2019-01-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det kan vara att de inte fått tag på sambon och väntar på vissa analyssvar innan de går ut med ev misstänkt gärningsman. Om man inte fått tag i honom så kan han också både vara ett potentiellt offer eller gärningsman.

Att man nu rubricerar det som mord lär handla om att man snabbt vill få befogenheter som man annars inte får. Det betyder dock inte att Polisen inte har en intuitiv känsla för vad som förmodligen har hänt skulle jag förmoda. Det brukar vara så när man fått rutin i sitt arbete, att man känner igen en situation och kan dra slutsatser. Däremot vill man för anhörigas skull givetvis snabbt få liken obducerade och kunna avsluta förundersökningen.
Citera
2019-01-21, 21:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad du/ni hakar upp dig på bilmodell. Skulle jag begå självmord så skulle jag strunta i vilken bil jag erbjöds och fanns det bara skåpbilar kvar så skulle jag hyra en sådan. Finns inget som säger att den teorin är orimligare än att någon hyr en skåpbil och fraktar bort lik i den. Det sistnämnda kräver dessutom att man visar leg/körkort, så är maken skyldig lär han hamnat på kameror, kontokortet är registrerat samt ID. Inte så intelligent.
Om man planerar att ta sitt eget barn av daga så är nog skåpbil att föredra - man vill ju inte bli hindrad av nån utomstående mitt under akten.
Citera
2019-01-21, 21:28
Medlem
Citat:
Jag hakar inte upp mig på något men jag tror det är oerhört ovanligt att någon tar livet av sig i en hyrbil och tar med sig barnet. Om hon var smågalen så känns det inte så troligt att hon går till cirkel k och hyr en bil för att begå självmord. Att gasa ihjäl sig som vissa teorier här brukar oftast ske med slang in i bilen och ofta i nåt garage där avgaserna inte kan försvinna lika snabbt som utomhus

Många vill inte begå självmord i hemmet, utan söker sig just till skogen där de t ex tar tabletter eller hänger sig. Andra kör ju ihjäl sig. Hon ville kanske ta sig iväg en bit, lite avsides och då är väl en bil inte konstig. Att man hyr den är inte det minsta konstigt om det t ex bara finns en bil i hushållet som är upptagen. Eller så hade hon sagt till mannen att de skulle åka bort till någon.
Citera
2019-01-21, 21:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Att man nu rubricerar det som mord lär handla om att man snabbt vill få befogenheter som man annars inte får. Det betyder dock inte att Polisen inte har en intuitiv känsla för vad som förmodligen har hänt skulle jag förmoda. Det brukar vara så när man fått rutin i sitt arbete. Däremot vill man för anhörigas skull givetvis snabbt få liken obducerade och kunna avsluta förundersökningen.

Jag gissar att det kan vara en närstående som är inblandad och att den personen troligtvis också är död. Om ex polisen vet att den personen också är död fast på en annan plats så vet de troligen vad som har hänt men man kan ju inte gå ut med en misstänkt person om den dom misstänker är död. Trots det så måste de ändå utreda brottet på korrekt sätt.
Citera
2019-01-21, 21:29
Medlem
Undrar när bilen hyrdes. För antingen är den hyrd för ändamålet att dölja kroppar (genom självmord plus mord eller mord )
Eller
Så är bilen hyrd av henne tex på söndagen för att flytta. Han gör en klassisk ”-du lämnar fan inte mig”
Och mördar henne och dottern.
Eller håller henne hemma med hot och våld och sjukanmäler henne.

Vet inte hur länge bilen stod vid badet. Någon som vet?
Citera
2019-01-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om man planerar att ta sitt eget barn av daga så är nog skåpbil att föredra - man vill ju inte bli hindrad av nån utomstående mitt under akten.

Får obehagliga bilder på näthinnan, men det har du såklart rätt i.
Citera
2019-01-21, 21:32
Medlem
Citat:
Många vill inte begå självmord i hemmet, utan söker sig just till skogen där de t ex tar tabletter eller hänger sig. Andra kör ju ihjäl sig. Hon ville kanske ta sig iväg en bit, lite avsides och då är väl en bil inte konstig. Att man hyr den är inte det minsta konstigt om det t ex bara finns en bil i hushållet som är upptagen. Eller så hade hon sagt till mannen att de skulle åka bort till någon.

Ja därför undrar jag vem som sjukanmälde henne och vem som anmälde henne försvunnen. Hade hon sagt till sin sambo att hon skulle hälsa på honom fanns ingen anledning för honom att anmäla henne försvunnen, och hennes jobb, kan man tänka sig att eftersom hon redan var sjukanmäld så kanske inte de efterlyste henne.
Det måste finnas en anledning till att det inte fanns någon akut oro för barnet.
Citera
2019-01-21, 21:33
Medlem
Citat:
Jag gissar att det kan vara en närstående som är inblandad och att den personen troligtvis också är död. Om ex polisen vet att den personen också är död fast på en annan plats så vet de troligen vad som har hänt men man kan ju inte gå ut med en misstänkt person om den dom misstänker är död. Trots det så måste de ändå utreda brottet på korrekt sätt.

Ahh du menar att sambon också är död? Borde de inte gått ut med det? Eller kanske inte om det är självmord....vet inte hur de gör med sånt
Citera
2019-01-21, 21:35
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ahh du menar att sambon också är död? Borde de inte gått ut med det? Eller kanske inte om det är självmord....vet inte hur de gör med sånt

Jag bara säger att det skulle förklara varför dom inte har någon misstänkt gärningsman
Citera
2019-01-21, 21:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vad du/ni hakar upp dig på bilmodell. Skulle jag begå självmord så skulle jag strunta i vilken bil jag erbjöds och fanns det bara skåpbilar kvar så skulle jag hyra en sådan. Finns inget som säger att den teorin är orimligare än att någon hyr en skåpbil och fraktar bort lik i den. Det sistnämnda kräver dessutom att man visar leg/körkort, så är maken skyldig lär han hamnat på kameror, kontokortet är registrerat samt ID. Inte så intelligent.

Varför i överhuvudtaget hyra en bil för att begå självmord? På de flesta hyrstationer finns mängder av bilar, men de här bussarna brukar vara poppis bland "hemflyttare". Jag tror bilen har hyrts för att frakta de döda. Jag tror inte de dött i bilen utan blivit placerade där efter döden inträffat. Visst har du rätt i att den som hyrt bilen fastnat på kameror m.m, samt kreditkortsreggad. Men kanske var inte planen att de skulle påträffas i bilen på det sätt som skedde? Kanske var planen att de inte skulle återfinnas alls? Kanske var planen att sänka dem i sjön med vikter och rep? Bilen återfanns ju på en parkeringsplats nära en stor badplats som är helt öde vintertid. Kanske kom gärningsmannen på att det var tjock is på sjön och att planen höll på att gå i stöpet och gav upp mentalt? Kanske var planen att försöka få det att se ut som en drunkningsolycka? Barnvagn på is-> sjövak? Ponera att gärningsmannen lyckats sänka dem i sjön och därefter lämnat tillbaks hyrbilen. Vad hade hänt då? Polisen hade antagligen gått ut med en efterlysning och det faktum att det hade hyrts en bil på Circle K hade knappast rönt någon större uppmärksamhet. Fokus hade då varit någon helt annanstans...
Citera
2019-01-21, 21:43
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Filicid är idag extremt ovanligt i Sverige och jag har hittills inte sett något som indikerar på grav psykisk sjukdom eller extremt hot.
Därför har jag svårt att tro att det skulle vara så.
Citera
2019-01-21, 21:47
Medlem
Känner en avsaknad av anhöriga/bekanta till henne här som kan kasta ljus på denna otroligt mystiska hiatorien. Ni kan skicka PM till mig om ni inte vill outa er här på Flashback

Kollade på de vänner som gillat hennes bild på fb. 1. många vänner från Uddevalla, är hon därifrån från början tro?
2. Ingen har skrivit något om mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in