Citat:
Ursprungligen postat av
bauta
Satte nästan kaffet i vrångstrupen när den arga blatten nyligen dök upp på samma scen som självaste Gudrun Schyman. Resultatet blev både underhållande och pinsamt. Kanske blattens mest autistiska framträdande hittills? Bakisångest?
Spola fram till ca. 1h:46m eller 1h:52m
https://youtu.be/l2-gqjyS_DA?t=6422
https://m.youtube.com/watch?v=g-yhapJp0jI
Haha, vilken oerhört pinsam fadäs. ”Blatten”, med en öl i högra handen samt iklädd i ett par camobrallor från 90-talet - på en fråga gällande vårt lands politiska tillstånd - svarar (inför Gudrun och publik) ”prolapse” (ett begrepp som han - eftersom det i ett intellektuellt sammanhang är totalt absurt att använda sig utav - indirekt tvingas att utveckla på scen). Samtalet mellan Gudrun och Malcolm är - ur ett intellektuellt perspektiv - givande, det avbryts/störs dock mellan varven av den - i samtalet - intellektuellt utstötta ”Blatten” som också ”vill säga sitt”. ”Sitt” består dock mest av svammel och allehanda konspirationsteorier.
”Blatten” uppfattas som pubertal, oseriös och oerhört ointelligent. Att Gudrun ’tvingas’ sitta bredvid honom som en jämlike är - mot henne - en solklar skymf. ”Blatten” påminner om.., ni vet typen, den där vännen eller bekanta som... inte riktigt är lika med i gamet/på samma nivå som alla andra.
”Blatten” har i.o.f.s. aldrig varit intellektuell, de enda som tyckt/tycker det är pubertala tonårskillar, den intellektuellt lågbegåvade delen utav befolkningen (med ett IQ snitt runt ~90) samt de mentalt handikappade.
Men, det finns alltid ett men; det fanns faktiskt en tid - då även ett PK-fnask som jag - respekterade ”Blatten”. Jag höll kanske inte med honom politiskt, men jag såg varifrån han kom; poängen. Han hade en poäng i sin allra första Youtube-video. En respekt som med tidens gång vittrat bort mer och mer. I.o.m. videon som precis bevittnades så försvann den totalt. ”Blatten” har gått från att vara en ”ironisk blatte” till ännu en - i skaran - dum korkad blatte. Att Svärjevänner ser upp till den här tomten säger en hel del om den ’nationella rörelsen’...// Over and Out.