2019-02-05, 12:32
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Möjligt också. Frågor att ställa sig då är vart i bilen de hittades (alla pratar om i skåpet men är det bekräftat egentligen?) och när flickan blivit tagen av daga. Lyfte hon barnet ut om det var i skåpet hon själv valde att avsluta sitt liv?

Livet måste ha smällt henne rejält på käften. Kanske kom reaktionen och insikten om hur livet skulle bli när hon hämtade bilen för att flytta i en separation. Jag har svårt att se att man väljer en sådan plats och sätt det görs på, annars. (Om det hade varit mer planerat, väljer man inte en mer trygg plats då, som ett hotellrum?)
Många som tar sina liv söker sig bort från hemmet är min uppfattning. Inte för långt, en bit bort och gärna avsides men ändå inte så att man "försvinner", utan man ska upptäckas och tas om hand om efter döden. "Familjetragedier" är väl en annan sak i och för sig, oftast sker dom nog i hemmet. Men det beror nog också på tillvägagångssätt och anledning. Vill man ta med hela familjen och har tillgång till skjutvapen så är hemmet det naturliga, men exempel finns ju också på föräldrar som "hamnat i fel körfält" med barnen i baksätet.
Citera
2019-02-05, 12:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlejocko
Har jobbat inatt tillsammans med en person som känner familjen, hen säger att kvinnan tagit livet av flickan och sig själv.
Tack för informationen!👍
Med din egenberättade forumhistoria inser man dina potentiella möjligheter till att kunna bidra med relevant information i ärendet.

Jag har själv fått info av samma slag (utökat självmord) från PM:are, men utlovat att inte nämna något i tråden innan någon annan har gjort det först. Har samtidigt utlovat att utelämna de uppgifter som är helt ointressanta för tråden, men som har lämnats för att inför mig påvisa att personen inte "trollar".

För att undvika spekulationer kan jag tillägga att jag inte har haft någon som helst kontakt med sambon MH.
Inte heller med den vän till paret som reste halva jorden runt för att ge tröst, och som efter att med maskerat namn ha namngetts i tråden efter ett tag tog bort den sannolikt c:a 4 år gamla bilden av mamman (JN) och dottern (TN) som hade fyllts med röda hjärtan på hans egen Facebookprofil.
Borttaget kan bero på allt möjligt. Kan vara p.g.a. försök att hålla samma låga profil som alla andra vänner, eller annars kanske på något helt annat?

För tillfället har jag ingen ytterligare relevant info att dela med mig av till tråden, men kände att det här behövde komma fram då jag nu inte sviker någons förtroende.

För nya trådläsare kan jag flika in att jag inte känner familjen, och antagligen inte heller någon av deras närmaste vänner/bekanta.
Citera
2019-02-05, 14:29
Medlem
Trodde verkligen det var dubbelmord. Förlåt att jag upprepar mig. Kunde inte se en kvinna i den åldern med sin sociala situation (dvs ingen misär) gå och hyra en skåpbil och mörda sin 7 åriga dotter. Det skär sig för mig. Hade barnet varit 6 månader hade jag tänkt mord/självmord men finner det bara så....märkligt allting.
Citera
2019-02-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Trodde verkligen det var dubbelmord. Förlåt att jag upprepar mig. Kunde inte se en kvinna i den åldern med sin sociala situation (dvs ingen misär) gå och hyra en skåpbil och mörda sin 7 åriga dotter. Det skär sig för mig. Hade barnet varit 6 månader hade jag tänkt mord/självmord men finner det bara så....märkligt allting.
Ja samma här.. Väldigt konstigt allting så svårt att förstå :/
Citera
2019-02-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Tolkar jag dig rätt? Att du lämnat din tro? Har det bekräftats från polisen?

( btw, min intuition gör mig till en fanatiker, vilka jag förövrigt inte gillar)
Citera
2019-02-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tolkar jag dig rätt? Att du lämnat din tro? Har det bekräftats från polisen?

( btw, min intuition gör mig till en fanatiker, vilka jag förövrigt inte gillar)

Nej nej jag tror fortfarande på dubbelmord men blir sådär ”jaha” när folk skriver att det är självmord/mord så mycket från säkra källor. Kan inte polisen bara bekräfta det till media isåfall?
(Är likadan med min intuition )
Citera
2019-02-05, 15:41
Medlem
Cameleonts avatar
Fruktansvärt tragiskt. Ser att en gemensam vän på FB lagt upp ett foto på mamman och dottern från någon badstrand😢
Citera
2019-02-05, 17:39
Medlem
Secs avatar
Bläddrat bakåt 20-30 sidor nu men hittar inte BOs Facebook eller personuppgifter någonstans.
Citera
2019-02-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Bläddrat bakåt 20-30 sidor nu men hittar inte BOs Facebook eller personuppgifter någonstans.

Plockas ofta bort av ngn behörig vid dödsfall.
Citera
2019-02-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Dock tyder ju den här meningen på att en privatperson stötte på kropparna.

"Det var klockan 11.56 som polisen larmades till ett friluftsområde i södra Stockholm. På en parkeringsplats i en hyrbil hade två kroppar hittats."

Men det kan också vara en felaktiv uppgift eller en omskrivning, då polisen i andra artiklar inte kommenterar saken.
Tidigare i tråden skrev någon att Circle K hade GPS på deras bilar och då bilen inte lämnats tillbaka hade de spårat den. Vet dock inte om det stämmer.
Citera
2019-02-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tack för informationen!👍
Med din egenberättade forumhistoria inser man dina potentiella möjligheter till att kunna bidra med relevant information i ärendet.

Jag har själv fått info av samma slag (utökat självmord) från PM:are, men utlovat att inte nämna något i tråden innan någon annan har gjort det först. Har samtidigt utlovat att utelämna de uppgifter som är helt ointressanta för tråden, men som har lämnats för att inför mig påvisa att personen inte "trollar".

För att undvika spekulationer kan jag tillägga att jag inte har haft någon som helst kontakt med sambon MH.
Inte heller med den vän till paret som reste halva jorden runt för att ge tröst, och som efter att med maskerat namn ha namngetts i tråden efter ett tag tog bort den sannolikt c:a 4 år gamla bilden av mamman (JN) och dottern (TN) som hade fyllts med röda hjärtan på hans egen Facebookprofil.
Borttaget kan bero på allt möjligt. Kan vara p.g.a. försök att hålla samma låga profil som alla andra vänner, eller annars kanske på något helt annat?

För tillfället har jag ingen ytterligare relevant info att dela med mig av till tråden, men kände att det här behövde komma fram då jag nu inte sviker någons förtroende.

För nya trådläsare kan jag flika in att jag inte känner familjen, och antagligen inte heller någon av deras närmaste vänner/bekanta.

Tack! Ytterligare ett tragiskt fall där en förälder dödar sitt barn och begår självmord.
Citera
2019-02-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamlejocko
Har jobbat inatt tillsammans med en person som känner familjen, hen säger att kvinnan tagit livet av flickan och sig själv.

Detta "hen" sagt är helt förståeligt. Såklart vet "hen" mycket som utomstående inte vet. ("Hen" är din kollega vilket möjliggör även, kollega med MH? Relevant eller lika mycket inte det? Bara min gissning.)

Det bara övertygar inte mig så här långt. Har själv stått nära till bredvid när "världens godaste, snällaste, bästa, människa" dödar...ofattbart förevigt, men det hände!
Senast redigerad av cactaceae 2019-02-05 kl. 18:27. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in