2019-01-22, 18:06
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
AfS fans på Malta, det vill säga Radio Bubbla verkar ha distanserat sig från partiet.

Kanske hittar Bubbla-folket nåt nytt politiskt projekt att stödja i nästa val.

Bubbla vill väl ha sänkt skatt. Utan återvandring kan de glömma det. Det finns bara ett parti idag som har en politik som leder till sänkta skatter och det är AfS. Moderaternas politik gör det inte.
Citera
2019-01-22, 19:07
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
AfS fans på Malta, det vill säga Radio Bubbla verkar ha distanserat sig från partiet.

Kanske hittar Bubbla-folket nåt nytt politiskt projekt att stödja i nästa val.
bubb.la är inte ens särskilt partipolitiska så det är efterblivet att påstå att de distanserat sig från partiet. De - eller åtminstone Martin - bad ju till och med om ursäkt under valrörelsen för att de var så tydliga med sitt stöd för AfS eftersom de inte sätter särskilt stort hopp till den demokratiska processen whatsoever.
Citera
2019-01-22, 20:34
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Fjamåt-Annie är mycket riktigt en s.k. utvald ”Bilderberg-person”:

(FB) Bilderberg 2018

Hon blev måhända inte vald till statsminister - denna gång - men det råder ingen tvekan om vilkas ärenden & Agenda 2030 (NWO) som även hon följer; Detsamma gäller för Wallenbergs vapenkrängande Bilderbergslakej Stefan Löfvén. Globalist som globalist, eftersom Regeringsmissbildningen ligger helt i linje med vad globalisterna vill ha, dvs. fortsatt öppna gränser.

Jeff Ahl är således en av de ”vaknare” åtminstone, även fast analysen enbart synes ha kommit halvägs; detsamma gäller exempelvis för Ingrid&Maria samt Lars Bern, som inte heller vill löpa linan ut… Men man tager vad man hafver så Lars Bern är ändå värd att lyssna på och förklarar dessutom lättfattligt för den bredare väljarkåren, hur det ligger till, utan att vilja bli antisemitisk:

Lars Bern 16 januari 2019- Globalisterna får fortsatt regeringsinnehav.
https://www.youtube.com/watch?v=Ox6Yxqc6L2Y

Lars Bern förklarar att globalister, kontrollerade av internationella finansintressen, har styrt den svenska politiken de senaste mandatperioderna. De får nu fortsatt regeringsinnehav och politiken med öppna gränser fortsätter.

Annie Lööf blev år 2017 inbjuden till Bilderbergmötet. Hon har också blivit medlem i Trilaterala Kommissionen. Detta är två viktiga lobbygrupper för globalisterna. Det ledde till att hon fick storhetsvansinne och efter valet började agera för att bli ny statsminister. Centerns resa kopplat till detta är värd att uppmärksamma, eftersom Centerpartiet tidigare var ett starkt nationalistiskt parti som nu har antagit en diametralt motsatt position.

Från kommentarsfältet skriver nicket Helge Smutt: ”Tala ur skägget. Alla är inne på banker, storföretagsledare, Soros, Rothschild och globalister. Varför inte bara säga det rakt ut?”

Till skillnad mot AfS tar dock Populisterna (POP) upp ”bankfrågan” i sitt partprogram och kritiserar att bankerna tillåts skapa sina egna pengar. m.m. Även om AfS inte tar upp dessa - för den bredare väljarkåren - mer komplicerade frågorna, så bör de åtminstone via någon längre artikel eller vid en djupare längre intervju visa på att de är medvetna om samt är insatta i frågan. Men att AfS välutbildade civilekonomer, vill bevara kontanterna, visar ju ändå på att de varit inne på bankfrågan dock utan att ha som sin punkt att vilja reformera banksystemet - ännu - vilket vissa AfS:are anser vara taktiskt klokt.
http://www.whitetv.se/en/the-100-system/516-imf-och-ulf-dahlsten-bekraeftar-reformbehov-som-foerbjuder-banker-att-goera-pengar.html

Dagens finanssystem är ett globalt pyramidspel. POP's huvudfråga är att knäcka privatbankernas makt bakom kulisserna genom att förstatliga även de digitala pengarna, som är 98% i Sverige i motsats till kontanterna, som de också vill skall räddas. Ett avgörande kriterium i pyramidspelet anser POP är den dolda omständigheten att pengar skapas av ingenting genom privata banker (vilket Jeff Ahl faktiskt också offentligt samt kritiskt påpekat någon gång). Deras utgivning av nya pengar i form av skuld bör stoppas då det är digitalt falskmynteri. POP anser att Riksbanken skall inte bara ha monopol på utgivningen av kontanter utan även på digitala pengar.

https://pbs.twimg.com/media/DxRkiM2XgAEWpaY.jpg

Mads Palsvig är den framgångsrike danske bankmannen som gick emot banksystemet och blev en rebell. Nu avslöjar han den globalistiska elitens mörkaste hemligheter. Söndag 27 januari talar han på en Gula västarna-manifestation i Stockholm, tillsammans med bl.a. Lennart Matikainen AfS och Ingrid Carlqvist m.fl. Mads Palsvig har numera också bildat ett nytt politiskt parti i Danmark (JFK21).

Dansk bankman avslöjar elitens mörkaste hemligheter
https://www.ingridochmaria.se/2019/01/21/bankirer-och-slavar/

Citat:
I en intervju som görs av Lukas Alexander på YouTube-kanalen Age of Truth avslöjar den före detta bankmannen Mads Palsvig hur globalisterna styr världen både finansiellt och politiskt. På frågan om vad som är den största faran för världen i dag, svarar Mads Palsvig: Att så få människor har vaknat upp och insett hur världen egentligen fungerar.

Att folk har så svårt att vakna och förstå hur världen fungerar beror på den otroligt framgångsrika hjärntvätt som skett de senaste decennierna genom teve och medier, men även via utbildningssystemet. Underrättelsetjänsterna med CIA i spetsen har också starkt bidragit genom att plantera falska medieberättelser och använda köpta journalister;
https://www.ingridochmaria.se/2019/01/09/analys-sa-infiltrerar-de-medierna-och-styr-dina-asikter/
Man låter också sina egna medarbetare medverka i de mest populära tv-programmen där de framför åsikter som passar elitens syften.

Ett fåtal superrika familjer styr världen:
[…]– Trots att jag arbetat inom bankvärlden i trettio år så visste jag faktiskt inte att alla banker i Västvärlden ägs och kontrolleras av bara några få familjer; Rothschild, Peyser, Rockefeller, Vanderbilt, Wallenberg, familjen Bush och vissa adelsfamiljer i Europa, till exempel den tyska dynastin Sachsen-Coburg-Gotha dit den engelska kungafamiljen hör. Denna globala elit härskar genom att söndra och lyckas få alla andra grupper att kriga mot varandra – män mot kvinnor, svarta mot vita, olika åldersgrupper och människor med olika utbildningsnivå mot varandra. Medierna, som den globala finanseliten kontrollerar, spelar förstås en oerhört stor roll i att hetsa grupper mot varandra.

Den amerikanska centralbanken Federal Reserve är ett finansiellt instrument som bestämmer hur mycket dollarvaluta som ska finnas på marknaden. Federal Reserve grundades genom ett kongressbeslut 1913 för att kunna lugna ner ekonomin vid överhettningar och boosta den i lågkonjunkturer, och uppfattas av de flesta som en statsägd bank, ungefär som vår svenska Riksbanken. Men trots att Feds uppgift är att sköta USA:s monetära politik, övervaka och reglera banker, bibehålla stabilitet i det finansiella systemet, samt att erbjuda finansiella tjänster till banker, den amerikanska regeringen och utländska offentliga institutioner, så är den privatägd. Ägarna är hemliga, men en inte alltför avancerad gissning är att de till stor del utgörs av den lilla klicken superrika familjer som just nämnts.

[…]Globalisterna vill nu införa en världsregering som förstås ska bestå av dem själva, det som kallas The New World Order (NWO) men ständigt avfärdas som en konspirationsteori. Dock framkommer det ganska tydligt i FN:s Agenda 2030 att om alla dessa globala mål ska kunna genomföras, måste en världsregering komma på plats. Detta stöds till 100 procent av statsminister Stefan Löfvén som i sin regeringsförklaring i måndags försäkrade att hans regering ska göra allt för att målen ska uppnås. Om detta kan man också läsa på regeringens hemsida.

– Om detta införs blir det diktatur med övervakning och avskaffande av yttrandefriheten, ja det kommer att vara ren fascism, säger Mads Palsvig

Noterat för övrigt:
- Jeff Ahl håller på att sondera terrängen för en eventuell liknande manifestation även i norra Sverige.
- Lennart Matikainen kommenterar regeringsmissbildningen med rubriken:”Dårhuset har inget tak!”
https://www.youtube.com/watch?v=ceVbn8ec4HE
Citera
2019-01-22, 21:09
Medlem
Tradens avatar
Hur det går för AfS i EU valet bestämmer SD. Tänker de sitta kvar i sin EU-grupp kanske AfS lyckas ta sig in som enda swexit alternativ. Går SD över och officiellt stöder ENF (som de såklart borde) lär AfS aldrig ta sig in.

Det hänger mycket samman med hur det går för gula västarna, brexit och andra partier i ENF gruppen.
Citera
2019-01-22, 21:31
Medlem
brutalares avatar
Jag är SD väljare sedan flera val men om AfS sätter Kasselstrand som förstanamn på sin lista röstar jag på dom direkt.
Citera
2019-01-22, 21:44
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Jag är SD väljare sedan flera val men om AfS sätter Kasselstrand som förstanamn på sin lista röstar jag på dom direkt.
Gustav Kasselstrand var förstanamn redan i valet till riksdagen den 9 september 2018.
Citera
2019-01-22, 21:46
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Gustav Kasselstrand var förstanamn redan i valet till riksdagen den 9 september 2018.
Det vet jag. Och partiledare är sällan förstanamn till EU-valet. Minns inte om jag någonsin sett det. Men jag tror inte många kommer rösta på AfS om inte GK toppar listan.
Citera
2019-01-22, 21:48
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Det vet jag. Och partiledare är sällan förstanamn till EU-valet. Minns inte om jag någonsin sett det. Men jag tror inte många kommer rösta på AfS om inte GK toppar listan.
Varför röstade du inte AFS i riksdagsvalet?
Citera
2019-01-22, 22:02
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Varför röstade du inte AFS i riksdagsvalet?
Eftersom att Sverige inte har tid att vänta 20 år till för att ett parti med en nationell grundsyn ska komma in i riksdagen. Vi behövde förändring nu.
Citera
2019-01-22, 22:22
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Eftersom att Sverige inte har tid att vänta 20 år till för att ett parti med en nationell grundsyn ska komma in i riksdagen. Vi behövde förändring nu.
På vilket sätt påverkade din röst på SD Sverige så att vi fick den förändring som du anser att vi behöver?

Jag har väldigt svårt att se att utvecklingen hade varit annorlunda även om SD hade fått några mandat till. Vi kan med säkerhet säga att SD hade påverkat regeringsbildningen precis lika lite som de nu har gjort. De som röstade på AFS kan alltså vara stolta över sina röster och behöver inte på något sätt ångra dem.
Citera
2019-01-22, 22:36
Medlem
brutalares avatar
Citat:
På vilket sätt påverkade din röst på SD Sverige så att vi fick den förändring som du anser att vi behöver?

Jag har väldigt svårt att se att utvecklingen hade varit annorlunda även om SD hade fått några mandat till. Vi kan med säkerhet säga att SD hade påverkat regeringsbildningen precis lika lite som de nu har gjort. De som röstade på AFS kan alltså vara stolta över sina röster och behöver inte på något sätt ångra dem.
Tyvärr påverkade den inte så mycket. M+KD+SD hade ju 21 mandat ifrån majoritet vilket åtminstone hade kunnat få en viss skillnad på migrationspolitiken, fast såklart inte tillräckligt. Men hade vi fått 21 fler mandat så hade jag kunnat nöja mig med det i en mandatperiod. Om ännu fler hade röstat på AfS så hade vi varit ännu längre ifrån detta. Tänk om vi missat majoriteten med 1 mandat för fler röstade på AfS? Då hade det varit riktigt illa enligt mig.
Citera
2019-01-22, 22:44
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Tyvärr påverkade den inte så mycket. M+KD+SD hade ju 21 mandat ifrån majoritet vilket åtminstone hade kunnat få en viss skillnad på migrationspolitiken, fast såklart inte tillräckligt. Men hade vi fått 21 fler mandat så hade jag kunnat nöja mig med det i en mandatperiod. Om ännu fler hade röstat på AfS så hade vi varit ännu längre ifrån detta. Tänk om vi missat majoriteten med 1 mandat för fler röstade på AfS? Då hade det varit riktigt illa enligt mig.
Tänk om man går och röstar på ett parti som förnekar det svenska folkets biologiska och genetiska existens istället för att rösta på ett parti som verkar för just svenskarnas intressen, helt utan att uppnå några andra resultat annat än att det nationalistiska partiet inte kommer in i riksdagen då? Ja, det var riktigt illa att så många personer som redan är trötta på SD gjorde så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in