förskola, att lämna barn i vagn utanför en kort stund tror jag många gör, själva förskolan är förhållandevis inhägnad och man måste öppna en grind för att komma in. Det här är min gissning på ungefär hur förövaren har gått till Coop Bäckebol. (Bild med hur förövaren skulle kunna ha rört sig, blå linje är där man inte möter någon)
Kollar man Google Maps på den sträckan när man rör sig till fots så beräknar de att det tar ca1 timme och 26 minuter, stämmer rätt bra in på tiden. (Google Maps tid att gå från förskolan till Coop Bäckebol)

Detta är bara rena spekulationer men jag känner till området bra.
Citera
2019-01-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur vet du att pojkvännen är ensamkommande?

Det vet jag inte och du har nog rätt som betvivlar det. Han ser ut som en hazar och har inga FB-bilder som laddats upp före 2015, men å andra sidan är han enligt folkbokföringen född 1993 vilket torde diskvalificera honom som ensamkommande. Söker man på honom på Ratsit dyker upp det också upp en rad arabiska mellannamn.
Citera
2019-01-23, 01:09
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det här med att ställa barnvagnen utanför förskolan, då barnet sover, är väl inget märkligt alls? Det känns ju som en trygg plats att ställa ett barn bland alla andra barnvagnar. Det finns ju "utedagis" där ungarna JÄMT sover ute i sina vagnar,
där förskolorna kräver att föräldrarna har med sig barnvagn så barnen kan sova ute De här jävla urochskur-dagisen har fått kritik för att de låtit ungarna sova ute i 30 minusgrader.

Det finns många som låter sina barn sova ute hemma.
Men de varnade ju nyligen för det, då något barn hade blivit riven av en råtta https://www.expressen.se/nyheter/noah-attackerades-av-ratta-i-barnvagnen/

Det händer att djur attackerar barn som sover ute, så de kommer upp varningar om det då och då.

Men att låta barnet få ligga kvar och sova i vagnen medan man hämtar storasyskonet inne på förskolan är otroligt vanligt att föräldrar gör.
Man gör som man vill men att lämna ett litet barn utan uppsikt hade jag aldrig gjort om det så ens vore för en minut. Majoriteten av kritik mot mamman har väl knappast varit för att det är kallt ute utan snarare att hon haft bristande uppsikt.

I dessa tider när overaller skall på, det äldre barnet ska säga hej då till sina kompisar och så vidare så rör det sig om en bra stund innan man är tillbaka hos det sovande barnet igen. Jag förstår att man inte vill väcka barnet, men ett barn vaknar inte av att man rullar in barnvagnen på dagiset (vilket det bör finnas möjlighet till). Nu fanns det ju uppenbarligen en risk med att placera barnet utanför dagiset, vilket troligtvis beror på att barnvagnen syntes från vägen utanför dagiset och då borde aldrig barnet ha lämnats där ute.

Jag är övertygad om att 99% av alla femåringar hade kunnat hitta till en lekplats som ligger en kilometer från ens hem, borde man låta dem gå dit ensamma för det ändå? Folk tummar ofta på säkerheten och bara för att det är extremt osannolikt att någonting sånt här händer så kan det fortfarande hända. Ansvaret ligger enbart på föräldern att ha koll på sitt barn. Så ja, man kan lämna sitt barn sovandes i en vagn men då får det vara så att man kan se barnet från ett fönster (och håller koll hela tiden).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in