2019-01-22, 10:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, du är lite "normaltänkt" med tanke på dina analyser om mössor, A:s friskhet och annat.

Din slutsats är tyvärr icke bärande iom att strypning är en förekommande dödsorsak även vid självmordsmetoder. Så enkelt är det inte, missan, även om jag förstår varför du och anhängare gärna vill poängtera detta som ett slags bevis på att O minsann är mördaren (pseudomordutredningen på fb alltså).

Vad ditt ältande ska leda till är ju frågan med tanke på Fu:s resultat. Är du språkrör för familjens tyckande - som överhuvudtaget inte behöver vara i närheten av dina åsikter?
De kan ju faktiskt anse att polis vet mer i den här frågan än en pianotant.
[min fetning] Det halmstrå du tycks greppa går stick i stäv med polisens PT. - Ge mig en, säger en, anledning till att polisen (och de anhöriga) skulle underlåta att informera om att båda makarna begått självmord.
Citera
2019-01-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Flera skribenter har påtalat att den meningen är ryckt ur sitt sammanhang men trots det tas det upp gång på gång

"det är lätt hänt att man lyssnar för mycket på föräldrarna"

Detta är vad som sades

"– Det finns alltid risk att man litar för mycket på föräldrarna. Borde vi sett eller hört något? Skulle vi ha sett signaler? I mitt hjärta känner jag att nej här finns inget mer jag kunde gjort, säger rektorn Margareta Strand Karlsson."

https://www.expressen.se/kvallsposte...ka-analyseras/

Jag är på det klara med exakt vad hon sa. Hon skulle inte ha sagt något alls. Hon vågar inte nämna om vad hennes hjärna sa.

Klart hon måste gå ut snabbt och skydda skolan som alla redan klagade slösade med skattemedel.
Citera
2019-01-22, 10:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Här citerar jag hela mitt inlägg så Develi kan läsa igen och förhoppningsvis nästa gång citerar hela. Inte bara det som passar i hans tankevärld.
För kännedom är jag en hon. Fb har en pil det går att backa bak till inlägget på så du behöver inte upprepa dina inlägg. För övrigt fanns det en fråga till dig:
Citat:
Vad ditt ältande ska leda till är ju frågan med tanke på Fu:s resultat. Är du språkrör för familjens tyckande - som överhuvudtaget inte behöver vara i närheten av dina åsikter?
De kan ju faktiskt anse att polis vet mer i den här frågan än en pianotant.
Du har ju ringt H:s mamma säger du med dina påståenden - varav hon snarare återger Förundersökningens resultat:

"När jag sa till henne att jag inte trodde det var Hanna så sa hon ” dom har gjort det tillsammans , polisen säger det”.

Hon är tydligen inte normal i tänket enligt dig:
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
För om man är lite ” normal ” så skulle en pappa och mamma vägrat tro på att ens barn har mördat sina egna barn. Polisen säger ju att barnen och mamma är strypt och Oskar sist av alla hängt sig. Om man är lite ” normaltänkt” så betyder det att han gjorde allt.
Citera
2019-01-22, 11:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag är på det klara med exakt vad hon sa. Hon skulle inte ha sagt något alls. Hon vågar inte nämna om vad hennes hjärna sa.

Klart hon måste gå ut snabbt och skydda skolan som alla redan klagade slösade med skattemedel.

Om du visste exakt vad hon sa så är det klart olämpligt att rycka en mening ur sitt sammanhang för att vilseleda.
Citera
2019-01-22, 11:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
[min fetning] Det halmstrå du tycks greppa går stick i stäv med polisens PT. - Ge mig en, säger en, anledning till att polisen (och de anhöriga) skulle underlåta att informera om att båda makarna begått självmord.
Du kan få tre anledningar:

1. Strypning är en dödsorsak som förekommer vid självmord. Det är knappast att greppa ett halmstrå utan snarare ett faktum.

2. FuL informerar om dödsorsaker och inte dödssätt förutom den naturliga beskrivningen att O har hängt sig då det inleder pressträffen.

3. Anledningen är att det är en pressträff - muntlig form av pressmeddelande - och inte en stämningsansökan. Han går inte in på detaljer som gärningsförlopp och anledningen är respekt för de anhöriga. För övrigt ska du vara glad att du har nått att analysera överhuvudtaget som extra information vid nedlagd förundersökning.

- Ge mig en anledning till att polisen inte skulle förmedla att det är O som ensam är förövaren.

- Ge mig en anledning till att man skulle bortse från gemensamt och i samråd och dess innebörd utifrån medgärningsmannaskap.

- Ge mig en anledning till att O ska stå som ensam formellt misstänkt gällande förundersökningens reslutat.

...Ge mig en anledning till att älta denna fråga om och om igen sen över ett år tillbaka.
Citera
2019-01-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sentinelesen
Återigen täpper du inte till dina "plot holes" med någon fakta som ens är i närheten av den expertis du försöker utmana. Du kommer istället med ett manus och regi hämtat ur godtyckliga fantasier, fullt värdiga en kalkonfilm. En film med "plot holes" som avlöser varandra och gör att den är i totalt avsaknad av en röd tråd. Det hela blir bara ett mishmash av fragmentariska invändningar, där en en opartisk recensent omöjligen skulle kunna genreställa den som något annat än en vulgär kalkon.

Grundtema:

En mamma och hennes döttrar hittas mördade och fadern hängd.

Sen får du fylla ut dina "plot holes"
Citera
2019-01-22, 11:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Grundtema:

Konspirationsteori versus pressträffen vore mer relevant ordval. Stark misstro mot rättsväsendet, korruption och rättsröta om man anser att polis undanhåller information eller ger missvisande sådan.
Senast redigerad av develi 2019-01-22 kl. 11:16.
Citera
2019-01-22, 11:18
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan få tre anledningar:

1. Strypning är en dödsorsak som förekommer vid självmord. Det är knappast att greppa ett halmstrå utan snarare ett faktum.

2. FuL informerar om dödsorsaker och inte dödssätt förutom den naturliga beskrivningen att O har hängt sig då det inleder pressträffen.

3. Anledningen är att det är en pressträff - muntlig form av pressmeddelande - och inte en stämningsansökan. Han går inte in på detaljer som gärningsförlopp och anledningen är respekt för de anhöriga. För övrigt ska du vara glad att du har nått att analysera överhuvudtaget som extra information vid nedlagd förundersökning.

- Ge mig en anledning till att polisen inte skulle förmedla att det är O som ensam är förövaren.

- Ge mig en anledning till att man skulle bortse från gemensamt och i samråd och dess innebörd utifrån medgärningsmannaskap.

- Ge mig en anledning till att O ska stå som ensam formellt misstänkt gällande förundersökningens reslutat.

...Ge mig en anledning till att älta denna fråga om och om igen sen över ett år tillbaka.

Att Hanna inte begick självmord för egen maskin behöver inte innebära att hon inte tog del i planering och utförande.

Båda föräldrarna kan ha varit aktiva i mördandet av barnen även om bara en sedan dödade den andra.

Hade Hanna begått självmord hade det på alla sätt stärkt polisens slutsatser och stärkt bilden av ett gemensamt beslut och det finns ingen anledning för polisen att endast nämna ett självmord.

Polisen behövde inte dela med sig av den tämligen onödiga informationen kring att Oskars lik syntes genom fönstret. De hade enkelt kunnat säga att man såg "en död vuxen" genom ett fönster och sedan ange strypning/kvävning som dödssorsak för honom också.
Citera
2019-01-22, 11:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Kan så vara men en scientolog med pengar på banken tar aldrig självmord och är heller inte speciellt intresserad av livet efter detta. De är karriärsmänniskor. Mycket kompetenta och drivna. Nu pratar jag inte om ”sökarna” utom de dom använder scientologi i sitt kontaktnät. Ingen i tråden verkar ha träffat någon IRL men det har jag inom yrkeslivet. O skulle platsa och H har jag inte sett så mycket av men kanske hon också.
Det finns ju andra religioner - som kanske också kan förklara OH:s lilla svarta kippa/kalott, Buddha-statyetten i master bedroom, att inga svordomar tilläts i hemmet, att man inte trodde på Jesus, den övervägande vita hemmiljön, bakterieskräcken, det selekterade umgänget, viktiga söndagsmöten... Renlevnad - kanske med undantag av lite nattvardsvin:
https://delectable.com/@oskarhenkow
Citera
2019-01-22, 11:23
Medlem
Sentinelesens avatar
Citat:
Grundtema:

Hade ingen annan information om händelsen inkommit än "En mamma och hennes döttrar hittas mördade och fadern hängd" hade jag kanske kunnat dela din bild av vad som hade hänt, men eftersom pressmeddelanden, pressträff och medias intervjuer med ansvariga på skolan och dokumentation gett oss en djupare och bredare bild så är det omöjligt. Då kan kan man enligt mig inte att blunda för:
- Kriminologisk expertis uppgifter om att de var två om detta.
- Medicinsk expertis uppgifter om att flickorna hade ME.
- Pedagogisk expertis uppgifter om barnens mående och funktionsnivå.

Inte med annat än att man har mycket goda skäl till det i alla fall och där ingår inte en pianolärarinnans spretiga och fragmentariska vittnesskildringar från en tid innan det hela brakade loss eller kalkonfilmsfantasier utan manus och regi.
Senast redigerad av Sentinelesen 2019-01-22 kl. 11:42.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Att Hanna inte begick självmord för egen maskin behöver inte innebära att hon inte tog del i planering och utförande. Båda föräldrarna kan ha varit aktiva i mördandet av barnen även om bara en sedan dödade den andra.
Att påstå att H mördades är en icke korrekt uppgift. Märk väl skillnaden.
Citat:
Hade Hanna begått självmord hade det på alla sätt stärkt polisens slutsatser och stärkt bilden av ett gemensamt beslut och det finns ingen anledning för polisen att endast nämna ett självmord.
Stärkt? Det framgår klart och tydligt vad som är Fu:s resultat och där står inte O som enskild mördare.
Citat:
Polisen behövde inte dela med sig av den tämligen onödiga informationen kring att Oskars lik syntes genom fönstret. De hade enkelt kunnat säga att man såg "en död vuxen" genom ett fönster och sedan ange strypning/kvävning som dödssorsak för honom också.
Fu beskriver att larm inkom och att just den hängde manspersonen som ses genom fönstret är direktiv att bryta sig in. Om du anser det tämligen onödig information må vara upp till dig men så har pressträffen formulerats.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Grundtema:

Mer än så här får vi väl tro att polisens utredning visade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in