2019-01-20, 22:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du har misstolkat Rättsentomologisk yttrande där svaret var hur lång tid som kroppen var avliden.

Dina uttalanden saknar saklighet utan går ut på att försöka göra KJ till gärningsmannen för VB, som visar att du är helt okunnig i ämnet och kommer med rent svammel.

Du försöker påstå att det var KJ som transporterade kroppsdelarna till Gula huset och terrängen därintill den 4-5 maj när mordet skall ha skett.
När du inte förstår att det skulle ha bildats en väldig stank med förruttnelse om så hade skett anser jag dig vara helt okunnig i ämnet.
Polisen tar hand om avlidna personer som legat i bostaden under lång tid och de har skyddsdräkt heltäckande när de går in för sådant uppdrag, därför liklukten klarar inte många av.
Bostäderna håller ungefär samma temperatur som det var 20.32 på platsen där kroppen fanns 20 grader.
När Tsunamin var i Thailand var det personer från Burma bland annat som hyrdes in för att ta hand om kropparna, men de klarade inte av stanken.
Därför gjorde Australien ett bistånd och sände gasmasker med flyg till den här räddningspersonalen som gjorde att de stod ut med stanken.

Haha. Var det mig du kallade"desperat"?
Ditt trams blir inte sannare för att du tjatar. Tyvärr. Som sagt: om så vore fallet skulle KJ varit fri för länge sen.

Sluta göra bort dig nu om saker du inte begriper. Kontakta en rättsmedicinare.
Torson har inte legat i 14 dagar i ett kylrum. Punkt slut.
Du som gillar experiment och säkert jagar med din asiatiska vildhund: ta ett vildsvin eller dyl och dra upp till Boden. Lägg den i två veckor i ett isfyllt värn, sen kollar du hur mycket larver som läggs och hur dom utvecklas. Ta ett annat vildsvin och dumpa i skogen. Återkom med resultatet. Lycka till!
Citera
2019-01-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Du tror inte att det hade noterats? Bedömningen av kroppen byggde ju på temperaturdata för perioden, kopplat till bl a larvutveckling. Hade den inte legat ute utan istället hållts nedkyld hade det givetvis märkts.
Du får samma råd som Fagro om du betvivlar detta: kontakta en rättsmedicinare och rådfråga.

Du försöker påstå att kroppsdelarna låg i Gula huset och ute i terrängen intill från den 4-5 maj och upptäcktes den 20-22 maj, det är rent svammel och ingenting annat.

Du har misstolkat utlåtandet som Rättsentomologisk kom med, att det skulle passa in med att KJ hade transporterat kroppsdelarna till platsen.
Citera
2019-01-20, 22:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du tror inte att det hade noterats? Bedömningen av kroppen byggde ju på temperaturdata för perioden, kopplat till bl a larvutveckling. Hade den inte legat ute utan istället hållts nedkyld hade det givetvis märkts.
Du får samma råd som Fagro om du betvivlar detta: kontakta en rättsmedicinare och rådfråga.
En rättsmedicinare är fel person att kontakta. Rättsentomologen är rätt person:
Citat:
Med alla osäkerheter sammanvägda talar resultaten för att kroppen varit
död mer än 6 dagar och i någon mån för att den legat mer än 8 dagar. Mellan
8 och 18 dagar innan kroppen påträffades kommer resultaten från undersökningen
inte att nämnvärt att förändra sannolikheten för att kroppen
koloniserades i tidsintervallet jämfört med en förutsättningslös analys.
Ju svalare kroppen förvaras, desto långsammare utvecklas larverna. Kroppen kan alltså ha legat i normal utomhuslufttemperatur i bara sex dagar, troligen bara åtta dagar. Det är avsevärt kortare tid än den tid Vatchareeya var försvunnen. Den kan alltså ha förvarats i ett värn, nära isen.
Citera
2019-01-20, 22:09
Medlem
..och för att komplettera mitt påstående, så har jag både slaktat, varit med vid slakt och urtagning efter jakt, tagit hand om döda människor efter att döden inträtt och dessutom jobbat som likstädare åt ett fastighetsbolag (folk som legat 1-6 månader i sina hem). Jag kan säga dej att likstank när den är riktigt jävlig är så intensiv att den sätter sej i lungorna på dej, och du känner smaken av den i munnen flera dagar efteråt. Skillnad, tro mej.

Så...håll inga föreläsningar här om dofter, herr rättsmedicinar-wannabe *agro. Du har ingen aning.
Citera
2019-01-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Samma sak alla som varit med om att slakta djur känner till att det blir en lukt (liklukt) från djuret"

Detta är fel i sak, *agro. Det är inte liklukt. Det luktar möjligen av blod och inälvor, men det är fan inte liklukt. Liklukten startar när ruttnandet börjar, och det tar ett ganska bra tag, och sker i flera steg.

Om du nånsin varit i närheten av en slaktplats resp ett djur (eller människa) som legat dött ute eller inne under en tid så vet du skillnaden. Två helt olika lukter. Den ena ganska "jordig"...eller kanske "järnig" men fortfarande mild, den andra är mycket mer påträngande, syrlig och kvävande på riktigt. En stank, inte en lukt, som vid slakt. Vissa skulle kanske t o m kalla slaktlukt för en doft, så pass mild är den jämfört med likstank.
Det är helt rätt det är ingen liklukt när ett djur slaktas utan lukten kommer från köttet blod och inälvor.
När en människa avlider kommer liklukten från dödsögonblicket ca 20 minuter senare.
Citera
2019-01-20, 22:29
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du försöker påstå att kroppsdelarna låg i Gula huset och ute i terrängen intill från den 4-5 maj och upptäcktes den 20-22 maj, det är rent svammel och ingenting annat.

Du har misstolkat utlåtandet som Rättsentomologisk kom med, att det skulle passa in med att KJ hade transporterat kroppsdelarna till platsen.

Har KJ/KIM flyttat på benen också ?
Dom borde han ju orka bära i alla fall eller vad tror du ?
Citera
2019-01-20, 22:34
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Ju svalare kroppen förvaras, desto långsammare utvecklas larverna. Kroppen kan alltså ha legat i normal utomhuslufttemperatur i bara sex dagar, troligen bara åtta dagar. Det är avsevärt kortare tid än den tid Vatchareeya var försvunnen. Den kan alltså ha förvarats i ett värn, nära isen.

Ja, jag har ju aldrig tvärsäkert påstått att någon del av VB:s kropp inte befunnit sig i värnet under en kortare tid. Vi vet inte. Allt vi har är markeringar från spårhundarna, men dom har vi ju lärt oss att vi inte ska bry oss om. Eller det kanske bara gäller bagageluckor?

Hursom: jag argumenterar (förgäves, den människa är inte av kvinna född som kan få Fagro att ändra sig) mot teorin att VB:s kroppsdelar direkt efter mordet lades i värnet och låg där i 14 dagar. Det är högst osannolikt.
Citera
2019-01-20, 22:37
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
I så fall markerade Uno fel.

Jag har inte sett isen i maj, men andra har.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan

Kan det inte lukta liiiite lik i skuffen om det tog längre än de legendariska
20 minuterna som vissa andra kör med hela tiden .
Transporten kan ju ha tagit 21 minuter .
Så UNO hade säkert rätt .
Högst osäkert vittne (som du alltid skriver när det inte passar in)
att det fanns is i värnet i Maj månad .
Men i dina ögon förstår jag att det passar in .
Ni är visste rörande överens om isen i värnet tydligen .
Citera
2019-01-20, 22:37
Medlem
"När en människa avlider kommer liklukten från dödsögonblicket ca 20 minuter senare"

Fel igen, *agro. Kadaverin heter ämnet som börjar utsöndras efter en stund efter döden. Den lukten klarar en människas luktsinne inte av att detektera, det krävs en hundnos för det. En död människa börjar lukta lik efter rätt många timmar först, beroende på rumstemperatur, t ex. Inte 20 minuter.
Citera
2019-01-20, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, jag har ju aldrig tvärsäkert påstått att någon del av VB:s kropp inte befunnit sig i värnet under en kortare tid. Vi vet inte. Allt vi har är markeringar från spårhundarna, men dom har vi ju lärt oss att vi inte ska bry oss om. Eller det kanske bara gäller bagageluckor?

Hursom: jag argumenterar (förgäves, den människa är inte av kvinna född som kan få Fagro att ändra sig) mot teorin att VB:s kroppsdelar direkt efter mordet lades i värnet och låg där i 14 dagar. Det är högst osannolikt.
Jag har svårt att tro att en kropp kan ligga ute i naturen i början av maj utan att vara sämre däran än Vatchareeyas. I trappan i värnet finns en avsats skyddad från isen där kroppen kan ha legat från försvinnandet fram till början av 20 maj utan att rättsentomologen motsäger det.

Jag delar din uppfattning om Fagro.
Citera
2019-01-20, 22:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Eller på ett annat ställe med IS eller lägre temperatur än utomhus .
Citera
2019-01-20, 22:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Kan det inte lukta liiiite lik i skuffen om det tog längre än de legendariska
20 minuterna som vissa andra kör med hela tiden .
Transporten kan ju ha tagit 21 minuter .
Så UNO hade säkert rätt .
Högst osäkert vittne (som du alltid skriver när det inte passar in)
att det fanns is i värnet i Maj månad .
Men i dina ögon förstår jag att det passar in .
Ni är visste rörande överens om isen i värnet tydligen .
Bevisa till 100 % att det inte fanns is i värnet.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in