2019-01-18, 23:06
Medlem
JustZlatans avatar
Har Status.st slutat uppdatera? http://status.st/

Lika bra det kanske.
2019-01-18, 23:45
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har Status.st slutat uppdatera? http://status.st/

Lika bra det kanske.

Säg inte så. Det är en mycket bra sida.
Personen som sköter den ideellt kanske har mycket att göra just nu.
2019-01-19, 04:44
Medlem
Jaha, det var den regeringsbildningen det. Dags att byta fokus.

Det bildades alltså en naturvidrig konstellation. Centerpartister och liberaler ingår i regeringsunderlaget samtidigt som de är oppositionspartier enligt egen utsago. Låter som ett glatt första majfirande. Ett gäng kommunister tittar argt på under lugg och muslimpartister ska återigen förpesta regeringen.

Sedan länge är det känt att sossar käkar småpartier till frukost, och att S och C inte är kompatibla rent politiskt samtidigt som Fjamåt är totalt opålitlig och oförutsägbar. Mitt tips är extraval under mandatperioden.

Redan ligger SD bevisligen runt 20 procent i OU. Potentialen för fortsatt uppgång är stor. 25 plus under mandatperioden i OU bör vara målet. Och i så fall går det inte längre att runda Jimmie. M, KD och SD kan även få egen majoritet där JÅ blir statsminister ……..
Senast redigerad av Mentapesola 2019-01-19 kl. 04:50.
2019-01-19, 05:00
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Jaha, det var den regeringsbildningen det. Dags att byta fokus.

Det bildades alltså en naturvidrig konstellation. Centerpartister och liberaler ingår i regeringsunderlaget samtidigt som de är oppositionspartier enligt egen utsago. Låter som ett glatt första majfirande. Ett gäng kommunister tittar argt på under lugg och muslimpartister ska återigen förpesta regeringen.

Sedan länge är det känt att sossar käkar småpartier till frukost, och att S och C inte är kompatibla rent politiskt samtidigt som Fjamåt är totalt opålitlig och oförutsägbar. Mitt tips är extraval under mandatperioden.

Redan ligger SD bevisligen runt 20 procent i OU. Potentialen för fortsatt uppgång är stor. 25 plus under mandatperioden i OU bör vara målet. Och i så fall går det inte längre att runda Jimmie. M, KD och SD kan även få egen majoritet där JÅ blir statsminister ……..
Efter den vansinniga regeringsbildningen så borde det stå klart för alla att SD aldrig kommer tillåtas att hamna i regering.

M och KD kommer hellre gå samman med de övriga partierna och bilda den första officiella versionen av Sjuklöverpartiet.

Som sista bossen i ett TV-spel.
2019-01-19, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Efter den vansinniga regeringsbildningen så borde det stå klart för alla att SD aldrig kommer tillåtas att hamna i regering.

M och KD kommer hellre gå samman med de övriga partierna och bilda den första officiella versionen av Sjuklöverpartiet.

Jag ser det på ett annat sätt.

Nästa gång kommer det inte att gå att runda SD. M kommer aldrig att kunna bilda regering utan Jimmie. S och M kommer aldrig att sitta i en gemensam regering eftersom det då inte längre finns någon opposition och inget att ta till vid riktig kris. Denna regeringsbildningen visade det. Avfärdades med kraft av både Stefan och Uffe.

Det vi nu kan se är att SD gynnades under de senaste 4 månaderna. Allt fler ser att landets bästa och sakfrågor saknar betydelse. Det är hat som härskar. Man är mot, inte för. SD har allt att vinna i kommande OU. I synnerhet när lågkonjunkturen närmar sig och importeten av skadliga element återigen ökar.
2019-01-19, 09:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
...

Att SD tillsammans med de naturliga samarbetspartierna M och KD redan nu i senaste Sifo har egen majoritet har stor psykolgisk betydelse för både politikerna och väljarna. Att Kristersson helt klart håller på att byta fot i sammarbetsfrågan blev uppenbart vid dennes tal då Löfven blev vald; dels lät han som Åkesson och dels kritiserade han övriga partier för att stänga ute SD. Att han själv gjort exakt samma sak och orsakat problemen verkar han förtränga som den kappvändande syltrygg han är, men det spelar mindre roll om han nu ändrat inställning åt rätt håll. Ett SD på 25% är mycket möjligt i närtid, även om jag tror att besvikna borgeliga väljare som flyr C och L går främst till KD och M. Jag tror, tvärtemot vad proffsvetarna i media tror, att vi nu går mot tydligare blockpolitik igen, med den skillnaden att högerblocket blir SD, M och KD och judaspartiet C blir ensamt när L åker ur senast 2022.
2019-01-19, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos

Jag håller med om att SD förmodligen inte kommer hamna i någon regering ihop med M och KD nästa val när dessa 3 partier når egen majoritet. Däremot kommer SD vara med i regeringsunderlaget på samma sätt som Dansk folkeparti varit i Danmark. Både M & KD var ju beredda att ta makten med stöd av SD redan i höstas. Nu när C & L är avpolleterade blir det ännu enklare att ta det beslutet.
2019-01-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag (M) är förvånad över att SD har backat. Men det ser ändå ljust ut.
46,9 % för den konservativa sidan, M+KD och SD
44,7 % för de vänsterliberala som klarar 4 % spärren. Alltså S+C och V
Kan man hoppas på att nybildade regeringens smekmånad är över snart så extraval åter kan bli aktuellt

Jaha, det var så dags nu. Som att förlora en fotbollsmatch med 1-2, men efter matchen upptäcka att motståndarnas båda mål var offside. Man känner knappast någon segerglädje över det.

Nej, nyval blir med sådana opinionssiffror fullständigt otänkbart. V skulle inte ens fälla Löfven om regeringen beslutade om skattefrihet för banker och anfallskrig mot Cuba.
2019-01-19, 16:19
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Jaha, det var så dags nu. Som att förlora en fotbollsmatch med 1-2, men efter matchen upptäcka att motståndarnas båda mål var offside. Man känner knappast någon segerglädje över det.

Nej, nyval blir med sådana opinionssiffror fullständigt otänkbart. V skulle inte ens fälla Löfven om regeringen beslutade om skattefrihet för banker och anfallskrig mot Cuba.
Första stycket;
Du har lite rätt men regelboken möjliggör en ny match redan "denna säsong". Extraval är inte alls omöjligt inom kommande 12 månaderna eller iaf innan nästa ordinarie val. När smekmånaden för SMPLC(V) är över så kommer otrohetsanklagelserna och glas krossas.

Andra stycket;
Sant. V är och förblir lillebror till S.
2019-01-21, 11:14
Medlem
greta75s avatar
För 3-4 år sedan hade SD sin absolut största hype, alla stjärnor stod då rätt på himlen:

- flyktingkatastrofen där alla hade total panik och folk vällde in över gränserna
- Hela regeringen men framförallt partiledaren/stadsministern framstod som ett skämt. Ingen, inte ens S-anhängare respekterade dem.
- Märkliga algoritmer på Facebook och andra sociala medier gjorde att vanliga människor svämmades över av rasistiska kommentarer och nidbilder på politiska motståndare (Magdalena Andersson och Stefan Löfven). Det kändes som att hela svenska folket höll på att bli SD-anhängare men det var bara ovanligt aktivt SD-folk som utnyttjade hur FB funkade då. Tex Politikfakta lol.
- SD och dess ledare kändes "nya och fräscha". Tänker tex på tiden då Mattias gick in och vikarierade.

Jag ser INGENTING av detta idag. SD är helt klart på dekis. De närmaste åren känner jag kommer att bli bra för S och opositionskorten kommer att gå till M som får en revanch och klättrar i OI.

SD tror jag faller ner mot 15% innan sommaren pga av total avsaknad av momentum.
Senast redigerad av greta75 2019-01-21 kl. 11:20.
2019-01-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
För 3-4 år sedan hade SD sin absolut största hype, alla stjärnor stod då rätt på himlen:

- flyktingkatastrofen där alla hade total panik och folk vällde in över gränserna
- Hela regeringen men framförallt partiledaren/stadsministern framstod som ett skämt. Ingen, inte ens S-anhängare respekterade dem.
- Märkliga algoritmer på Facebook och andra sociala medier gjorde att vanliga människor svämmades över av rasistiska kommentarer och nidbilder på politiska motståndare (Magdalena Andersson och Stefan Löfven). Det kändes som att hela svenska folket höll på att bli SD-anhängare men det var bara ovanligt aktivt SD-folk som utnyttjade hur FB funkade då. Tex Politikfakta lol.
- SD och dess ledare kändes "nya och fräscha". Tänker tex på tiden då Mattias gick in och vikarierade.

Jag ser INGENTING av detta idag. SD är helt klart på dekis. De närmaste åren känner jag kommer att bli bra för S och opositionskorten kommer att gå till M som får en revanch och klättrar i OI.

SD tror jag faller ner mot 15% innan sommaren pga av total avsaknad av momentum.

Jag tror att Sverigedemokraterna kommer att stiga sakta men säkert i opinionen. Regeringsmissbildningen har fått stor uppmärksamhet i media och det kommer att gynna Löfven ett tag innan verkligheten nöter ned honom. Han kommer gradvis att bli mer och mer hatad tillsammans med Fjamåt. En gruppvåldtäkt i taget skulle man kunna säga.

Socialdemokraterna kommer också att få slut på förläningar att dela ut och partiet kommer att implodera efter några till muslimskandaler. När partikassan sinar har de inte ens möjlighet att behålla sina betalda tyckonomer som förpestar kommentarsfälten i sociala medier.
2019-01-21, 18:14
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75

Den här regeringen kommer hamna i trubbel oxå eftersom verkligheten ser ut som den gör, det blir bara värre och värre helt enkelt. Lägg då till att vi nu har en regering med två pseudoliberala partier och ett kommunistiskt parti som kommer bedriva vad de kallar oppositionspolitik mot den regering som de har släppt fram. Det fullständigt avskyvärda hyckleri som vi kommer att få se kommer generera mer politikerförakt. Framförallt tror jag charlatan-annie kommer att visa vad hon är. Hon kommer att skylla ifrån sig helt enkel det är det hon gör.

Eftersom det inte bildas några nya partier och det inte finns någon annan opposition än SD så tror jag de kommer växa långsamt ett tag till även om de har blivit alltmer lata och är allmänt inkompetenta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in