2019-02-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Jag har fått autosvar, inte mer. Tar nu en Choco moment och funderar....
My heritage har i alla fall släktträdet. Jag har granskat E&Ys anställda bakåt i tid...... Många anställda blev det...
De träffades väl där? Så sorglig deras kärlekshistoria blev....
Undrar om det ändå inte fanns skilsmässotankar...
Tänker att suicide är mångfacetterst, alla bitar gungar... utom deras ekonomi då...

Vad är E&Y?
Citera
2019-02-27, 23:06
Medlem
afKnollentotts avatar
Några bevis för avskyvärda brev har fortfarande inte presenterats ser jag. Kling o klang är sig lika.

Stackars oskyldiga barn
Citera
2019-02-27, 23:15
Medlem
Det är ett revisor och konsultföretag
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad är E&Y?
Senast redigerad av Adjin 2019-02-27 kl. 23:20.
Citera
2019-02-28, 00:41
Medlem
afKnollentotts avatar
En del - dom allra flesta - låter sig minnas - på något sätt. Inte alla - uppenbarligen.

Två små flickor... ja nästan vuxna, har mördats i Bjärred. Knappt några spår finns - att dom levat.

Med hjälp av Lomma kommun, skolan och den erbarmligt dåliga polisen - har dåren Oskar Henkow lyckats mörda sina barn, knappt utan att nån bryr sig.

Symtomatiskt. Ta uppdraget från polisen.....
Citera
2019-02-28, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
En del - dom allra flesta - låter sig minnas - på något sätt. Inte alla - uppenbarligen.

Två små flickor... ja nästan vuxna, har mördats i Bjärred. Knappt några spår finns - att dom levat.

Med hjälp av Lomma kommun, skolan och den erbarmligt dåliga polisen - har dåren Oskar Henkow lyckats mörda sina barn, knappt utan att nån bryr sig.

Jag tror att båda två tjejerna lämnat outplånliga varma och glada intryck efter sig hos många. Dagis, förskola och lågstadiet - kompisar och fröknar. För att inte prata om hos alla nära och kära samt alla som träffade dom.

Du är förmäten.
Citera
2019-02-28, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
. Funderar fortsatt hur man kan vara oens om semester, pianolektioner, eventuell behandling, men enas om något så drastisk som att förinta hela familjen.

Ja speciellt hur två äkta makar kommer överens om strypning/kvävning av sina döttrar, och att mamman sedan ber pappa döda henne genom strypning. Det samtalet hade jag velat se. Jag tror inte på det nämligen. Det här fallet tröskas fortfarande enbart pga av parets höga status och utbildning. Folk kan inte tro detta om en så ”fin” familj, eller snarare man.
Citera
2019-02-28, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

Du glömde hans medhjälpare, dåren och mördaren Hanna Brenton. Men oroa dig inte afKnallhatt, jag bryr mig också, så du är inte ensam.
Citera
2019-02-28, 08:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja speciellt hur två äkta makar kommer överens om strypning/kvävning av sina döttrar, och att mamman sedan ber pappa döda henne genom strypning. Det samtalet hade jag velat se. Jag tror inte på det nämligen. Det här fallet tröskas fortfarande enbart pga av parets höga status och utbildning. Folk kan inte tro detta om en så ”fin” familj, eller snarare man.

I slutet på augusti 2018 hände något liknande Bjärred igen, denna gång i Tyskland.
Två tandläkare, han 58 år och hon 46 år dödade sina gemensamma barn, en pojke på 13 och en flicka på 10 varefter paret satte sig i sin bil i husets garage med motorn på och inväntade döden.
Efter morden på barnen, som skedde med kniv och hammare, hade man satt eld på villan. Det lockade dit Brankåren som hittade paret i garaget och hann rädda både pappan och mamman, svårt skadade men vid liv.

Det visade sig att paret hade enorma ekonomiska problem, villan hade sålts av Kronofogden och de nya ägarna skulle flytta in kl 8 på morgonen samma dag, branden satte igång efter kl 7.
Medan brandkåren släkte kom de nya ägarna.

Nu ett halvår senare börjar snart rättegången mot pappan och mamman som har återhämtat sig fysiskt. De har dock enligt polisen hitintills vägrat prata och hållits häktade under denna tid.
Det är ju onekligen ett fall som lite liknar Bjärred, men där förövarna faktiskt skulle kunna beskriva sina tokiga tankar hur de kom fram till detta - gemensamt.

Det som skiljer från Bjärred är ju den uppenbara triggern om förestående katastrof med bostadslöshet, lämna orten, byte av skola för barnen osv. Det är ju också oklart om de planerat det hela en tid, som påstås skett i Bjärred. I vart fall ett intressant, ovanligt fall med två föräldrar som mister det totalt - och skulle kunna berätta efteråt.

https://www.youtube.com/watch?v=8eGom6izvJ0
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-28 kl. 08:42.
Citera
2019-02-28, 09:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Jag har fått autosvar, inte mer. Tar nu en Choco moment och funderar....
My heritage har i alla fall släktträdet. Jag har granskat E&Ys anställda bakåt i tid...... Många anställda blev det...
De träffades väl där? Så sorglig deras kärlekshistoria blev....
Undrar om det ändå inte fanns skilsmässotankar...
Tänker att suicide är mångfacetterst, alla bitar gungar... utom deras ekonomi då...

Uppenbarligen fanns det inte skilsmässotankar, de trodde på de löften de gett varandra en gång i tiden, du vet det där med " tills döden skiljer oss åt".

De ordnade ju allt det juridiska och formella för deras hädanfärd och verkställde allt sedan, vansinnigt javisst men de var eniga i sin dårskap.
Citera
2019-02-28, 09:04
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Vad är E&Y?

https://sv.wikipedia.org/wiki/EY
Citera
2019-02-28, 10:19
Medlem
Citat:
Ett hot om skilsmässa kan mycket väl vara en av orsakerna till att det gick så fort mot slutet. Så brutalt avslut på barnens liv. Som sagt: de kanske inte alls var så tighta som många verkar ha velat tro.

Möjligt. Ett hot om skilsmässan kan starta hat och svartsjuka eller rädsla att bli övergiven. Ville H eller O ändra sitt tidigare gemensamma testamente? H arbetade som vanligt fram till jul men kanske hade pratat om att eventuellt sluta? Det hade aldrig hennes chef velat avslöja.
Citera
2019-02-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Nja, men angående ekonomi är det anmärkningsvärd att just den biten man inte vill dela mellan familjerna - företaget - gick extremt bra 2017. En lösning som man kunde ha vald vid en skilssmässa och om man hade ordnat ett äktenskapsförord då företaget inte ingår i den gemensama delen. Var det något under året som gjorde att omsättningen växte så mycket i just den delen.

Men det finns jo inget som antydde en skilsmässa här. Det ända som jag kom över när jag läste något gammalt inlägg, var att H (tror jag var det) ska ha skuldbelagd O. Frågan är om föräldrarna också anklagade varandra kring att inte välja rätta lösningar eller så. Funderar fortsatt på varför H inte vill att flickorna skulle resa till Ö. Rädsla, överbeskyttande, sjukligt, eller litade hon inte på O. Funderar fortsatt hur man kan vara oens om semester, pianolektioner, eventuell behandling, men enas om något så drastisk som att förinta hela familjen.

Ekonomi och arbeten kunde de vara mer än nöjda med.

Funderade på att H åkte till Stockholm och hälsade på en väninna med barn. Kanske för att prata om hur det är att leva ensam med barn? Efter den resan blev Moa plötsligt sjuk och då borde H slagit en skilsmässa ur hågen. Sjuka barn gjorde att hon helt enkelt måste stanna kvar i äktenskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in