2019-01-21, 21:47
Medlem
Nej. Nej. Nej. Alla har feeel! Detta är en hemsk familjetragedi! 😢😢
Citera
2019-01-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja därför undrar jag vem som sjukanmälde henne och vem som anmälde henne försvunnen. Hade hon sagt till sin sambo att hon skulle hälsa på honom fanns ingen anledning för honom att anmäla henne försvunnen, och hennes jobb, kan man tänka sig att eftersom hon redan var sjukanmäld så kanske inte de efterlyste henne.
Det måste finnas en anledning till att det inte fanns någon akut oro för barnet.

Undrar detsamma.
Vem sjukanmälde henne?
Var hon i skolan veckan innan sjukanmälan gjordes?
Uppfattade hennes kollegor något avvikande i hennes beteende?

Var barnet också sjukanmält eller anmält som ledig?
Var håller sambon hus? Var han på arbetet förra veckan?
Citera
2019-01-21, 21:50
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Filicid är idag extremt ovanligt i Sverige och jag har hittills inte sett något som indikerar på grav psykisk sjukdom eller extremt hot.
Därför har jag svårt att tro att det skulle vara så.

"Extremt" ovanligt är det inte, det är nästan en handfull fall om året.

https://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn

Citat:
Under de 35 år som studien täcker identifierade forskarna 151 indi*vider som sammanlagt dödat 184 barn.
Citera
2019-01-21, 21:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag gissar att det kan vara en närstående som är inblandad och att den personen troligtvis också är död. Om ex polisen vet att den personen också är död fast på en annan plats så vet de troligen vad som har hänt men man kan ju inte gå ut med en misstänkt person om den dom misstänker är död. Trots det så måste de ändå utreda brottet på korrekt sätt.

Jag får också sådana vibbar. Jag tror polisen sitter på betydligt mera information än vad de vill gå ut med. Hade ju varit väldigt intressant att veta vem hyrestagaren var på skåpbilen exempelvis. Är den någon annan än kvinnan lär det garanterat vara mord. Är det kvinnan som hyrt kan det ju teoretiskt handla om självmord, även om jag starkt betvivlar det.
Citera
2019-01-21, 21:52
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Filicid är idag extremt ovanligt i Sverige och jag har hittills inte sett något som indikerar på grav psykisk sjukdom eller extremt hot.
Därför har jag svårt att tro att det skulle vara så.

Säger du ja.De senaste 35 åren har 151 individer dödat sammanlagt 184 barn.Psykisk sjukdom är en hög riskfaktor i dessa fall.
Tvåa på den!
Senast redigerad av quieenie 2019-01-21 kl. 21:54.
Citera
2019-01-21, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollo11
Nej. Nej. Nej. Alla har feeel! Detta är en hemsk familjetragedi! 😢😢
Vad vet du, vad kan du berätta?
Citera
2019-01-21, 21:54
Medlem
Väldigt lite intresse i media redan dag 1!
Inget EXTRA EXTRA lärarinna och barn mördade!
Vad beror det på?

Teori:
Skåpbil hyrd under falsk identitet
Kör på och dödar mamma och barn
Panik! Slänger in dom där bak, drar till badet, blir upphämtad av polare.

Teori 2:
Pga tystnad i media tror jag som många andra att mamman är mördaren.
Men! Varför hyra skåpbil? Visst, var hon knäpp nog att döda sitt barn var hon väl knäpp nog att göra det i hyrd skåpbil... Men nä...

Skåpbilen måste vara lösningen!
Om mamma hyrt den: Hålla värmen, som många sagt, efter ett tjafs med maken och kaputt död. Men! Vandrarhem, hotell vad som, är väl billigare än hel skåpbil
Citera
2019-01-21, 21:54
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför i överhuvudtaget hyra en bil för att begå självmord? På de flesta hyrstationer finns mängder av bilar, men de här bussarna brukar vara poppis bland "hemflyttare". Jag tror bilen har hyrts för att frakta de döda. Jag tror inte de dött i bilen utan blivit placerade där efter döden inträffat. Visst har du rätt i att den som hyrt bilen fastnat på kameror m.m, samt kreditkortsreggad. Men kanske var inte planen att de skulle påträffas i bilen på det sätt som skedde? Kanske var planen att de inte skulle återfinnas alls? Kanske var planen att sänka dem i sjön med vikter och rep? Bilen återfanns ju på en parkeringsplats nära en stor badplats som är helt öde vintertid. Kanske kom gärningsmannen på att det var tjock is på sjön och att planen höll på att gå i stöpet och gav upp mentalt? Kanske var planen att försöka få det att se ut som en drunkningsolycka? Barnvagn på is-> sjövak? Ponera att gärningsmannen lyckats sänka dem i sjön och därefter lämnat tillbaks hyrbilen. Vad hade hänt då? Polisen hade antagligen gått ut med en efterlysning och det faktum att det hade hyrts en bil på Circle K hade knappast rönt någon större uppmärksamhet. Fokus hade då varit någon helt annanstans...
Exakt.
Den som hyrde Sprintern har polisen givetvis vetskap om.

Den personen kan självklart redan vara gripen eller efterspanad.
Det kan också vara så att kvinnan själv har hyrt bilen, som slutligen har använts av en GM.
Citera
2019-01-21, 21:56
Medlem
Oavsett självmord eller ifall hon mördats, så är det konstigt att barnet också far illa. Tycker jag i alla fall.
Citera
2019-01-21, 21:57
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag bara säger att det skulle förklara varför dom inte har någon misstänkt gärningsman

GW den lurken säger, det är alltid maken.
Citera
2019-01-21, 22:03
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan

Bara 35 år tillbaka i tiden?
Om du hade gått några hundra år tillbaka i tiden hade du haft bättre på fötterna.
Citera
2019-01-21, 22:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan

Tack för att du länkade texten.

Otäckt att det är vanligt att som hämnd på partnern ha ihjäl sitt barn. Ens barn borde ju vara det värdefullaste av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in