2019-01-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jo , det där har vi ju hört till leda från "andra" om och om igen .
Om KJ/KIM hade varit en mastermind hade han väl knappast åkt dit ?
Vem skulle ha slagit i KJ/KIM dumheter , och vad innehöll dessa dumheter .
Seriös granskning ? Är det det som ni som försvarar KJ/KIM sysslar med ?
Kanske en grävande journalist vore en lösning ? Dessa verkar ju kunna luska ut det mesta .
Åtminstone om man ska tro vissa av KJ/KIM:s försvarare i tråden .
Skulle KJ/KIM ha friats trots att han kanske är skyldig menar du ?

Grävande journalistik! Bra!
Citera
2019-01-21, 00:43
Medlem
Citat:
Vad jag tror spelar absolut ingen roll i fallet med mordet på VB .
Jag konstaterar att det mesta talar för att KJ/KIM är den skyldige .
Och jag litar till skillnad på vissa andra att ingen auktoritet har bestämt
att man ska sätta dit byfånen KJ/KIM på politiska grunder .
Låt mig gissa , den kommer att presenteras i bokform ?

Nej inte i bokform.
Citera
2019-01-21, 01:06
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så vitt jag mins hade inga djur tuggat på torson, rävar grävlingar råttor fåglar
brukar hitta kadaver ganska fort.
Det talar för att torson inte legat ute i 14 dagar.

Kan ju dessutom påminna om att benen fortfarande var likstela och saknade fluglarver, (de larver som hittades var alltså från snittytorna på torson) Sista dagarna innan fyndet var det också rejält varmt i Boden med temperaturer dagtid på över 20 grader.
Citera
2019-01-21, 01:10
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Enligt mina källor ?
Sa vittnet att det var två fattiga asylsökande som hon träffade på också kanske ?
Det var ett "annat" vittne som hade noterat att KJ efter mordet använde vanliga kläder .
Innan mordet gick han oftast omkring i "kronkläder" .
Det är inte bara de vittnen som talar för era fantasier som är trovärdiga ...
Beslagsförteckning eller annat bevis på att alla militärkläder är borta ?
Hur ska man kunna beslagta kläder som är borta ?

Du får givetvis tro vad du vill, men mina källor är 100% tillförlitliga.

Oavsett, så var det inte KJ som sågs uppe vid ödehuset kvällen den 18 maj.

Gällande kläder finns det vittnen, foton och beslag av kläder. Var hittar du något som styrker att KJ's militärkläder saknas?
Senast redigerad av cupidfoot 2019-01-21 kl. 01:12.
Citera
2019-01-21, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är ofta så. Bilder retuscheras ofta, titta på bilderna på Vatchareeya till exempel. Det är nog tur att de retuscherar så man slipper se allt. Men i rätten visas originalbilderna upp och det är då anhöriga brukar gå ut och den åtalade tittar ner i bordet.

I rätten visas orginalbilderna! I FUP kan möjligt vissa bilder tas bort av sekretess eller göras oskarpa. Men det är inte samma som retuscheras. Retuschera betyder bättra på, försköna, korrigera. Bilder har manipulerats i förundersökningen i KJ lägenhet. När man gör en förundersökning och dokumenterar en eventuell brottsplats, FLYTTAR man inte på objekt. Polisen har inte (vad jag fått till mig och förstått), varit "pigga" på att lämna ut orginalbilder. Då blir min fråga varför?
Citera
2019-01-21, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Sluta projicera. Jag sitter nöjd i båten, med KJ fälld i dubbla domstolar. Är det någon som är desperat är det du. Du som tvingas fantisera fram asylsökande mördarkommandon och plocka/förkasta/extrapolera fakta för att få dessa stollerier att gå ihop. Till vilken nytta kan man undra, eftersom du talar för döva öron här. Ingen tar dina teorier på allvar, Fagro. Ingen.

Vad gäller kroppen vet vi vad du tycker. Det har framgått, efter att du skrivit ett hundratal inlägg där du tjatar om saken. Men återigen: ditt tyckande leder ingen vart.

KJ kan mycket väl ha kånkat 33 kg 160 meter. Vi pratar om en snubbe som tillbringar fritiden med att springa runt och leka krig, inte Stephen Hawkins.
Dessutom: han kan ha kört upp en bit på traktorvägen, och besparat sig 125 meters kånkande. Ja, vi vet: enligt Fagro-logik är det omöjligt, men begagnar man sig av den logik som resten av världen använder är det möjligt. Och nä: polisen säger inte att inga bilar kört på traktorvägen nyligen. Dom säger att 4-hjulingar och personbilar kört där, men att däckspåren är fragmentariska och omöjliga att analysera.

Kläderna och spaningen har vi redan avhandlat. Dina asylsökande mördarkommando-Mållgans också. Cred till din målande bild av två afghaner som kånkar genom skogen med en vagga mellan sig dock. Du är tröttsam men du har dina stunder av (ofrivillig) komik. Den asiatiska vildhunden är ett annat exempel på det.
Du vet inte vilka som tar mig på allvar ni som skriver här bryr jag mig inte om, men det finns andra som vill veta sanningen som läser mina inlägg.
Du vet inte vad du snackar om, du är inte sakkunnig, utan försöker försvara ett åtal som inte går att försvara.
Om KJ hade kört med sin bil in på traktorvägen hade det funnits färska bilspår som polisen lätt hade kunnat gipsavgjuta och jämföra med hans bil, men sanningen är den han hade aldrig kört in på traktorvägen.
Du har inte förklarat på vilket vis en blodfylld torso bärs av en ensam person, därför du vet inte.
33 kg är inte lätt att bära även om det bärs i ryggsäck, som inte kunde göras i det här fallet, och den personen skulle inte gått 160 meter utan dumpat den långt tidigare, därför torson grävdes inte ned utan skulle hittas, som den också gjordes, mycket snabbt vid skallgång.
Torson har burits av två personer det är sanningen, men kan inte accepteras därför då kan inte KJ utses till gärningsmannen.
Det jag påstått är att det är ett anstiftat mord på VB och gärningsmännen är två stycken och har utländsk ursprung inte omöjligt att de är asylinvandrare, värvat på karateklubben.
Det är ingen bodensare som skulle ta ett sådant uppdrag, om så skulle skett hade de åkt fast mycket snabbt, därför ingen skulle ha skyddat dem.
Gärningsmännen i det här VB mordet skulle åkt fast mycket snabbt, om de inte hade blivit skyddade, som är mycket lätt att se och kan ses som självklart.

Att placera in KJ som något kriminellt geni som kunde undgå alla bevis och gjorde inga misstag, kan ses som en enda bluff.
Den som kan ses som beställare och planerare gjorde mycket stora misstag, och även gärningsmännen som utan tvekan var professionella gjorde ett stort misstag.
De avslöjade bilen som de använde, som skulle gjort att allt blev avslöjat, om det inte varit meningen att skydda dem.
Att tro sedan att KJ kunde ha genomfört ett sådant styckmord utan misstag är helt orimligt.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-21 kl. 05:00.
Citera
2019-01-21, 04:37
Medlem
Citat:
Så här står det i den rättsentomologiska yttrandet: "//...Det mest sannolika är att den legat uppemot det maximala antalet 18 dagar och möjligheten att kroppen varit död kortare tid är kopplat till möjligheten att temperaturen i kroppen varit högre än i Sävasta eller att larverna i den lokala populationen utvecklas snabbare än genomsnittligt vid de aktuella temperaturerna. // "
Det finns ingenting uppgivit att kroppsdelarna legat på samma ställe, utan det som uppges är tiden från att döden inträffade tills kroppsdelarna påträffades.

Du kommer med något önsketänkande att de legat på samma ställe, men det är dina egna fantasier.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-21 kl. 04:54.
Citera
2019-01-21, 04:52
Medlem
Citat:
Vad jag tror spelar absolut ingen roll i fallet med mordet på VB .
Jag konstaterar att det mesta talar för att KJ/KIM är den skyldige .
Och jag litar till skillnad på vissa andra att ingen auktoritet har bestämt
att man ska sätta dit byfånen KJ/KIM på politiska grunder .
Låt mig gissa , den kommer att presenteras i bokform ?

Om inte gärningsmännen för VB blivit skyddade hade de åkt dit alla tre, beställaren och de två gärningsmännen mycket snabbt, som är helt garanterat.
Gärningsmännen blev avslöjade med bilen som de hade parkerat inne i skogen sent den kvällen VB försvann och gärningsmännen satt i framsätet.
Att spåra upp bilen och dess ägare var väl ingen större analytisk operation med en superdator, som polisen har tillgång till.
Att ta fram alla liknande bilar borde du förstå hade varit en enkel sak i Boden, som är ingen större ort, sedan annonserades ut en liknande bil på Blocket till försäljning maj månad.

Du borde ställa frågan varför spårades inte bilen upp och dess ägare ?

Ena stunden kallas KJ för byfånen, nästa stund är det de största kriminal geniet som någonsin existerat i Sverige.
Jag ser istället det här fallet som den största rättsskandalen som någonsin existerat i Sverige under modern tid.
Citera
2019-01-21, 07:17
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så vitt jag mins hade inga djur tuggat på torson, rävar grävlingar råttor fåglar
brukar hitta kadaver ganska fort.
Det talar för att torson inte legat ute i 14 dagar.

Tuggar djur alltid på kroppar som ligger ute i 14 dagar? Och är det svårare för rävar, råttor och fåglar i värnet?
Citera
2019-01-21, 07:56
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du vet inte vilka som tar mig på allvar ni som skriver här bryr jag mig inte om, men det finns andra som vill veta sanningen som läser mina inlägg.
Du vet inte vad du snackar om, du är inte sakkunnig, utan försöker försvara ett åtal som inte går att försvara.
Om KJ hade kört med sin bil in på traktorvägen hade det funnits färska bilspår som polisen lätt hade kunnat gipsavgjuta och jämföra med hans bil, men sanningen är den han hade aldrig kört in på traktorvägen.
Du har inte förklarat på vilket vis en blodfylld torso bärs av en ensam person, därför du vet inte.
33 kg är inte lätt att bära även om det bärs i ryggsäck, som inte kunde göras i det här fallet, och den personen skulle inte gått 160 meter utan dumpat den långt tidigare, därför torson grävdes inte ned utan skulle hittas, som den också gjordes, mycket snabbt vid skallgång.
Torson har burits av två personer det är sanningen, men kan inte accepteras därför då kan inte KJ utses till gärningsmannen.
Det jag påstått är att det är ett anstiftat mord på VB och gärningsmännen är två stycken och har utländsk ursprung inte omöjligt att de är asylinvandrare, värvat på karateklubben.
Det är ingen bodensare som skulle ta ett sådant uppdrag, om så skulle skett hade de åkt fast mycket snabbt, därför ingen skulle ha skyddat dem.
Gärningsmännen i det här VB mordet skulle åkt fast mycket snabbt, om de inte hade blivit skyddade, som är mycket lätt att se och kan ses som självklart.

Att placera in KJ som något kriminellt geni som kunde undgå alla bevis och gjorde inga misstag, kan ses som en enda bluff.
Den som kan ses som beställare och planerare gjorde mycket stora misstag, och även gärningsmännen som utan tvekan var professionella gjorde ett stort misstag.
De avslöjade bilen som de använde, som skulle gjort att allt blev avslöjat, om det inte varit meningen att skydda dem.
Att tro sedan att KJ kunde ha genomfört ett sådant styckmord utan misstag är helt orimligt.

Nu tjatar du igen, Fagro. Och du visar på nytt att du anpassar och förvanskar fakta i syfte att få in den i din teori. Slå upp bias, Fagro.

1. Det hade inte alls behövt vara "färska bilspår" efter KJ:s bil. Var framgår det? Polisen konstaterar bara att det finns fragmentariska spår efter bilar och 4-hjulingar. Det är skillnad på hård mark och lera, Sherlock.
2. Ang torson: blod rann ut när polisen vände på den 14 dagar senare. So? Det är väl inget som talar emot att KJ burit den exempelvis i en ryggsäck. Det är ju ingen kruka med vatten. Saker händer med kroppar som legat i 14 dagar. Dessutom - kolla temperaturkurvorna. Nätterna är kalla i Boden i början på maj.
3. Vad gäller dina två gärningsmän är din teori jättefin och sådär, men: du saknar den lilla detaljen bevis. Ditt svammel om asylsökande mördarkommandon är bara en illustration av din inre fantasivärld.
4. KJ var inget kriminellt geni. Han missade detaljer, och han saknade förmågan att agera på ett trovärdigt sätt efteråt. Så ja: mordet var lätt att lösa.
5. Hur kan du påstå att "dom avslöjade bilen dom använde"? Har du undersökt bilen? Om jag påstår att bilen tillhörde ett par som var ute och vänsterprasslade i skogen - kan du bevisa att jag har fel?

Återigen: du gör bort dig gång på gång när du påstår saker och kopplingar helt utan bevis. Du kan inte påstå att den där skåpbilen med "skummisar" är en mördar- och styckningsplats. Och att den såldes på Blocket. Du har ingen jävla aning. Du bara "pusslar" framför din dator. Samma med beställaren, asylsökarna, trosorna osv. Att du kan formulera en - enligt dig - hållbar teori kring detta betyder ju ingenting när du inte har bevis. T o m en åttaåring kan göra så. Förmodligen bättre än du dessutom, din teori innehåller ju så många logiska luckor att varenda asylmördare i Boden kan springa rakt igenom.
Citera
2019-01-21, 08:01
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns ingenting uppgivit att kroppsdelarna legat på samma ställe, utan det som uppges är tiden från att döden inträffade tills kroppsdelarna påträffades.

Du kommer med något önsketänkande att de legat på samma ställe, men det är dina egna fantasier.

Tja, det finns betydligt mer som talar för att torson legat länge där den hittades, än att den legat i ditt kylrum på is i a f.
Läs rapporten igen. Utvecklas larverna snabbare eller långsammare om kroppen ligger på is jämfört med ute i skogen?
Citera
2019-01-21, 10:12
Medlem
Citat:
Nu tjatar du igen, Fagro. Och du visar på nytt att du anpassar och förvanskar fakta i syfte att få in den i din teori. Slå upp bias, Fagro.

1. Det hade inte alls behövt vara "färska bilspår" efter KJ:s bil. Var framgår det? Polisen konstaterar bara att det finns fragmentariska spår efter bilar och 4-hjulingar. Det är skillnad på hård mark och lera, Sherlock.
2. Ang torson: blod rann ut när polisen vände på den 14 dagar senare. So? Det är väl inget som talar emot att KJ burit den exempelvis i en ryggsäck. Det är ju ingen kruka med vatten. Saker händer med kroppar som legat i 14 dagar. Dessutom - kolla temperaturkurvorna. Nätterna är kalla i Boden i början på maj.
3. Vad gäller dina två gärningsmän är din teori jättefin och sådär, men: du saknar den lilla detaljen bevis. Ditt svammel om asylsökande mördarkommandon är bara en illustration av din inre fantasivärld.
4. KJ var inget kriminellt geni. Han missade detaljer, och han saknade förmågan att agera på ett trovärdigt sätt efteråt. Så ja: mordet var lätt att lösa.
5. Hur kan du påstå att "dom avslöjade bilen dom använde"? Har du undersökt bilen? Om jag påstår att bilen tillhörde ett par som var ute och vänsterprasslade i skogen - kan du bevisa att jag har fel?

Återigen: du gör bort dig gång på gång när du påstår saker och kopplingar helt utan bevis. Du kan inte påstå att den där skåpbilen med "skummisar" är en mördar- och styckningsplats. Och att den såldes på Blocket. Du har ingen jävla aning. Du bara "pusslar" framför din dator. Samma med beställaren, asylsökarna, trosorna osv. Att du kan formulera en - enligt dig - hållbar teori kring detta betyder ju ingenting när du inte har bevis. T o m en åttaåring kan göra så. Förmodligen bättre än du dessutom, din teori innehåller ju så många logiska luckor att varenda asylmördare i Boden kan springa rakt igenom.

1,Nu gällde det endast 1-2 dagar bilen måste ha åkt där och inga spår, ingen bil, som är självklart.

2. Torson är det två personer som burit glöm det där med ryggsäck, om torson burits i ryggsäck hade blodet runnit ut.
3. Det finns inte bevis till allting utan det gäller att kunna koppla ihop händelserna att det blir en logisk sammanhängande kedja med händelser.
Det måste finnas bevis till mordet och inte döma en person, utan några som helst bevis, utan endast påståenden och påhitt som gjordes mot KJ.
Det fanns ett överfall mot VB när hon blev kidnappad och det var två personer som deltog i det och de måste haft en skåpbil kan man lätt inse.
För beställaren att värva bodensare anser jag som omöjligt för uppdraget och de skulle åkt dit omedelbart, utan beställaren värvade två utlänningar sannolikt asylinvandrare från karateklubben.
4. KJ var inget kriminellt geni men det är ni som försöker göra honom till det, han sade själv vid förhör att om han hade varit gärningsmannen hade det funnits tonvis med bevis mot honom.
5. Bilen blir omedelbart misstänkt som fanns parkerad inne i skogen med en skummis vid ratten och ett skynke, där sannolikt den andre gömde sig.
Personen som såg bilen visste att det var en liten Ford röd bil, då sökes alla små Ford röda små skåpbilar från registret och där det blir napp, kan man se ägarna som kunde vara intressant att syna.
Om polisen hade tagit ut mannen till platsen, helt säkert fanns där bilspår på bilen och med gipsavgjutning fås mönster på däcken.
Det blir rena beviset att kontrollera mot Ford små röda skåpbilar i Boden.
Under maj månad utannoserades en liten röd skåpbil på Blocket till försäljning, som massor av personer vet vem som annonserade ut den, det är ingen hemlighet.
Om du går inne i Boden och frågar vem beställaren var, och den som sålde en röd liten skåpbil på Blocket, "många känner till apan, men apan känner ingen", ett välkänt ordspråk.

Jag är övertygad att gärningsmännen lånade en skåpbil genom beställaren, de kunde inte hyra någon och om de själva hade en sådan skulle de aldrig använt den, därför gärningsmännen var smarta men gjorde ett misstag, de gömde bilen i ett område där folket rastade sina hundar, som de inte kunnat känt till.
Utlänningar kan inte förstå att hunden för många svenskar är en familjemedlem som de tar väl hand om, och i Boden har de den fördelen att det är mycket lätt och trivsamt för hunden att komma ut i skogen , som är enorma obebodda områden genom militärområden inpå knutarna.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-21 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in