Citat:
Du kan t.o.m vara mycket social och ha en diagnos; alla fungerar olika även här och en del är också skickligare på att dölja än andra. Kombinationen ADHD och AS är vanlig, där den förstnämnda diagnosen ofta ger uttrycksfulla och kommunikativa egenskaper. Hur en AS kommer till uttryck beror på övriga, ev kompenserande personlighetsdrag, intellektuell nivå, miljö etc. Vad som ändå ses som en grundläggande svårighet är förmågan att läsa av och tolka omgivningen reaktioner. Det saknas en inbyggd automatisering, som över tid brukar förbättras - övning ger färdighet. För att förstå sin omvärld och anstränga sig för att passa in, behövs ett analyserande och aktivt intellekt, och därför ligger en utbrändhet nära för den som utsätts för alltför mycket stimuli under lång tid. Sårbarheten för stress innebär att det sociala livet oftast måste begränsas. För den som har den diagnosen drar sällskapslivet energi istället för att tillföra, även om denne uppskattar socialt umgänge lika mycket som vilken annan som helst. Att avläsa ansiktsuttryck, kommunicera på ett naturligt sätt, skratta på rätt ställen, avläsa vad som sägs mellan raderna mm, kan bli uttröttande och små pauser är därför ofta nödvändiga.
Kan bara instämma i din reaktion! Han ser påtagligt stram och stel ut i både ansikte och kroppshållning på flera av bilderna. En viss blyghet kan anas.
Det var en ny infallsvinkel - han skulle ha kunnat känna igen sig själv här; varför inte?
Vi har begränsad info om deras symtom men A sägs har varit trött och haft koncentrationssvårigheter. Med tanke på hennes ålder; varför fick hon inte gå igenom en NPF-utredning med de diffusa symtom hon uppvisade, kan man fråga sig.
H var nog medveten om att hon hade gift sig med en både intellektuell och i flera avseenden ovanlig man. För att inte säga udda. Kanhända det som lockade?
Om O tog livet av alla tre, så är åtminstone inte jag övertygad om att hon har varit med på detta fasansfullt känslolösa dödande. Digitala bevis och ett testamente kan jag inte tycka klingar särskilt övertygande - man ska inte underskatta OH´s intellekt, planeringsförmåga och noggrannhet; en mycket stringent man som sagt!
Kan bara instämma i din reaktion! Han ser påtagligt stram och stel ut i både ansikte och kroppshållning på flera av bilderna. En viss blyghet kan anas.
Det var en ny infallsvinkel - han skulle ha kunnat känna igen sig själv här; varför inte?
Vi har begränsad info om deras symtom men A sägs har varit trött och haft koncentrationssvårigheter. Med tanke på hennes ålder; varför fick hon inte gå igenom en NPF-utredning med de diffusa symtom hon uppvisade, kan man fråga sig.
H var nog medveten om att hon hade gift sig med en både intellektuell och i flera avseenden ovanlig man. För att inte säga udda. Kanhända det som lockade?
Om O tog livet av alla tre, så är åtminstone inte jag övertygad om att hon har varit med på detta fasansfullt känslolösa dödande. Digitala bevis och ett testamente kan jag inte tycka klingar särskilt övertygande - man ska inte underskatta OH´s intellekt, planeringsförmåga och noggrannhet; en mycket stringent man som sagt!
Tack för dina förklaringar.
Förstår inte riktig hån kring det här med bilder. Vi alla bedömer människor utifrån hur vi ser och uppfattar dessa (om man inte är blind). Varför tror ni fanns så många förfrågningar efter foton i den här tråden. Att man kan ha fel med det man se - ibland - är en annan sak. Och så klart kan man inte diagnostisera en person efter en bild. Men här spekulerar vi i brist på annat.
Och det var mindre att jag vill diagnostisera O från de foton som finns på internet än varför just dessa bilder finns på honom, i den kontexten de finns - särskild där han har vald dessa själv.
Till exempel bildet till höger här:
http://www.henkow.se/Webbplats/Valkommen.html
Den här sidan riktar sig till potentiella kunder. Bilden till höger hade gjort att ja aldrig i livet hade kontaktat detta företag. Ni kan tycker annorlunda, visst. Men jag tror inte jag är ensam om uppfattningen. Jag tyckte att O bör vara medveten om hur foton kan verka på andra. Men han är inte det. Två bilder på sig själv - hade räckt med en - där en har en inte lockande utstrålning för potentiella kunder - tycker jag.
(Att logon är absurd är något helt annat).
Samma här:
https://taxinsights.ey.com/archive/archive-articles/method-or-madness-interpreting-case-law-on-vat.aspx
Här har han nog inte vald själv, men han kunde ha bett om ett annat.
För mig verkar det som om han är totalt omedveten kring sin utstrålning på foton. Eller har en humor som är bortom allt jag begriper. AS kunde förklara det. Eller att han total strunta i sådana frågor, men det tror jag inte.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2019-01-20 kl. 12:42.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2019-01-20 kl. 12:42.