2019-01-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man får inte riktigt grepp om henne. Om det är så att hon uttalar sig lite luddigt i allmänhet eller om hon verkligen menar något.

Jag får liksom du en känsla av att Hiding tror på ett eller annat sätt att någon vet något mer.

Varför skulle hon tro det?

"– Det finns en eller fler gärningsmän som självklart vet, så är det. Sedan går det inte att svara på om någon har bevittnat det här och inte vill eller vågar berätta om det för polisen. Men någon sitter inne med en lösning som vi inte har fått ta del av."

https://www.expressen.se/premium/nyheter/olosta-mysterierna-som-gackar-polisen/

Ja, självklart vet mördaren.
Vem syftar hon på när hon säger att "Men någon sitter inne med en lösning som vi inte har fått ta del av."

Det blir ju lite "idiotiskt" att säga det på det sättet om hon nu snackar om mördaren, det är ju underförstått.

Någon håller inne på något.
Vem? Vilka?

Är det något som inte stämmer med någon annans berättelse förutom mgms? Som att det verkar som att någon håller inne på något?

Om man skulle tro på MV tidigare inlägg (nu har det förstås säkert varit många förhör efter dessa, så de kanske inte är så aktuella) så verkade ju HD ärlig i sin tro att SD är oskyldig. Då borde det inte vara hon?

JG? Lojal.
Kan han ha varit behjälplig på något sätt? Hjälpt till med alibi? Tvättat kläder?

Mest tror jag på grannar. Att de inte vågar snacka helt ur skägget? Man tror helt enkelt inte på deras vittnesmål om att de inte hört något på natten och att de inte skulle ha sett något?
Kan de ha varit rädda att låtsas om något öht. De ringde inte och larmade, de gjorde inget. De skäms?
Det sistnämnda tror jag inte riktigt på, men de kan absolut vara rädda.

Kanske Hiding bara är otydlig?
Hon kanske helt enkelt bara menar att någon (mördaren, mördarna) sitter inne med svaret.

Inte känns det som att en lösning finns när hon säger att någon sitter inne med lösningen...

Det är Hiding som leder utredningen och talar om vad utredarna ska titta på och vad som ska skickas in till Forensic på analys. Nej jag tror hon är oduglig. Varför har man inte lämnat över fallet till annan åklagare som är van vid våldsbrott?
Citera
2019-01-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det är Hiding som leder utredningen och talar om vad utredarna ska titta på och vad som ska skickas in till Forensic på analys. Nej jag tror hon är oduglig. Varför har man inte lämnat över fallet till annan åklagare som är van vid våldsbrott?

Jo , hon har väl det formella ansvaret men låter säkert utredarna jobba på egna initiativ.
Citera
2019-01-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jo , hon har väl det formella ansvaret men låter säkert utredarna jobba på egna initiativ.
Ja det är nog så.
Märkligt att ingen blir häktad som det brukar bli för det mesta i mordmål.
Det är märkligt detta mål men hoppas att det får en lösning.
Citera
2019-01-21, 23:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Man får inte riktigt grepp om henne. Om det är så att hon uttalar sig lite luddigt i allmänhet eller om hon verkligen menar något.

Jag får liksom du en känsla av att Hiding tror på ett eller annat sätt att någon vet något mer.

Varför skulle hon tro det?

"– Det finns en eller fler gärningsmän som självklart vet, så är det. Sedan går det inte att svara på om någon har bevittnat det här och inte vill eller vågar berätta om det för polisen. Men någon sitter inne med en lösning som vi inte har fått ta del av."

https://www.expressen.se/premium/nyheter/olosta-mysterierna-som-gackar-polisen/

Ja, självklart vet mördaren.
Vem syftar hon på när hon säger att "Men någon sitter inne med en lösning som vi inte har fått ta del av."

Det blir ju lite "idiotiskt" att säga det på det sättet om hon nu snackar om mördaren, det är ju underförstått.

Någon håller inne på något.
Vem? Vilka?

Är det något som inte stämmer med någon annans berättelse förutom mgms? Som att det verkar som att någon håller inne på något?

Om man skulle tro på MV tidigare inlägg (nu har det förstås säkert varit många förhör efter dessa, så de kanske inte är så aktuella) så verkade ju HD ärlig i sin tro att SD är oskyldig. Då borde det inte vara hon?

JG? Lojal.
Kan han ha varit behjälplig på något sätt? Hjälpt till med alibi? Tvättat kläder?

Mest tror jag på grannar. Att de inte vågar snacka helt ur skägget? Man tror helt enkelt inte på deras vittnesmål om att de inte hört något på natten och att de inte skulle ha sett något?
Kan de ha varit rädda att låtsas om något öht. De ringde inte och larmade, de gjorde inget. De skäms?
Det sistnämnda tror jag inte riktigt på, men de kan absolut vara rädda.

Kanske Hiding bara är otydlig?
Hon kanske helt enkelt bara menar att någon (mördaren, mördarna) sitter inne med svaret.

Inte känns det som att en lösning finns när hon säger att någon sitter inne med lösningen...

Tar man och vänder på Hidings utsaga som du gör så får man ju för sig att HD är involverad på ngt sätt. Att polisen förstår att hon skyddar SD eller ger honom partiellt alibi eller har en historia som inte går ihop.

Därtill så är hon ju den ende i riket utöver SD själv som officiellt tror på hans oskuld och inget har fattat, trots att de levt ihop, och umgås, så polisen har ju visst fog redan så sett.

Hon skyddar ju då en mördare och misstänkliggör sig själv. Mor o allt.

Med tanke på att hon bor så hon kan kika in i BO:s bostad och skulle åka med MGM till USA dan därpå så får hon ju anses som polisiärt högvilt. Det är svårt att komma runt att hon blir implicerad, och är hon inte trovärdig i polisens ögon så är det ju blåslampan som gäller. Det får hon ju ta — eller bättra på trovärdigheten...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-01-21 kl. 23:47.
Citera
2019-01-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag tror på en gärningsman som lockat ut henne och det blivit någon form av bråk.
Det borde ju finnas vittnen också, hoppas att de kontaktat polisen nu.
Må denna polisutredning komma i hamn någon gång och att rätt gärningsman blivit dömd.

Något som stör mig är att HD skaffade eget boende och lade in om skilsmässa (var det HD)? Vi har läst här att hon har blivit bedragen och säkert väldigt illa behandlad av SD under en längre tid.
Hur kan hon då se så lycklig ut när man ser henne och SD på bilderna han har lagt upp efter mordet på LW. Jag förstår inte. Hon borde väl inte umgås överhuvudtaget med honom.
Nej. De vet vad som hände med LW. HD är fast i hans klor i och med att SD vet vad som hände.
Jag tror han slog ihjäl LW och HD var den som provocerade fram hans handling.
Citera
2019-01-22, 00:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Åklagaren Åsa Hiding verkar ha gjort det till sin grej nu att vara otydlig. Möjligen vill hon väl fortfarande, precis som era andra profetissor och orakel, insinuera att det skulle finnas skäl att misstänka SD.

Antagligen vet inte Hiding ett dugg mer än hon gjorde i våras. Det handlar nog mest om att rädda sin egen röv här, och att skyla över de tidigare misstagen. Uppklarandet av brottet får då komma i andra hand.
Senast redigerad av Draifos 2019-01-22 kl. 00:30.
Citera
2019-01-22, 00:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag tror faktiskt inte det kommer hjälpa utredningen nämnvärt att byta åklagare. Vad skulle en ny kunna göra för att få till en positiv vändning?
Jag kommer inte på någonting, tyvärr.
Citera
2019-01-22, 00:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Något som stör mig är att HD skaffade eget boende och lade in om skilsmässa (var det HD)? Vi har läst här att hon har blivit bedragen och säkert väldigt illa behandlad av SD under en längre tid.
Hur kan hon då se så lycklig ut när man ser henne och SD på bilderna han har lagt upp efter mordet på LW. Jag förstår inte. Hon borde väl inte umgås överhuvudtaget med honom.
Nej. De vet vad som hände med LW. HD är fast i hans klor i och med att SD vet vad som hände.

Man kan inte anta att SD behandlat HD illa också, förutom otroheten då. I övrigt kan de ha haft ett bra äktenskap och han tagit väl hand om henne och barnen. Varit snäll och omtänksam m.m.

Då är det väldigt svårt att tänka sig den människan som varit god mot en i 20 år vara en mördare. OM det stämmer att hon verkligen tror på hans oskuld.
Hade han behandlat henne illa så hade hon inte varit så säker på att han var oskyldig.
Citera
2019-01-22, 01:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren Åsa Hiding verkar ha gjort det till sin grej nu att vara otydlig. Möjligen vill hon väl fortfarande, precis som era andra profetissor och orakel, insinuera att det skulle finnas skäl att misstänka SD.

Antagligen vet inte Hiding ett dugg mer än hon gjorde i våras. Det handlar nog mest om att rädda sin egen röv här, och att skyla över de tidigare misstagen. Uppklarandet av brottet får då komma i andra hand.

Frågan är ju om hon inte vet ännu mindre idag än i våras. Då var hon nog mer säker på att SD var GM, jag får en känsla av att hon inte "vet" eller är lika stark i sina misstankar mot honom längre.
Vad tror du?
Citera
2019-01-22, 01:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Frågan är ju om hon inte vet ännu mindre idag än i våras. Då var hon nog mer säker på att SD var GM, jag får en känsla av att hon inte "vet" eller är lika stark i sina misstankar mot honom längre.
Vad tror du?
Ja, så har jag också uppfattat det. Hon trodde sig veta vad LW hade råkat ut för, eller åtminstone vem som var gärningsmannen. Nu åtta månader senare är nog läget ett annat.
Citera
2019-01-22, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Spekulationer:
Tänk om man funnit små, små metallringar från skosnörehålen, en dragkedja eller någon knapp i SDs brännare och som kan kopplas ihop till något saknat eller ett dublettplagg?

Fast, det kan ju finnas rester av en klädgömma efter vägen till svärföräldrarna sommarstuga i Odensbacken och då kan man anta att det skulle ha ordnats av HD. Det finns ju en teori om att hon skjutsade döttrarna dit när SD satt anhållen på tisdagen. EGT var ju nästan 100 på att HD hade bilen då. HD kan ha slarvat med städuppgiften. Hon kanske glömde något?
Kanske kom Du sanningen för nära här med tanke på "droppandet" i tråden?

Inte konstigt att detta fall tar lång tid för utredarna.

Visar sig idag om något hänt.
Citera
2019-01-22, 08:49
Medlem
Citat:
Håller med om att det blir rörigt kring HDs beteende. Vi har i tråden fått uppgifter om hur hon verkade ha det i äktenskapet som står helt mot varandra. Å ena sidan EGT som sagt att det alltid VERKAT lugnt (som jag uppfattade deras inlägg kan det betyda att de uppfattade ogenomtränglig yta, något man kan odla om man inte vill att någon annan ska veta hur det eg är, men.... ). Den andra sidan är TinnaNinnas som sagt att HD på jobbet klagat över SD och bott hemma hos sina föräldrar innan hon hittade eget. Men TN kom med en del uppgifter som Zymbal säger sig veta är fel... Kanske är det något lättare för utredningen som ser de här vittnena IRL, men antagligen står uppgift mot uppgift där också.
Förresten har det mailkonto som det här kontot är knutet till blivit rejält kapat. Det har nog inte med tråden här att göra. Men om det börjar skriva obegripligheter, så vet ni varför. (Eller rättare sagt alla utom trådens Dreyfus.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in