2019-01-22, 16:20
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ska finnas mycket kameror i området som polisen går igenom just nu, lär nog inte dröja så länge innan signalement på den skyldige kommer.

Kameror i Gerrebacka? Knappast. Tvärtom.
Citera
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Spontant känns det som att någon suttit och kollat vid förskolan, fantiserat, fått chansen och tagit den. Pedofil vet jag inte, det kan vara förtvivlad psykotisk "vanlig" kvinna också...

Ja,min första tanke och det värsta....lättade dock om det är en kvinna.Dock med psykfall vet man ju aldrig....

Som sagt i dagenssjuka samhälle lämnar jag inte min hund knyten ensam någonstans om det så är snabbt in 5 min i affären jag måste.
Citera
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Jag förstår att du gärna vill att det ska vara en invandrare, men med tanke på platsen är det högst troligt inte det.

Ja,, för zigenare lämnar inte "sina" områden för att stjäla ,,nej. (inte heller sina länder)
Klart det måste va nån från området.
jurk
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Dom säger att dom överväger att skicka ut ryttare för att leta ungen. Va? "Man ser bra från hästryggen".

Bra att dom gör allt i sin makt. Men ryttare? Really?

Förhoppningsvis är det bara en annan unge som tagit vagnen och ska leka. Och hittas snart. Hoppas man ju på.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Jag tror det är en kvinna i nån form av psykos.. Förhoppningsvis uppmärksammar nån granne henne o reagerar på att hon plötsligt kommer med barnvagn o slår larm. Men att hon lyckats hålla sig undan så länge tyder på att hon antingen bor i närheten lr hade en bil rätt nära. Men jag har haft fel förr
Citera
2019-01-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Kameror i Gerrebacka? Knappast. Tvärtom.

"Polisen går också igenom övervakningskameror i området.
– Det finns många kameror där, det är ett gediget arbete."
Citera
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Usch då, får hålla tummar och tår att det är någon ljusskygg person som sett chansen att stjäla en barnvagn (de är ju dyra som fan) och råkat kidnappa ungen på köpet.

Hoppas dåren har vett nog att ställa vagnen på ett tryggt och varmt ställe när den upptäcker att den fick med sig mer än vad som var planerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Jag förstår att du gärna vill att det ska vara en invandrare, men med tanke på platsen är det högst troligt inte det.

Men med tanke på handlingen skulle jag säga att det är en invandrare. De kan ju fortfarande röra sig utanför sina egna områden, även om de i 9 av 10 fall begår brott i sina egna områden.

Polisen verkar förövrigt ha dragit igång en riktigt stor sökinsats så jag skulle tro (och hoppas) att barnvagnen och flickan hittas relativt snabbt.
Citera
2019-01-22, 16:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Haha, skämtar du???!!! I vilket fall av dina smått, idiotiska förslag så är detb ändå så att mamman skall dömas för dålig tillsyn eller vad fasiken för paragraf/lag det finns att döma kretinen efter. Hur korkad får man bli!!! Lämna en 6-månaders baby i kylan och själv - anser hon att ingenting kan hända??? Tippar på en fet, djävla somaliekärring i huckle - någon som slår vad emot?

Nej, det gjorde jag inte. Men i takt med att tiden går minskar naturligtvis sannolikheten för en naturlig förklaring.

Inget tyder på att ditt tips stämmer.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dom säger att dom överväger att skicka ut ryttare för att leta ungen. Va? "Man ser bra från hästryggen".

Förhoppningsvis är det bara en annan unge som tagit vagnen och ska leka. Och hittas snart. Hoppas man ju på.

Ja, det kan ju faktiskt vara ett barn som tagit vagnen. Två småflickor som vill leka mamma pappa barn, någon som önskar sig en lillasyster eller någon som vill överraska sina föräldrar med en bebis.
Citera
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoccoTropical
Bild på vagnen

https://www.google.com/search?biw=1440&bih=790&tbm=isch&sa=1&ei=4jNHXOmOD MGLmgWm87ugCQ&q=bugaboo+donkey+duo&oq=bugaboo+donk ey+d&gs_l=img.1.0.0l10.2322.2367..3363...0.0..0.77 .153.2......1....1..gws-wiz-img.......0i67.fG3EtX6A7ZE
Tack! Rätt iögonfallande vagn med andra ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Det är väl bra i ett sådant område? På häst kan du ju söka av gång och cykelvägar och annan terräng snabbare. Tror dock inte flickan är kvar i området efter mer än 2 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in