2018-12-16, 02:09
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreekBcn
Tror ej Simon M*llin var importör av kokain till spanien. Troligen jobbade han som förmedlare
mellan svenska gruppering och mer etablerade aktörer nere i campo de gibraltar området.
Tog procent på hela ordern när affären var klar.
Importör var ett olämpligt förvillande ordval utav mig när jag under vargtimmen (kl 03-04) extremt trött motvilligt besvarade en notifikation.
Den info som nått mig ifrån olika håll handlar sannolikt snarare om ett mer samordnande uppdrag emellan olika typer av aktörer. Förmedling emellan olika intressenter, som du antyder, kan nog vara en bra beskrivning av saken.
Utfallet tycks dock tyda på extremt misslyckade "sonderingsuppdrag" om uttrycket tillåtes.
Om inte framförallt köpare, eller annars säljare är missnöjda med utfallet av avtalet, så kan man spekulera om ifall att intrång på någons revir "has made someone really pissed off"?
Citera
2018-12-16, 12:50
Medlem
DuranDurans avatar
Två gamla bilder på Carl, inte de bästa direkt men av de få kvar som går att hitta på IG.

https://imgur.com/a/OOH0sqt
Citera
2018-12-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Två gamla bilder på Carl, inte de bästa direkt men av de få kvar som går att hitta på IG.

https://imgur.com/a/OOH0sqt

Finns annars typ 320 bilder på FB.
Citera
2018-12-16, 14:17
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Finns annars typ 320 bilder på FB.

Antar att du är vän med honom då på Facebook? Jag är inte längre det.
Lägg upp några?
Citera
2018-12-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Antar att du är vän med honom då på Facebook? Jag är inte längre det.
Lägg upp några?

Du kan se en hel del utan att vara vänner. Resten av bilderna behövs inte.
Citera
2018-12-16, 16:09
Medlem
TheGreekBcns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Importör var ett olämpligt förvillande ordval utav mig när jag under vargtimmen (kl 03-04) extremt trött motvilligt besvarade en notifikation.
Den info som nått mig ifrån olika håll handlar sannolikt snarare om ett mer samordnande uppdrag emellan olika typer av aktörer. Förmedling emellan olika intressenter, som du antyder, kan nog vara en bra beskrivning av saken.
Utfallet tycks dock tyda på extremt misslyckade "sonderingsuppdrag" om uttrycket tillåtes.
Om inte framförallt köpare, eller annars säljare är missnöjda med utfallet av avtalet, så kan man spekulera om ifall att intrång på någons revir "has made someone really pissed off"?

Precis verkar som simon och carl blivit blåsta av tredje part. Simon hade nog aldrig åkt med frivilligt till Mijas lägenheten om han hade vetat i förväg att han hade blåst carl på partiet.
Carl pressar simon på information för det är lättare än att pressa tredje part.
Citera
2018-12-16, 23:14
Medlem
Playmaker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Har inte tid över för mer än den enkla upplysningen om att den här delen av Spanien är en utav flera europeiska inkörsportar för droger bl.a. ifrån trakterna kring Sydamerika.
Simon M*llin var en importör som av någon anledning råkade precis så illa ut, som är en relativt normal yrkesrisk i deras bransch.
Flera MGM har gängkopplingar rätt nära Stockholmsregionen.

Tack för sammanfattningen, men är det någon som kan göra det lite mer utförligt?
Tråden har snart 100 sidor.
Vem/vilka sköts? varför?
Är samtliga gripna? isåfall var? vem är dom?
Hur stor har omfattningen varit på deras verksamhet?
Har Sverige varit deras slutmarknad?
Citera
2018-12-30, 23:23
Medlem
Hittade följande i en faktaruta om narkotikakriminalitet i södra Spanien publicerad i El Pais:

August 17: Two Swedish drug traffickers were tricked into visiting a chalet in Mijas. Once there, three members of a gang tied them up and tortured them for hours to extract information on a shipment of drugs. One escaped. The other was killed. The hitmen fled in the direction of Algeciras, leaving a burning car in their wake. They were bound for Morocco. A number of this organization were arrested in Operation Tijereta.

Enligt denna skulle det alltså ha handlat om att få information om narkotikaleveranser.
Citera
2019-01-03, 06:06
Medlem
[quote=.Anonymous|65982913]Lite kuriosa: Carl kom in på juristlinjen vid Stockholms Universitet för cirka 3 år sedan. Han skulle stannat i skolan så att säga..[/QUOTE

Ja, han hade utseendet och sociala skills samt huvud för att kunna välja en annan bana i livet.😉
Citera
2019-01-03, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grucken
Sysslar man med det han sysslade med och umgås man med dom som han umgicks med förtjänar man ingen sympati. Det spiller även över på flickvännen som måste ha förstått "vem han var", i alla fall om hon inte var helt tappad bakom en vagn.

Håller helt med, tjejer som ger sig i lag med den här typen av killar har oftast massa skit i sitt eget bagage . Allt från dålig självkänsla till oförmåga att se om sitt eget hus så att säga. Jag menar det är inte direkt ex, läkarkandidater som blir tillsammans med dessa killar. Just saying!
Citera
2019-01-19, 14:39
Medlem
manana1s avatar
Denna tråd helt död..... Ingen ny info?
Citera
2019-01-19, 15:14
Medlem
Två svenskar gripna i Barcelona – misstänks för vapenbrott och narkotikabrott
Publicerad 19 jan 2019 kl 14.21
”Man har startat en mordutredning”
Citera