Citat:
Ursprungligen postat av
femtaliess
Jag jägarexamen och äger 5 bössor, två hagel och 3 kula, så om jag bara får några minuter på mig att låsa upp vapenskåpet så känner jag mig safte
Några minuter?
30sek ska du nog vara glad för om du bor i ett hus, antagligen sker det på natten då du ligger i sovrummet vart nu det är i huset.
Oftast är ju sovrum på övervåningen, vapenskåp i typ garaget eller källaren.. Tjuvar bryter sig in på entreplan. Då kan det bli svårt att ta sig till vapenskåpet.
Själv skulle jag vilja ha en liten avsågad hagelbrakare bara, som placeras på en hylla under sängen eller liknande. Har man barn kanske något mer otillgängligt är bättre, men bodde jag i ett hus och var orolig skulle jag iaf ha den skarpladdad bara den hade en säkring.
Nu så bor jag i lgh dock och inte på bottenvåningen så enda vägen in är genom min säkerhetsdörr, och det tar ett litet tag och en jävla massa oljud innan de är igenom.
Oroar mig dock inte för något sådant, och skulle jag det skulle en gallergrind innanför ytterdörren vara något jag skaffade.
För övrigt öppnar jag inte dörren för folk jag inte känner, och polisen har försökt bryta sig in då jag valde att inte öppna åt dessa men släppte in de innan de pajjade dörren men lite bucklor har den än idag.
Synd att man inte får försvara sig själv i detta jävla land ens hemma, så en rejäl pepparsprej och hammare är väl vad som skulle användas i dagsläget om jag behövde ta en på liv o död fight i hallen nån dag.