2019-01-22, 15:42
Medlem
2big4yous avatar
Först och främst.
Lämna ALDRIG ett barn utan uppsyn i en barnvagn utomhus och speciellt inte på en plats dit allmänheten har tillträde.
Otroligt naivt idag när mängder av psykfall och onda människor egentligen ska sitta inspärrade eller vara utvisade.

Hur ligger denna förskola till?
Omgivningar etc?
Citera
2019-01-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Säve ligger det i Angered?

Norra hisingen
Citera
2019-01-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Att ha hämtat fel barn är uteslutet. Man hämtar inte sitt barn ute på gården utan att säga till att man går. Och inte i en vagn som dessutom inte är ens egen och går därifrån.

Det enda rimliga jag ser om det inte är människorov är att någon tänkt stjäla vagnen och missat att flickan låg där i.

Det tror jag också, just den där vagnen kostar mellan 12-16 000 i nypris och är väldigt stöldbegärlig.
Citera
2019-01-22, 15:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Lättare att söka när det finns (dubbel-)vagn att gå på, måtte den inte hittas tom...
Citat:
I nuläget betraktar polisen det hela som ett sökande efter en försvunnen person. Polisen har även inlett en förundersökning, med rubriceringen misstänkt människorov. Utredningspersonal har skickats till platsen för försvinnandet.

Barnens föräldrar har tagits hand om av polisen. Barnvagnen är en svart barnvagn i dubbelmodell från märket Bugaboo.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/barn-f%C3%B6rsvunnet-i-g%C3%B6teborg-1.12646935
Citera
Medlem
Fy vad hemskt, vilken mardröm! Att det tog en stund innan de larmade tycker jag dock inte är så konstigt. Första reaktionen är väl att börja titta runt om nån flyttat på vagnen, sen kanske man springer in och larmar personalen som börjar organisera sig och titta på övriga avdelningar om nån av ngn anledning tagit in vagnen, och så blir mamman hysterisk och syskonet måste tas om hand och så ringer nån polisen, det hinner säkert gå 20-30 minuter innan man faktiskt ringt ( och polisen tagit alla uppgifter och skickat ut folk).
Citera
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabe
Det verkar vara ett lugnt villaområde. Inte mycket folk som traskar runt på gatorna. Tänker att någon ville stjäla vagnen och lyckades få med sig barnet på köpet. Bugaboo syskonvagn kostar ju en del.

Det låter inte helt otänkbart. Kollade vad en sådan kostar, och det är femsiffriga belopp som gäller.
Citera
2019-01-22, 15:45
Medlem
SkitArgDuvas avatar
I en grupp på fejjan påstår en person att det skedde på en släktings dagis och man sett en ljushårig kvinna lämna dagiset med vagnen. Hur det sen stämmer med sanningen har jag ingen aning om.

Edit:

Citat:
Detta hände på min kusins barns dagis.
Hon såg tydligen en blond kvinna lämna med den misstänkta vagnen o med ett barn i. Hon visste ju dock inte förrän efteråt vad som hänt/hände
Senast redigerad av SkitArgDuva 2019-01-22 kl. 15:51.
Citera
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivea77
Jodå, det har jag observerat på många förskolor, de ställs ut i vagnar där de sover middag.
Jag har fått säga till ibland när jag hämtar mina små att något av barnen har vaknat där ute.

Kanske har de någon babymonitor så de kan höra om någon vaknar, det kan jag inte uttala mig om.
Jag har alltid förbjudit förskolor att låta mina barn sova middag utomhus på det viset.

Det hände även mig när barnen var små, att de sov i vagnen. Reflekterade inte så mycket över det då har jag för mig.
Citera
Bannlyst
Helt sjukt att man lämnar sitt spädbarn obevakat utomhus i upp till 10 minuter. Då ber du ju i princip om att något ska inträffa.

Mycket kan hända spädbarn under så "lång" tid.
Citera
2019-01-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrVaFan
Du vet att MÅNGA förskolor låter de mindre barnen sova ute i sina vägnar när de ska sova middag? Förskolor är inhägnade. Det är ofta personal i rörelse, barn ute och leker så det kan ge en falsk trygghetskänsla.
Sluta ge skulden till föräldern, är INTE dennes fel
Jo det är förälderns fel! Man har ALLTID uppsikt över sina små barn! ALLTID!!!
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
I en grupp på fejjan påstår en person att det skedde på en släktings dagis och man sett en ljushårig kvinna lämna dagiset med vagnen. Hur det sen stämmer med sanningen har jag ingen aning om.
Skulle det stämma så är det nog lugnt vad gäller barnets kommande hälsoläge i alla fall; barnlängtan, psykos, droger etc...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Att ha hämtat fel barn är uteslutet. Man hämtar inte sitt barn ute på gården utan att säga till att man går. Och inte i en vagn som dessutom inte är ens egen och går därifrån.

Det enda rimliga jag ser om det inte är människorov är att någon tänkt stjäla vagnen och missat att flickan låg där i.

Hur kan man missa att det ligger ett barn i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in