2019-01-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollo11
Nej. Nej. Nej. Alla har feeel! Detta är en hemsk familjetragedi! 😢😢

"Ni har fel"

Spontant känner jag att antingen berättar du vad du vet eller så kommenterar du inte alls..
Citera
2019-01-21, 22:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
GW den lurken säger, det är alltid maken.

Väldigt ofta är det nog så i alla fall. Är det maken som står som hyrestagare på bilen så torde ju saken vara rätt klar. Jag tror inte att en ev mördare hade som plan att kropparna skulle återfinnas i bilen.

Är det självmord tror jag de tankarna dök upp efter det att bilen hyrdes. Den ursprungliga planen kan ju varit att hyra bilen för att frakta delar av bohaget till ny adress, men någonstans på vägen gick det snett. Det blev för jobbigt.

Man kan ju tycka att polisen borde gå ut med mer information. Jag tror polisen redan löst det här och vet vad som har hänt.
Citera
2019-01-21, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack för att du länkade texten.

Otäckt att det är vanligt att som hämnd på partnern ha ihjäl sitt barn. Ens barn borde ju vara det värdefullaste av allt.
Lite ot, men här är ett värre fall av mord på barn som hämnd för partnern. Han lyckades i två fall av tre att innebränna sina barn. (FB) Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
Citera
2019-01-21, 22:23
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollo11
Nej. Nej. Nej. Alla har feeel! Detta är en hemsk familjetragedi! 😢😢

Fattar inget, alla har en massa olika teorier och på dig så låter det som att de halkade och trillade in i en bil och dog
Citera
2019-01-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Undrar när bilen hyrdes. För antingen är den hyrd för ändamålet att dölja kroppar (genom självmord plus mord eller mord )
Eller
Så är bilen hyrd av henne tex på söndagen för att flytta. Han gör en klassisk ”-du lämnar fan inte mig”
Och mördar henne och dottern.
Eller håller henne hemma med hot och våld och sjukanmäler henne.

Vet inte hur länge bilen stod vid badet. Någon som vet?

...och polisen väntar på svar om när döden inträffat exakt, sambon på resa? Isåfall när har han rest?
Citera
2019-01-21, 22:29
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lite ot, men här är ett värre fall av mord på barn som hämnd för partnern. Han lyckades i två fall av tre att innebränna sina barn. (FB) Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
Ja, det var synnerligen otäckt.
Jag kan inte förstå varför han inte blev kryssad.

Likaså med Dalby-fallet.
PTSD, han borde också ha fått vård.

Vad jag vill ha sagt är att det krävs en grav psykisk störning
eller ett allvarligt hot för att man ska besluta att döda sitt barn.
Citera
2019-01-21, 22:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Filicid är idag extremt ovanligt i Sverige och jag har hittills inte sett något som indikerar på grav psykisk sjukdom eller extremt hot.
Därför har jag svårt att tro att det skulle vara så.

Om ett barn dödas så är det oftast en förälder, förälders partner eller förälders tidigare partner som ligger bakom. Det brukar vara ganska lättutrett, och ofta tar GM också livet av sig.

Att en förälder och ett barn mördas av en utomstående är extremt ovanligt, väldigt mycket ovanligare än filicid.

Det mesta talar för att det rör sig om ett utvidgat självmord. Möjligen någon form av olycka.

Att en utomstående är inblandad kan i praktiken uteslutas.
Citera
2019-01-21, 22:42
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om ett barn dödas så är det oftast en förälder, förälders partner eller förälders tidigare partner som ligger bakom. Det brukar vara ganska lättutrett, och ofta tar GM också livet av sig.

Att en förälder och ett barn mördas av en utomstående är extremt ovanligt, väldigt mycket ovanligare än filicid.

Det mesta talar för att det rör sig om ett utvidgat självmord. Möjligen någon form av olycka.

Att en utomstående är inblandad kan i praktiken uteslutas.
Jag är benägen att hålla med dig.
Däremot har jag svårt att kalla det utvidgat självmord.
Mord och självmord bör det heta.
Senast redigerad av Malom 2019-01-21 kl. 22:47.
Citera
2019-01-21, 22:43
Medlem
rubin22s avatar
Vad jag inte förstår, är varför barnvagn? Det låter ju som barnet var minst 5 år gammalt, då används väl inte barnvagn? Hade barnet något handikapp?
Citera
2019-01-21, 22:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om man planerar att ta sitt eget barn av daga så är nog skåpbil att föredra - man vill ju inte bli hindrad av nån utomstående mitt under akten.

Alldeles riktigt.

Väldigt mycket rimligare än att

- Döda en mor med dotter och därefter hyra en bil, placera kropparna i bilen och därefter åka och parkera.

- Hyra en bil för att i bilen ha ihjäl mor och dotter.

Det är med all säkerhet den döda kvinnan som hyrt bilen.
Citera
2019-01-21, 22:45
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad jag inte förstår, är varför barnvagn? Det låter ju som barnet var minst 5 år gammalt, då används väl inte barnvagn? Hade barnet något handikapp?
Barnvagn=trådsanning=0
Citera
2019-01-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Alldeles riktigt.

Väldigt mycket rimligare än att

- Döda en mor med dotter och därefter hyra en bil, placera kropparna i bilen och därefter åka och parkera.

- Hyra en bil för att i bilen ha ihjäl mor och dotter.

Det är med all säkerhet den döda kvinnan som hyrt bilen.

Du brukar faktiskt ha rätt ofta Men tycker ändå att allting är lite märkligt. Varför vet jag inte. Många frågetecken finns iallafall. Antar att polisen går ut med information när de är på det klara vad som hänt?
Trojan. Varför tror du att identifieringen tog så lång tid när de dessutom var anmälda försvunna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in