Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-19, 09:30
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att bo på en sån där camping där socialen placerar psykfall, ensamkommande & missbrukare borde vara ganska händelserikt.

Fan nu blev jag sugen också? Vart? Det finns inte.. Men! du är ett kräk? javisst
Citera
2019-01-19, 09:31
  #14
Medlem
Taklampsfots avatar
Vid 4 på morgonen är det bara tjackisar som är vakna och ute.
Letar du äventyr så är 19-23 tiden du skall knata runt med en dyrare jacka och ett guldhalsband utanpå tröjjan.
Titta även alla i ögonen - någon kommer att fråga om du vill hitta på något, då svarar du bara; Jag vill inte hitta på något, vad vill du hitta på?
Sedan är ditt kvällsäventyr igång som du sent kommer glömma.
Citera
2019-01-19, 09:52
  #15
Medlem
Kennethkvartings avatar
Prova bosätta dig i Katrineholm.

Många skummisar och tragiska existenser som är "roliga" att studera utan att det för den sakens skull är så himla våldsamt, jag menar; under de två åren jag bodde där var det bara två regelrätta mord och en knivskärning där allt bukinnehåll på offret låg utanför kroppen, men jag själv kände mig inte otrygg.
Citera
2019-01-19, 10:37
  #16
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att bo på en sån där camping där socialen placerar psykfall, ensamkommande & missbrukare borde vara ganska händelserikt.

Kanske svårt att hitta boende utan att höra till någon av dom kategorierna bara.

Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Rinkeby?

Verkade rätt trixigt ändå att hitta hyresrätter i Rinkeby när jag kikade. Skulle gärna bo där annars.

Tror som sagt att folk överskattar hur farliga såna områden är. Det sänker hyrorna också, så det är ett till plus.

Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Vid 4 på morgonen är det bara tjackisar som är vakna och ute.
Letar du äventyr så är 19-23 tiden du skall knata runt med en dyrare jacka och ett guldhalsband utanpå tröjjan.
Titta även alla i ögonen - någon kommer att fråga om du vill hitta på något, då svarar du bara; Jag vill inte hitta på något, vad vill du hitta på?
Sedan är ditt kvällsäventyr igång som du sent kommer glömma.

Kommer de inte tro att jag är en hallick?

Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Prova bosätta dig i Katrineholm.

Många skummisar och tragiska existenser som är "roliga" att studera utan att det för den sakens skull är så himla våldsamt, jag menar; under de två åren jag bodde där var det bara två regelrätta mord och en knivskärning där allt bukinnehåll på offret låg utanför kroppen, men jag själv kände mig inte otrygg.

Tack för tipset. Ska kika hur bostadsmarknaden ser ut där.
Citera
2019-01-19, 11:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Prova bosätta dig i Katrineholm.

Många skummisar och tragiska existenser som är "roliga" att studera utan att det för den sakens skull är så himla våldsamt, jag menar; under de två åren jag bodde där var det bara två regelrätta mord och en knivskärning där allt bukinnehåll på offret låg utanför kroppen, men jag själv kände mig inte otrygg.

Plus en på den. Jag har inte bott just i Katrineholm. Men jag har bott och jobbat i Sörmland och tvingats till Katrineholm vid några tillfällen. Riktigt olustig stämning på hela stan. Vi kan faktiskt lägga till Eskilstuna i sin helhet också. Känns som i en film.
Citera
2019-01-19, 11:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Kanske romantiserar det, men har alltid drömt om att bo på något småsunkigt ställe med lätt suspekta personer, där det händer lite grejer. Tycker sånt är underhållande. Får gärna vara mycket intriger och rubriker. Tänk filmen The 'Burbs, om ni sett den, och Henrik Möllers filmer.

Vad finns det för såna områden i Sverige?
Vissa delar av Frölunda, Biskopsgården, Bersjön, Angered (Hammarkullen, Lövgärdet, gårdsten mm) Hjällbo och Länsmansgården är några alternativ i Göteborg.

Men varför vill du bo med massa kriminella invandrare? Vill du bli våldtagen i analen av 15 stycken hetsiga somalier? Eller vill du få din bil uppbränd? Vad är det igentligen med förortslödder som lockar?
Citera
2019-01-19, 11:23
  #19
Medlem
Heauxms avatar
Akalla/Husby/Kista. Inte så jäkla otryggt som alla gnäller om.
Händer alltid en massa intressant här och en del människor är riktigt unika. Synd att jag flyttade.

Finns en man som är från Amerikas ursprungsbefolkning och han har ALLTID på sig röda kläder. Jag har aldrig sett honom i en annan färg och mitt tidigaste minne av honom är från sent 90-tal. Även då var alla kläder röda, inklusive skor, vantar, jacka, mössa och väska.
Citera
2019-01-19, 11:24
  #20
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Plus en på den. Jag har inte bott just i Katrineholm. Men jag har bott och jobbat i Sörmland och tvingats till Katrineholm vid några tillfällen. Riktigt olustig stämning på hela stan. Vi kan faktiskt lägga till Eskilstuna i sin helhet också. Känns som i en film.

Registrerat mig hos KFAB (Katrineholms Fastighets AB) nu. Var nog det buggigaste webbformulär jag sett, och fick Googla för att ens hitta dit. Kanske är ett tecken i sig...

Ska se om det finns några mindre hyresvärdar också.
Citera
2019-01-19, 11:27
  #21
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Vissa delar av Frölunda, Biskopsgården, Bersjön, Angered (Hammarkullen, Lövgärdet, gårdsten mm) Hjällbo och Länsmansgården är några alternativ i Göteborg.

Tackar! Ska kika lite.

Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Men varför vill du bo med massa kriminella invandrare? Vill du bli våldtagen i analen av 15 stycken hetsiga somalier? Eller vill du få din bil uppbränd? Vad är det igentligen med förortslödder som lockar?

Ser det som gratis underhållning i närområdet, och tror folk överdriver riskerna. Invandrartäta områden är inget krav heller.

Drabbas jag av nåt personligen så får jag så klart skylla mig själv.
Citera
2019-01-19, 11:44
  #22
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Akalla/Husby/Kista. Inte så jäkla otryggt som alla gnäller om.
Händer alltid en massa intressant här och en del människor är riktigt unika. Synd att jag flyttade.

Jo, de är intressanta också. Synd att det är så marigt att hitta hyresrätter i Stockholmsområdet bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Finns en man som är från Amerikas ursprungsbefolkning och han har ALLTID på sig röda kläder. Jag har aldrig sett honom i en annan färg och mitt tidigaste minne av honom är från sent 90-tal. Även då var alla kläder röda, inklusive skor, vantar, jacka, mössa och väska.

Såna karaktärer är trevliga. Där jag växte upp hade vi "apelsinmannen", en snubbe som brukade sitta inne på badhuset (i omklädningsrummet bl.a.) med en låda apelsiner som han bjöd ungarna ur. Minns att föräldrarna sa åt oss att inte ta några. Lär ha varit efterbliven på nåt sätt, men det var svårt att avgöra i den åldern.
Citera
2019-01-19, 11:44
  #23
Medlem
Surahammar är en ort där det händer lite väl mycket märkligheter med tanke på ortens väldigt ringa storlek.
Som bonus riktigt mycket tomtar och troll i skogarna där omkring. Om du någon gång ledsnar på underhållningen i kommunen som sådan kan du åka in till Västerås och äta sushi, åka rulltrappa eller vad du nu tycker är kul.

Om du föredrar Sydsverige är Bromölla i nordöstra Skåne också en mycket märklig ort med många märkliga individer. Omgivningarna är precis som runt Surahammar och Katrineholm också ganska natursköna.
Citera
2019-01-19, 11:45
  #24
Medlem
Du borde kanske skaffa dig en hobby eller något annat som gör ditt liv mer spännande istället för att använda andra människors liv som underhållning.
Ditt eget liv kommer inte bli mer äventyrsfullt bara för att du spionerar på människor med en mer händelserik vardag än dig, gå ut och socialicera dig med andra människor så kommer du se att din vardag blir mer händelserik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback