2019-01-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Klart dom får skylla sig själva om dom lämnar en bebis ensam ute

Tror du en bebis är ett föremål som har pengavärde?
Klart dom inte får skylla sig själv din mupp.
Låt oss Hoppas att dom hittar bebisen oskadd!!
Citera
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Men med tanke på handlingen skulle jag säga att det är en invandrare. De kan ju fortfarande röra sig utanför sina egna områden, även om de i 9 av 10 fall begår brott i sina egna områden.

Polisen verkar förövrigt ha dragit igång en riktigt stor sökinsats så jag skulle tro (och hoppas) att barnvagnen och flickan hittas relativt snabbt.
Mamman är inte invandrare.

Kvinnan som kidnappat barnet är enligt signalement blond.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hur fan kan man lämna barnvagnen utan uppsyn 5-10 min (enligt Aftonbladet)?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnoKmw/sexmanaders-flicka-i-barnvagn-forsvunnen-fran-forskola

Sniff sniff......det luktar blattemorsa lång väg!

Seriöst, barn sover ofta ensamma ute i vagn. Jaevla idiot.
Citera
2019-01-22, 16:23
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Barnvagnen var tom när mamman kom tillbaka till den.

Nej, barnvagnen är också borta enligt aftonbladetartikeln.
Citera
2019-01-22, 16:23
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Tack! Rätt iögonfallande vagn med andra ord.
Om det inte vore för att typ var och varannan förälder har en...
Citera
2019-01-22, 16:24
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Barnvagnen var tom när mamman kom tillbaka till den.
Vilken källa har du på det här? Det står i media, bl a SvT, att båda barn och barnvagn var borta.

Det är väl lite dumt att kalla någon ansvarslös för att ha lämnat barnvagnen 5-10 minuter utan uppsyn i det här läget med mycket lite information. Det finns platser som kan kännas som säkra, där det är rimligt att lämna en barnvagn med barn en kort stund, och det kan vara frågan om en sådan i det här fallet.
Ute på min gård lämnar småbarnsföräldrar barn i barnvagnen parkerad ibland. Naturligtvis skulle någon kunna springa in och ta den på några sekunder, men både känns gården trygg och området är lugnt.

Kasta inga stenar än, är ni snälla!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Ja,min första tanke och det värsta....lättade dock om det är en kvinna.Dock med psykfall vet man ju aldrig....

Som sagt i dagenssjuka samhälle lämnar jag inte min hund knyten ensam någonstans om det så är snabbt in 5 min i affären jag måste.

Samma här, jag lämnar inte ens hunden ensam utanför en affär eller dylikt. Jag har själv sett när barn(invandrare) kastat sten på en liten hund så den inte kunde gå sedan
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är vanligare att man tar fel vagn. Därför har förskolan ringt samtliga föräldrar mm och kollat efter att ingen tagit fel vagn (det var därför det tog 30 minuter innan polisen larmades)

Inte klokt att man väntar 30 minuter med att ringa polisen. Det gör man direkt då sannolikheten att GM fortfarande är i närområdet med barnvagnen är större.

Får dålig känsla av det här. Har någon sett mamman lämna vagnen utanför förskolan? Hon kanske aldrig ens gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi

Jag syftade givetvis på att förövaren är en invandrare, inte att offret är det.
Citera
2019-01-22, 16:25
Medlem
Kan inte låta bli att notera att barnet var en flicka. Igen. Det döda barnet som hittades tillsammans med sin döda mamma i en bil utanför Stockholm var ju också en flicka. Och flickan i bilen har i alla fall nästan helt säkert blivit mördad.

Och de två barnen som blev dödade av sina föräldrar i Bjärred, varefter föräldrarna också tog livet av sig, var ju också flickor.

Och det lilla barnet som dödades av sin pappa genom att han slängde barnet ner i en ravin utanför Lund var också en flicka.

Jag har en dålig känsla inför det här fallet. Givetvis kan jag ha fel, men jag misstänker att den lilla flickan är död. Och i så fall kan det mycket väl ha varit mamman som gjorde det.

Dessutom tror jag att föräldrar har lättare för att döda sina små döttrar än sina små söner. För många år sen beställde jag statistik från Statistiska Centralbyrån över hur många barn som hade dött av våld under en tioårsperiod, och vilket kön de dödade barnen hade. Det visade sig att i varje ålderklass upp till 12 år (0-1 år, 1-2 år, 2-3 år osv) var det fler flickor än pojkar som hade dödats av våld.

Små flickors liv är inte så värdefulla. Synd om er, grabbar. När fler flickor mördas som små blir det färre flickor som kan växa upp och bli sexpartners till er.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det finns blattar överallt nu, så inget är säkert! Men det kvittar totalt om det är etniska svenskar, jag tycker lika om dessa i sådana fall - jag kokar av ilska. På twitter tycker de tydligen att det är helt ok - att lämna barn ensamma såhär, finns det slika idioter här inne också?!

Nu får du lugna dig. Det finns få områden på Hisingen som är så lugna som Gerrebacka. Inga hyreshus och dyra radhus och villor. Att lämna ett barn i vagnen på en förskola i några minuter är inget konstigt; man förväntar sig inte att någon ska ta barnet på en sådan plats.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi

Var har du läst att hon är kidnappad och var har du läst signalement??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in