Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Polisen har inte sagt att hon begick självmord heller. Vi tolkar informationen olika och jag tolkar det som att hon blev strypt av någon annan.
.. vilket jag heller aldrig påstått mer än att komma med en motvallsteori bara för att den inte går att dementera och påvisa att det vore lika enkelt att vända på steken och påstå att H agerat ut mot barnen på egen hand och tagit sitt liv.
Citat:
Ja och om det var så att Hanna begick självmord så hade deras slutsats framstått som mer väl underbyggd än om Hanna inte begick självmord. Kom ihåg att det som presenteras är resultatet av en polisutbildning och inte en dom där bevisen värderats.
Du är inte nöjd med pressträffens information.
Saken är den att det inte presenterats gärningsförlopp eller dödssätt och förundersökningens resultat är presenterad:
O utpekades inte som formellt misstänkt för mord på sin hustru och sina döttrar.
Citat:
Utifrån det som presenterats verkar det framför allt vara efterlämnad dokumentation som talat för samförstånd. Polisen nämner överhuvudtaget inte att denna bild har stärkts av obduktioner eller utredningen av händelseförloppet.
Polisen nämner att det som anges i brevet styrks via undersökning av datorer och mobiler.
Citat:
Och jag undrar om du kan presentera en enda anledning att endast nämna ett självmord förutom att de beskrivit att de såg en hängd mansperson? För den informationen skulle de enkelt ha kunnat utelämna om det nu var så viktigt att inte nämna det du kallar dödssätt.
Redan beskrivet i kubik - via det ordval han använder:
"Som jag nämnde inledningsvis". Att han dött via ischemi behöver knappast beskrivas och att hon inte hängt upp honom kan man räkna ut med arslet.
... samt att han inte överhuvudtaget tänker förmedla annat än dödsorsaker - sagt vid två tillfällen under pressträffen.
Varför är det viktigt för din del att älta O som mördare?