2019-01-19, 16:54
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mgla
Att det ska hända, att jag ska få sitta. Det är min nojja

Att det kan hända, ja varför inte i mitt område-varför inte?

Att jag får sitta? Garanterat. Det är lite min nojja.

Därför jag vill ha legit:a tips på hur man klarar sig nu när vi inte ens kan ringa P

Ponera att 3 st pensionsräddare bryter sig in hos dig, lek med tanken att du får ner dem allihopa. Bind fast dem, ner i källaren med dem och låt dem ruttna. Knappast någon som kommer sakna dem. Elda upp liken innan de börjar ruttna föe mycket. Håll tyst om det bara så slipper du sitta 😀
Citera
2019-01-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Själv har jag 2 machetes, 2 Karambit knivar, en teleskopbatong och diverse mördar ringar!

Kommer någon in här så kommer de att lida, det kan jag lova!
Skulle vilja han ett metall basebollträ också men det ska jag fixa!

Det enda jag behöver nu är att börja preppa igen!

Hur ser det ut hos dig?

Jag jägarexamen och äger 5 bössor, två hagel och 3 kula, så om jag bara får några minuter på mig att låsa upp vapenskåpet så känner jag mig safte
Citera
2019-01-19, 17:39
Medlem
santos_devilles avatar
Är det här mördar ringar?

https://shop.ensomartialarts.com/enso-martial-arts-shop-kung-fu-iron-rings.html
Citera
2019-01-19, 18:17
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Själv har jag 2 machetes, 2 Karambit knivar, en teleskopbatong och diverse mördar ringar!

Kommer någon in här så kommer de att lida, det kan jag lova!
Skulle vilja han ett metall basebollträ också men det ska jag fixa!

Det enda jag behöver nu är att börja preppa igen!

Hur ser det ut hos dig?
Varför kirrar du inte ett riktigt vapen så att du kan möta dom potentiella inbrottstjuvarna på någorlunda jämna villkor.
Citera
2019-01-19, 18:22
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Varför kirrar du inte ett riktigt vapen så att du kan möta dom potentiella inbrottstjuvarna på någorlunda jämna villkor.

För att normala människor vill inte skaffa vapen där man får sitta inne i år pga att snuten kör förbi och peka "där kör vi ikväll"
Citera
2019-01-19, 18:28
Medlem
Mglas avatar
Vad alla här har vapen.. Jag hade nog tvekat någon sekund med att blåsa skallen av någon med en .44 om jag haft den i handen.
Min hypotes är att svenskar är det lättaste i världen att göra invasioner hos även hur mycket vapen den har.
Citera
2019-01-19, 18:34
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mgla
För att normala människor vill inte skaffa vapen där man får sitta inne i år pga att snuten kör förbi och peka "där kör vi ikväll"
Det är ju upp till var och en och bestämma om vad för vapen man vill ha.
Snubben har ju allaredan annonserat att han har några jävla ringar att försvara sig med imot då kanske framtida potentiella vapenbärande tjuvar.
Citera
2019-01-19, 18:41
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Kan du öht skjuta båge? En sån där historia är verkligen. Inte lätt att använda, speciellt inte under stress, inomhus.

Jo, det är sant. Man måste välja en båge man kan hantera. Jag har en svagare compoundbåge, betydligt mer lätthanterlig där pilarna har en utgångshastighet på 150 km/h. Den har jag skjutit med inomhus så fönsterrutorna flög vid ett tillfälle. Med rakbladsvassa jakt pilspetsar så borde även en sådan båge kunna vara riktigt dödlig.

Sen gäller det ju att klippa dem när de kommer genom dörren, är de redan inne då kanske det är för sent.
Citera
2019-01-19, 18:55
Medlem
Mglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är ju upp till var och en och bestämma om vad för vapen man vill ha.
Snubben har ju allaredan annonserat att han har några jävla ringar att försvara sig med imot då kanske framtida potentiella vapenbärande tjuvar.

Låter lovande med det där ringarna.Jag har ändån en liten hat-kärlek till den här naiviteten
Citera
2019-01-19, 19:00
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Hur ser det ut hos dig?

Jag var med om "home invasion light". Två månader tidigare hade jag skaffat mig en bajonett till en AK47/74/Kalasjnikov, just för att försvara mig vid homeinvasion. Denna köpte jag på Tradera: http://forumbilder.se/I46AF/img-3753

Syftet med inköpet var att kniven skulle hålla för hugg, dvs jag vill inte stå med en trasig kniv om jag måste använda den. Denna kniven är rejäl och knivbladet går ända vägen ner genom hela träskaftet. Jag har också tittat på youtubeklipp hur jag ska hugga ner en person.

Sover på övervåningen, trappan ner är brant, planen var att hugga dom i huvudet eller halsen när dom kommer upp i trappen. Två killar pratar utrikiska med varandra utanför tidigt på morgonen, jag tittar ut, killarna drar på sig huvor och börjar springa mot huset.

Jag dar fram min bajonett och ställer mig strategiskt vid trappen, förväntar mig att dom ska panga en ruta utanför och ta sig in. Sedan sprang dom iväg i sina gympakläder och sina neddragna rånarhuvor.(Samma personer var där senare på min tomt och sparkade sönder en större prydnadssak på tomten "stoppa sabbet"). Jag har skyltar uppe om att området är tv-övervakat så det var väl därför.

Jag skulle hellre ha ett ordentligt vapen, även om kniv är underskattat. Jag skulle vilja ha ett kulgevär eller en pilbåge. Jag vill egentligen inte använda vapen mot någon, utan det är om jag blir hotad, dvs någon fåne drar vapen mot mig och jag måste försvara mig.
Senast redigerad av Hegamon 2019-01-19 kl. 19:23.
Citera
2019-01-19, 19:40
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Hur hade du tänkt att försvara dig med dina mördarringar och knivar, när det är en alldeles vanlig malmöit från Rosengård med en Kalashnikov som sparkar in dörren?

Patetisk tråd...

Vilken dåre (som saknar träning) går in i en lägenhet eller villa med en kalashnikov, manöveringsförmågan med den långa pipan (och kolv) gör vapnet tämligen värdelöst. Att använda en kalashnikov för hemfridsbrott är som att ta fram stridsvagnen för upplopp på gatan, väldigt over kill och skickar endast signaler om hur dålig gärningsmannen är på det han ska genomföra. En kalashnikov har inte en chans i ett trängre utrymme, det i kombination med rånarnas dåliga utbilningsnivå som gör att den kommer krampaktigt att försöka vinna kontrollen över vapnet istället för att attackera anfallaren. En smäll mot vapnet och den flyger in i väggen och gärningsmannen kommer troligtvis fortfarande hålla kvar i den och då drämmer man till med en kniv eller batong i thorax och gärningsmannen kan hälsa hem.

Nej grabbarna från orten har jag inte mycket för, mycket luft men de har knappst färdigheten som endast byggs upp med många många timmar tillsammans med sitt vapen och färdighetststräning i simulerad bebyggelse.
Senast redigerad av Sellingyourself 2019-01-19 kl. 19:46.
Citera
2019-01-19, 19:50
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag jägarexamen och äger 5 bössor, två hagel och 3 kula, så om jag bara får några minuter på mig att låsa upp vapenskåpet så känner jag mig safte

Några minuter?
30sek ska du nog vara glad för om du bor i ett hus, antagligen sker det på natten då du ligger i sovrummet vart nu det är i huset.
Oftast är ju sovrum på övervåningen, vapenskåp i typ garaget eller källaren.. Tjuvar bryter sig in på entreplan. Då kan det bli svårt att ta sig till vapenskåpet.

Själv skulle jag vilja ha en liten avsågad hagelbrakare bara, som placeras på en hylla under sängen eller liknande. Har man barn kanske något mer otillgängligt är bättre, men bodde jag i ett hus och var orolig skulle jag iaf ha den skarpladdad bara den hade en säkring.

Nu så bor jag i lgh dock och inte på bottenvåningen så enda vägen in är genom min säkerhetsdörr, och det tar ett litet tag och en jävla massa oljud innan de är igenom.
Oroar mig dock inte för något sådant, och skulle jag det skulle en gallergrind innanför ytterdörren vara något jag skaffade.
För övrigt öppnar jag inte dörren för folk jag inte känner, och polisen har försökt bryta sig in då jag valde att inte öppna åt dessa men släppte in de innan de pajjade dörren men lite bucklor har den än idag.

Synd att man inte får försvara sig själv i detta jävla land ens hemma, så en rejäl pepparsprej och hammare är väl vad som skulle användas i dagsläget om jag behövde ta en på liv o död fight i hallen nån dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in