2019-01-22, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDevil
Vem lämnar sin bebis helt själv i barnvagnen i 10 min i dagens samhälle ? Har man inte märkt än att vissa människor snor allt dom kan över och är beredda på att skjuta människor på öppen gatan.

Jag skulle fatta misstankar för mamman och pappan eller deras släktingen för det här låter för naivt. Antar att dom förbereder papperna för husrannsakan och om polisen inte hittat flickan ikväll eller inatt så lär dom gå in tidigt imorgon i parets bostad ?!

Båda föräldrar är på plats. Tror de letar även hemma hos dem? Annars är det dåligt polisarbete.
Citera
2019-01-22, 16:13
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasona
Det är i Gerrebacka.

Förskolan/Dagiset ligger 50 meter från busshållplatsen "Gerrebacka Gård".

Det finns även gång/cykelvägar som gör att man kan ta sig från platsen rätt så snabbt och obemärkt i alla slags riktningar.

Ett väldigt fint och tämligen dyrt område utan hyresrätter och skräpfolk, men inte särskilt långt rent geografiskt från Kärra Centrum och babbeluringparadiset. Men chansen att BO som försvunnit är annat än svensk är inte så stor på den förskolan. Kan dock vara en pappa som norpat sitt egna barn i en tvist.
Citera
2019-01-22, 16:14
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Haha, skämtar du???!!! I vilket fall av dina smått, idiotiska förslag så är detb ändå så att mamman skall dömas för dålig tillsyn eller vad fasiken för paragraf/lag det finns att döma kretinen efter. Hur korkad får man bli!!! Lämna en 6-månaders baby i kylan och själv - anser hon att ingenting kan hända??? Tippar på en fet, djävla somaliekärring i huckle - någon som slår vad emot?
Jag förstår att du gärna vill att det ska vara en invandrare, men med tanke på platsen är det högst troligt inte det.
Citera
2019-01-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Klart dom får skylla sig själva om dom lämnar en bebis ensam ute

Nej, man får inte kidnappa ett barn bara för att föräldrarna lämnat det i vagnen. Men jag släpper det här, ditt skuldbeläggande på mamman är oviktigt när en 6 månaders flicka är försvunnen.
Citera
Medlem
YP4XQs avatar
Om det är planerat måste de ju antingen mata ungen, alltså ha välling eller ersättning redo, för vid den här tidpunkten lär det skrika rakt ut av förtvivlan och väcka grannskapet.

Lyssna efter ungen är nog enklare än att titta efter den just nu!
Citera
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Ni med barn, vilken vagn kan det röra sig om? Bra om det kommer ut bild på den i efterlysningen.
Citera
2019-01-22, 16:16
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
22 januari 14.18, Försvunnen person, Göteborg
Ett barn i en barnvagn har försvunnit utanför en förskola i Säve.

En kvinna/mamma uppger att hon lämnat sitt sex månaders gamla barn i en barnvagn utanför en förskola i Säve. Mamman går in på förskolan för att hämta sitt andra barn som finns inne på skolan.

När sedan mamman återvänder ut är barnvagnen och barnet borta. Polis larmas till platsen. Fadern till barnet är underrättad och på väg till platsen. Totalt sett uppges barnet varit borta i ca 30 minuter då polisen larmas.

Kl 14.26: Polis på plats. Närområdet söks av. Kollektivtrafiken, taxi mm underrättas. Polisen har flera patruller på plats. Polisens helikopter deltar i sökandet.

För närvarande finns inga spår efter barnvagn/barn.

Kl 14.45: Barnet fortfarande inte återfunnet.

Kl 14.50: Polisen/polischef i beredskap beslutar om s.k särskild händelse. Det innebär i korthet att ytterligare resurser kan kopplas in/sättas in i sökandet efter det försvunna barnet. Polis från övriga delar av regionen förstärker i insatsen.

Kl 15.00: Barnet fortfarande inte återfunnet.

Kl 15.12: Polisen inleder förundersökning med rubricering människorov. Utredningspersonal skickas till platsen för försvinnandet.

Kl 15.30: Barnet fortfarande inte återfunnet.

Om någon har gjort iakttagelser av någon person med ett yngre barn/barnvagn i området kring Friarelyckan så kan tips lämnas via 114 14. Samma sak gäller iaktagelser i kollektivtrafiken som passerar aktuellt område.

Barnet låg vid försvinnandet i en svart barnvagn av "dubbelmodell", med s.k åkpåse. Märke Bugaboo. Barnet bar vid försvinnadet, en rosa overall, under den en blå pyjamas/grön kofta samt en grå stickad mössa. Barnet är en flicka.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/januari/22/22-januari-14.18-forsvunnen-person-goteborg/
Citera
2019-01-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Ni med barn, vilken vagn kan det röra sig om? Bra om det kommer ut bild på den i efterlysningen.

Bild på vagnen

https://www.google.com/search?biw=1440&bih=790&tbm=isch&sa=1&ei=4jNHXOmOD MGLmgWm87ugCQ&q=bugaboo+donkey+duo&oq=bugaboo+donk ey+d&gs_l=img.1.0.0l10.2322.2367..3363...0.0..0.77 .153.2......1....1..gws-wiz-img.......0i67.fG3EtX6A7ZE
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Det hände en så här grej i Odense på 60-talet i Danmark. Efter det så slutade folk att lämna ungar i vagnar. Innan dess låg det barn i varenda vagn utanför affärer och överallt. Var ett stort drama men jag kommer inte ihåg om dom hittade ungen eller ej.

Är det det fall jag tänker på så hittades aldrig barnet.
Citera
Medlem
Barnet plus barnvagn alltså, antingen är det ju någon som springer runt med barnvagn eller så har personen ifråga tagit med den mha buss eller bil, förmodligen bil isf. Kan det finnas kamera eller liknande i närheten?

Edit; såg info att det är säve+ stavfel
Citera
Medlem
Ursäkta om jag missar något då jag inte hinner läsa. Är själv i färd med att hämta barn. Men är det 100% att hon ens lämnade barner där? Eller kan det vara en historia för att mörklägga något annat?
Citera
2019-01-22, 16:18
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva

Jag vet inte om det stämmer men det florerar på Facebook att det är en "Bugaboo". Typ 10-15 k i nypris för en sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in