Citat:
Tack Armstark för din möda du lagt ner på att förklara.
Jag tror, kanske, möjligen att jag förstår....
”Emma” har kanske rätt, vi menar kanske samma saker men uttrycker oss olika.
Hur vanligt är det att hus har termostater som folk själva brukar pillar på nuförtiden?
Mina släktingars hus har golvvärme, inga element men termostater. Husägarna verkar knappt veta var termostaterna sitter, för att förändra inställningarna. De har aldrig ändrar någon inställning, det bara löper på.
Men här verkar det ju som någon inne i huset avsiktligt pillat på inställningarna.
Eller kan båden nedgången och återuppgången av el-förbrukningen skett helt spontant?
Jag tror, kanske, möjligen att jag förstår....
”Emma” har kanske rätt, vi menar kanske samma saker men uttrycker oss olika.
Hur vanligt är det att hus har termostater som folk själva brukar pillar på nuförtiden?
Mina släktingars hus har golvvärme, inga element men termostater. Husägarna verkar knappt veta var termostaterna sitter, för att förändra inställningarna. De har aldrig ändrar någon inställning, det bara löper på.
Men här verkar det ju som någon inne i huset avsiktligt pillat på inställningarna.
Eller kan båden nedgången och återuppgången av el-förbrukningen skett helt spontant?
Jag tror att det lätt kan uppstå missförstånd eftersom vi inte känner varandra och vi har bara ord som hjälpmedel att kommunicera med. IRL får vi fler intryck t ex kroppsspråk, gester, ögonkontakt Vissa är mer verbala medans andra är duktigare på att uttrycka sig skriftligt och tvärtom.
Termostater har man nog på ett eller annat sätt, vore ju hemskt om man inte skulle kunna reglera värmen inomhus.
Hoppas jag uttrycker mig rätt nu så inga missförstånd uppstår men har svårt att tänka mig att något skett spontant utan att man först har talat om för värmesystemet vad som gäller därefter sköter det sig automatiskt tills det får nya instruktioner. Nu tänker jag endast på inomhustemperaturen inte förbrukningen. Fattar inte att jag har så svårt för att förklara på ett lätt och kortfattat sätt.