2019-01-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen
Om en persons framtida öde helt eller delvis ligger i Flashbacks händer har något fundamentalt steg troligtvis skippats innan.

Tex så är ju själva brottet i sig som är grundorsaken till att risk att åka fast för något finns. Även val av tillvägagångssätt samt vilka man väljer att involvera/delge osv.

Folk diskuterar i öppet forum ett mord som begåtts i offentlig miljö på ett relativt spektakulärt sätt.

Om dom där till mördar en fb medlem blir det bara ännu mer spektakulärt och kommer dra till sig ögonen från hela befolkningen och media och bli polisiärt prioriterat.

Haha ja du har så rätt!

Ingen ingen behöver bekymra sig över att riskera att bli oskyldigt dömd för något pga ens namn nämnts på Flashback . Tro det eller ej men; Det är inte riktigt så vårt rättssystem fungerar!

Polisen behöver samla in en massa bevis, utan bevis blir det sedan ingen dom. Alldeles oavsett vad som stått på Flashback om ett visst fall. Aldrig någonsin har en domare skrivit i sin dom ”Fullgod Bevisning uppnådd genom Flashback rykten” 😂🤦🏼‍♀️🙈🤣

Den som ev blir dömd blir det pga denne ”gett sig in i leken” själv, begått brott, och sen begått ”misstag” i utförande och / eller i vem denne litat på. Vilket är helt naturligt att så sker i den världen förr eller senare.
Citera
2019-01-19, 23:37
Medlem
Lite research kopplar BO2 Joseph till samma gruppering i Uppsala som den tidigare Y0ssry. Kan iofs vara gamla uppgifter men skulle förklara påståenden i tråden om viss upprördhet i Gottsunda.
Citera
2019-01-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lite research kopplar BO2 Joseph till samma gruppering i Uppsala som den tidigare Y0ssry. Kan iofs vara gamla uppgifter men skulle förklara påståenden i tråden om viss upprördhet i Gottsunda.
Då kommer det förmodligen bli en hämduppgörelse snart
Citera
2019-01-20, 00:23
Medlem
Någon som kan se varför JH finns i Lexbase?
Citera
2019-01-20, 10:31
Medlem
Riktigt tråkigt att det blev såhär i denna tråden ändå. Idag får vi se om den anhållna personen blir häktad. Då kommer namnet bli offentligt. Ska det då fortsätta såhär om man vill diskutera?
Citera
2019-01-20, 10:57
Medlem
Leyfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Riktigt tråkigt att det blev såhär i denna tråden ändå. Idag får vi se om den anhållna personen blir häktad. Då kommer namnet bli offentligt. Ska det då fortsätta såhär om man vill diskutera?
Syftar du på det jag skrev eller sånt som jag citerade?
Citera
2019-01-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leyf
Syftar du på det jag skrev eller sånt som jag citerade?

Nä syftar på alla tuffa killar (kanske tjejer också) som skrivit senaste två dagarna om hur vi ska sluta diskutera.

Hittade det här i polisens händelserapport. Är det Xteams fest i Sandviken de syftar på?

Citat:
20 januari 01.15, Misshandel, Sandviken
En man blir misshandlad på en fest.
En man i 40-årsåldern ringer 112 och berättar att han blivit misshandlad av en jämnårig man på en motorklubbsfest i Järbo.
Berusningsgraden är hög bland festdeltagarna vilket omöjliggör förhör på plats, men polisens patrull upprättar en anmälan om misshandel
Citera
2019-01-20, 11:05
Medlem
Lyyn-Xs avatar
https://www.dt.se/artikel/kvarnsveden/efter-dodsskjutningen-i-kvarnsveden-36-aring-begars-haktad-for-mord

Citat:
En man greps i Norbergs kommun i torsdagskväll och anhölls senare, på sannolika skäl misstänkt för mord och mordförsök, efter att en 24-årig man dödats och en man i 25-årsåldern skadats allvarligt på Ringargatan i Kvarnsveden förra helgen.

Under fredagen hölls förhör med mannen.

– Det hölls ett kort förhör igår och det har hållits ett nytt förhör idag, med försvarare närvarande, sa vice chefsåklare Kristofer Magnusson.

På söndagen begärde vice chefsåklagare Kristofer Magnusson mannen häktad på den högre misstankegraden för mord och mordförsök.

36-åringen är hemmahörande i Norbergs kommun och förekommer i omkring 35 punkter i belastningsregistret.

Mannen förnekar brott.

– Jag har inte hunnit prata med min klient mer än kort på telefon så jag har egentligen inte mer att säga än att han förnekar brott, sa Per Svedlund, den misstänktes advokat, till tidningen på lördagen.

Mannen anhölls i sin frånvaro, det vill säga efterlystes, redan förra söndagen vid ungefär samma tidpunkt som en annan man frihetsberövades.

Den sistnämnde försattes på fri fot i tisdags.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska tre personer med koppling till det kriminella mc-gänget Bandidos tidigare i veckan ha efterlysts misstänkta för inblandning i dödsskjutningen.
Citera
2019-01-20, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
https://www.dt.se/artikel/kvarnsveden/efter-dodsskjutningen-i-kvarnsveden-36-aring-begars-haktad-for-mord

Tusen tack! När hålls häktningsförhandlingen?
Citera
2019-01-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hittade det här i polisens händelserapport. Är det Xteams fest i Sandviken de syftar på?
Citat:
20 januari 01.15, Misshandel, Sandviken
En man blir misshandlad på en fest.
En man i 40-årsåldern ringer 112 och berättar att han blivit misshandlad av en jämnårig man på en motorklubbsfest i Järbo.
Berusningsgraden är hög bland festdeltagarna vilket omöjliggör förhör på plats, men polisens patrull upprättar en anmälan om misshandel

Svar nej.
Järbo MK har hyrt ut sin lokal för en privat fest.
Skall tydligen vara en 40-årsfest.
Citera
2019-01-20, 11:20
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
En person begärd häktad för mord i Borlänge

Åklagaren har begärt en 36-årig man häktad på sannolika skäl misstänkt för mord och försök till mord den 11 januari 2019 i Borlänge. Häktningsförhandling kommer att äga rum i morgon, måndag i Falu tingsrätt.

Mannen greps och anhölls i torsdags.

Efter måndagens häktningsförhandling kommer vice chefsåklagare Kristofer Magnusson att vara tillgänglig för media. Tidpunkt för förhandlingen sätts ut av Falu tingsrätt.

Målnummer Falu tingsrätt B 234-19.
http://news.cision.com/se/aklagarmyndigheten/r/en-person-begard-haktad-for-mord-i-borlange,c2721922
Citera
2019-01-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekirkim
Svar nej.
Järbo MK har hyrt ut sin lokal för en privat fest.
Skall tydligen vara en 40-årsfest.

Ah okej tackar! Däremot när jag läste om mannen som hittades i Hedemora allvarligt skadad/påkörd tänkte jag också att det hade ett samband men sedan läste jag att det troligen inte var någon misshandel Tror att allt i dalarna har med detta att göra haha.

Men okej. Mannen är begärd häktad så när skulle man isåfall kunna få namnet från tingsrätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in