2019-01-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja det känns märkligt, skulle dom ha råkat förgiftas så skulle väl sambon eller annan anhörig snabbt kunnat identifiera dom omg så man undrar om dom va svårt sargade?

Mycket konstigt då de flesta indentiferas ganska snabbt, vid olyckor och mord. Visst det inte kanske fanns ID handlingar men de hade dessutom två anmälda försvunna. Så vad gjorde att det dröjde? Detta fallet är väldigt förvirrande
Citera
2019-01-21, 14:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Mycket konstigt då de flesta indentiferas ganska snabbt, vid olyckor och mord. Visst det inte kanske fanns ID handlingar men de hade dessutom två anmälda försvunna. Så vad gjorde att det dröjde? Detta fallet är väldigt förvirrande
Säg att de kanske stuckit från pappan/sambon. Dels blir hans anmälan lågprioriterad, dels kanske signalementet inte stämmer om de har klippt, färgat hår el dyl.
Citera
2019-01-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Säg att de kanske stuckit från pappan/sambon. Dels blir hans anmälan lågprioriterad, dels kanske signalementet inte stämmer om de har klippt, färgat hår el dyl.

Tänkte också på att det kanske förhåller sig så. Men ändå, följande scenario:
- Kvinna barn anmäls försvunna (finns det i någon databas då alla poliser kan se?)
- Kvinna barn hittas döda.
Oavsett hur de ser ur borde de väl köra med alla register och direkt checka av?
Något stämmer inte
Citera
2019-01-21, 14:51
Medlem
Citat:

De är ju också en sak som är underlig, man måste ju ha både körkort och bankkort då man hyr bil och då kan man undra vart dessa tagit vägen?
Citera
2019-01-21, 14:54
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Hur kommer det sig att det tog dem så lång tid att identifiera dem? Tänker att de hade en kvinna och ett barn anmälda försvunna dessutom. Borde inte det gå snabbt?

Jo. Det borde ha gått snabbare. Och allt hych-hych sen. Från start. Det är nåt skumt med det här. Är familjen toppstyrd av en törstig hustruplågare och är denne möjligen polis.

Den parkeringen där bilen stod ligger bara ett stenkast från en Cirke-K-mack som ligger uppe i Stensö på andra sidan motorvägen som löper utmed fyndplatsen.

Andra gånger när hon flytt med barnen har han fått tag i dom. Den här gången hyr jag en bil kan hon ha tänkt. "Lånade" buffelns kk medan han var på muggen.

Upptäckte att hon inte kunde köra men tog sej åtminstone till första bästa infart, Flaten. Hade förutseende nog plockat med sig burken med Ticanox.

Tänkte: så här kan vi inte leva längre. Gav ungen en tablett under förevändning att de skulle få sova eller kanske helt utan förevändning. Tog själv en tablett-. Starka doningar.

Detta gjordes under kalkylerande av den inkommande svinkylan. När ögonlocken tyngde stängde hon av bilmotorn och därmed värmen. By by cruel word.
Citera
2019-01-21, 15:14
Medlem
sajebiss avatar
Hyrd skåpbil låter ju som det är frågan om en separation. En separation som den ena parten inte kunde ta?
Citera
2019-01-21, 15:21
Medlem
2big4yous avatar
Nu har jag inte läst hela tråden men vet vi om de hittades på förar/passagerarplats eller bak i lastutrymmet?
Om det är det senare är det väl mest troligt att GM planerat detta med att hyra en bil med möjligtvis falskt körkort, dödat dom och lämnat bilen och tagit sig från platsen på annat sätt, till fots, vespa, eller annan parkerad bil?
Känns som GM finns att finna i offrens närhet.
Citera
2019-01-21, 15:23
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Hyrd skåpbil låter ju som det är frågan om en separation. En separation som den ena parten inte kunde ta?

Jag tänkte också i dom banorna först. Men när jag borjade spinna på min teori så tänkte jag. Hur många gånger har man inte kommit sent och hyrt och får då höra. Allt är uthyrt hela helgen. Möjligen kan man då få ta en ratad bil av vilken storlek som helst.

Jag kikade på en bild av det här skåpet i profil. Det är alltid lika komiskt med dessa jättelika skåp med pyttesmå hjul som på en småbil typ. Det där skåpet skulle inte jag vilja hyra för en flytt om jag inte var något desperat. Men visst, jag tänkte också på en flytt först.
Citera
2019-01-21, 15:47
Medlem
Om någon hyrt bilen med falskt körkort t.ex så är det ju mer regel än undantag med övervakningskameror.
Citera
2019-01-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Känns som att en viktig bit i den här historian frånses/glöms bort.

Mamman och barnet var anmälda försvunna, troligen av make/pappa. De hade varit försvunna i 2 dagar (om jag inte minns fel) och det var tyst om detta i media.

Om de bara försvunnit utan vidare spår så som misstanke om psykisk ohälsa, bråk, eller annat uppenbart så borde väl en offentlig efterlysning ha gjorts?

Det får mig att tro på teorin om mord+självmord. Att hon hintat eller skrivit något till sin man och sedan försvunnit. Därav anmälan till polisen.

De kanske skulle skiljas på hans intiativ. Mamman och barnet skulle flytta. Mamman tappar livsgnista då hon inte vill skiljas. Enda utvägen hon finner i detta läge är att ta livet av sig själv och barnet. Alternativt tar livet av barnet och sig självt för att hämnas.
Citera
2019-01-21, 16:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det som talar emot självmord/mord är skåpbilen. Hon kunde lika gärna ha gjort det hemma eller på någon annan plats

Man kan ju tänka sig att hennes man hade försökt stoppa henne om hon hade försökt ta livet av sig hemma.

Det kan också vara så att hon inte ville att hennes man var den som hittade dem.
Citera
2019-01-21, 16:16
Medlem
Illkrokkodills avatar
När används skåpbil? Kan vara för flytt av saker ex. Kan hon har haft saker ute för försäljning och det är någon som tagit sig till henne för att antingen köpa, och något gått snett, eller en psykopat som tyckte hon lät trevlig på telefon? Bilen kan vara hyrd med falskleg och förövaren ff okänd, därav hysh-hyshet.

Jag tror snarare det än separation för då borde fallet vara rimligen enkelt att lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in