2019-01-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror som sagt att det är en närstående som mördat dem. Sen om personen åker dit eller inte är en annan femma. Vi har ju den där händelsen i Örebro där nån kvinna hittades mördad bakom något vägplank och där åkte väl ingen dit trots att alla "vet" vem som mördat henne. Vi har även den där Mats alm som mördade sin thailändska tjej några dagar innan bröllopet och även där så slapp personen undan

Därför det kan va bra att ha hans eventuellt uppdiktade historia att läsa upp i rätten, får de tid att samla bevis så kan de ställa rätt frågor i förhör!
Citera
2019-01-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, det är fel JN......finns rätt länk i tråden till Facebook.

Samma namn på både mamma och barn. Säker på att det är fel i tidningen?
Citera
2019-01-22, 20:05
Medlem
Citat:

Fast artikeln är ju sedan 2014....så hon kan ju ändrats.
Och hur stor sannolikhet är det att det bor 2 personer med samma namn i just detta området ?
Citera
2019-01-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Fast artikeln är ju sedan 2014....så hon kan ju ändrats.
Och hur stor sannolikhet är det att det bor 2 personer med samma namn i just detta området ?

Jag tycker hon ser lite tärd ut på vissa Facebookbilder (utan filter). Så klart var hon snart 50 år, men jag misstänker att hon bar på tunga saker som åldrade henne snabbt. Hon såg rundare ut för några år sedan (i tidningen) och mer hälsosam.
Citera
2019-01-22, 20:07
Medlem
Citat:

Det är hon och barnet på bilden i tidningen
Citera
2019-01-22, 20:08
Medlem
Tror ni GW tar upp fallet i brottajournalen ikväll?
Citera
2019-01-22, 20:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Alltså allt det där har ju tagits upp så att säga att det är en familjetragedi är oerhört luddigt. För mig så är en familjetragedi att folk går bort av en olyckshändelse. Ex bilolycka eller halva familjen dog i en tsunami i Thailand. Om det är mord eller självmord är självklart oerhört tragiskt men jag anser inte att det är en familjetragedi.

Hur som helst så kan jag inte få ihop att det är en olyckshändelse.
Ja, men nu handlade det inte om vad man anser är tragiskt eller inte, utan vad som brukar menas när man beskriver dödsfall som en "familjetragedi". I nästan alla fall handlar det då om sk utvidgat självmord. Inte olyckor där familjer tragiskt omkommer.
Citera
2019-01-22, 20:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja, men nu handlade det inte om vad man anser är tragiskt eller inte, utan vad som brukar menas när man beskriver dödsfall som en "familjetragedi". I nästan alla fall handlar det då om sk utvidgat självmord. Inte olyckor där familjer tragiskt omkommer.

Fast personen som antingen vet något eller inte som skrev att alla har fel och att det är en familjetragedi. Vad menar den personen då, vi har ju redan utvidgat självmord ganska tidigt i tråden samt mord och dråp. Det som finns kvar är att hon råkade låsa in sig själv och barnet i skåpet och frös ihjäl, tog slut på luft eller liknande som låter väldigt otroligt att det skulle kunna hända. Så jag gissar på att den personen inte vet något alls..
Citera
2019-01-22, 20:34
Medlem
Ingen som vet hur lång tid det tar för dem att få en preliminärt oduktionsrapport? Obduktionen skulle ju förmodligen göras idag.
Citera
2019-01-22, 20:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Fast personen som antingen vet något eller inte som skrev att alla har fel och att det är en familjetragedi. Vad menar den personen då, vi har ju redan utvidgat självmord ganska tidigt i tråden samt mord och dråp. Det som finns kvar är att hon råkade låsa in sig själv och barnet i skåpet och frös ihjäl, tog slut på luft eller liknande som låter väldigt otroligt att det skulle kunna hända. Så jag gissar på att den personen inte vet något alls..
Nej, personen behöver inte veta någonting alls. Jag vet inte vilken sida det var eller vad användaren hette, men man kan kanske utgå från att personen kommenterade teorierna som det främst pratades om sidorna innan.

Familjetragedi syftar väl hursomhelst på mord inom familjen, inte en tragisk olycka i alla fall.
Citera
2019-01-22, 20:39
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Hade bilen stått ute i skogen och hjulspår visar på att den inte kunde ta sig därifrån så skulle jag direkt gissat på att de frös ihjäl. Men nu är det inte så utan det var relativt nära till hjälp så därför lutar det inte mot en olycka av något slag. Självmord likaså då hon lika gärna hyra hotellrum, vandrarhem osv
Citera
2019-01-22, 20:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om dottern ålder stämmer så kan det väl omöjligen stämma om nu inte barnet var inlåst där bak och inte kunde meddela sig på något sätt. En 5-6-åring är på intet sätt oförmögen att ta sig ut ur en bil och påkalla hjälp om mamma dör.

Är väl inte ovanligt med barnsäkerhetslås. Kan också tänka mig att ett barn ogärna lämnar sin ”sovande” mamma.

Men jag vet inte. Är väl inte det mest sannolika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in