Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
På vilket vis tycker du att polisen borde kollat frun? Vad hade du nöjt dig med?
Detta är andra gången du svarar på samma inlägg. Det första svaret var så osakligt att jag lämnade det därhän.
Det var du som tyckte att frun skulle ha kollats upp,
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det finns ingen logik i att en sviken fru skulle mörda sin rival och sedan uttrycka sig som hon gjorde på internet. Polisen ska kolla upp de människorna, vilket hon vet. Det hör nog inte till vanligheten att mördare ber om att få bli misstänkta.
så det är du som ska svara på frågan, hur skulle polisen ha kollat upp frun?
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Camilla är ytterligare en kvinna som karatetränaren haft ihop det med. Händelserna kring den affären var ungefär densamma, hot om avslöjande och hot tillbaka men inte mer än så. Han verkar vara en man som inte drar sig för att vara otrogen och det är sannolikt att det funnits fler kvinnor. Vad jag menar är att hoten inte ska tas så allvarligt, frun ser ut att ta hans affärer med ro, det är mer "jaja" och förklarar själv att otroheten beror på att de inte har det så bra tillsammans. Visst blir hon förbannad men jag ser inte att hon riktar ilskan så direkt mot kvinnorna utan mer mot maken som förtjänar ilskan. En del bedragna kvinnor tar reda på älskarinnans telefonnummer, ringer upp henne osv men inte ens det har frun gjort. Hon agerar inte som en galen person som till varje pris ska ta livet av sin rival. Jag tror inte ens att frun såg Vatchareeya eller någon annan som rival.
Du påstod alltså utan belägg att MB har varit otrogen tidigare. Än en gång håller du dig inte till sanningen.
En svartsjuk kvinna ser väl alltid andra kvinnan som rival? Det är inte nyttigt för hälsan att rikta ilska mot en karatetränare som har varit våldsam förut.
Citat:
Camilla uppger att hon och sonen flyttade för ca 6,5 års sedan från Boden. Camilla uppger att
en tid före de skulle flytta så strulade hon med Mikael. Mikael skulle gå isär från Annika som
han var med. Camilla berättar att hon var med Mikael och han och sonen låtsasbråkade, men
plötsligt så svartnade det för Mikael och han slog sonen på riktigt. Camilla försökte att få
Mikael att ge sig men han såg svart, och slutade inte. Till slut så lugnade Mikel sig och
avbröt, Camilla sa till Mikael att han skulle be Mattias om ursäkt. Mikael svarade bara kallt
att Mattias förtjänade det och vägrade att be om ursäkt.
Camilla tänkte då att hon inte kunde vara ihop med någon som gjorde så mot hennes son.
Camilla säger att egentligen så var det denna händelse som gjorde att det tog slut med Mikael.
Camilla uppger att hon umgicks med Mikael efter händelsen med hennes son. Hon sa till
Mikael att "jag ska berätta om vårat strul för Annika". Camilla säger att Mikael tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör".
Camilla säger att Mikael saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.
Camilla säger att hon vid något tillfälle sagt till Mikael att förr eller senare så kommer Annika
att få veta. Mikael har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem".
Annika säger att hon tror att Mikael är kapabel till att döda någon som kommer in i hans sfär
och förstör för honom.
Detta kan ha varit första gången som AN stötte på en rival i hemmet, och det är troligt att det kan ha fått henne att agera offensivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Intressen kan vara bra och intressen kan vara dåliga. Vad jag har sett i utredningen så har karatetränarens knivintresse inte skapat oro hos någon hur extremt intresserad han än var. I Kristoffers fall har människor oroat sig och till och med undrat om hans intresse skulle leda till något dåligt som till exempel att han skulle spåra ur och bli självmordsbombare. Det är skillnaden.
Jag hittar inte en enda fråga till någon om MB:s knivsamling, så vi vet alltså inget alls om knivintresset.
Det där med självmordsbombare är en ren gissning från en vän som inte alls är intresserad av vapen och mest tycks uttråkad av Kims vapensnack.
Citat:
Mika uppger att Kristoffer inte direkt pratat om brott och såna grejer men Mika tyckte själv
att Kristoffers vapenintresse varit oroväckande. Mika tror till och med att han sagt till
Kristoffer någon gång att han tror att Kristoffer kommer bli en självmordsbombare. Mika
uppger att Kristoffer pratat så otroligt så mycket om vapen och "mal på" om detta fastän Mika
är helt ointresserad. Det som Kristoffer pratat om är främst själva vapnen, hur de fungerar och
ser ut och tillbehör med mera inte själva användandet av vapnet. Det är mest det tekniska
Kristoffer var intresserad av. Han satt hemma och skruvade på vapnen.
Tekniskt intresse talar inte för intresse av användning av vapen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Kristoffer var intresserad av både knivar och verktyg och efter mordet saknas både kniv och verktyg som han haft och som passar in som mordvapen. Märkligt sammanträffande va?
Vilken kniv eller vilket verktyg passar in som mordvapen? Hur många knivar saknades i MB:s samling?
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Eftersom han spekulerar så har han ingen förklaring till varför blodet fanns i hans bil. Planteringen är ännu mindre sannolik i normala människors ögon. Även om det har hänt någon gång så är det enormt osannolikt i just det här fallet.
Plantering är mer sannolik ju bättre omständigheterna för plantering är. I detta fallet var omständigheterna i det närmaste idealiska och mördaren hade gott om tid att komma på snilleblixten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Det kan vara så att Vatchareeya är den som far med osanning. Hjälptränaren råkade låsa in Vatchareeya och hon vänder sig till MB för att få hjälp av honom. Förmodligen gick det inte som hon ville den kvällen och ilskan riktas mot MB.
Läs facebookinlägget igen och kom med ett sanningsenligt svar. Det råder ingen tvekan om att MB låste in henne.
Citat:
Jävla mikael berg hans fel :'
jag höll på tvätta dräkten för
jag blödde blod på tröjan och
han brukar ropa är nån kvar nu
låser men den här gången han
ropade inget så jag hör inget
när jag kom ut från rummet
mörkt kom inte ut
Citat:
Ursprungligen postat av
egoonline
Kan det ha varit så enkelt att VB trodde att det var MB som låste in henne?
Då är det ju rimligt att han påpekar att så inte var fallet om det istället var någon annan.
Hur vet man vem låser?
Jag tänker att det är svårt att uppfatta.
MB sa i tingsrätten att han gick innan träningen var slut. Man märker om tränaren försvinner och ersätts av någon annan. Dessutom måste MB och Vatchareeya rimligen ha pratat om det när han skjutsade hem henne, särskilt som hon hade varit inlåst i mörker i tre timmar.