2019-01-19, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Förstår din önskan. Men även dementa män börjar inte helt plötsligt vilja ta på barn och ungdomars kroppsdelar?

Dementa personer glömmer andra saker och det finns inget i BH beteende som visar på demens

Instämmer. Trådens alla demensianister ( dvs peddoapologeter) som bestämt hävdar att man som dement mer el mindre per automatik skulle bli på något vis partiellt sexuellt störd och helt plötsligt omedvetet börja kladda på underåriga men i övrigt fungera helt normalt får nog, hur mkt det än svider, börja se sig om efter en ny teoribildning.
Senast redigerad av Rubar 2019-01-19 kl. 01:21.
Citera
2019-01-19, 01:23
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo det är klart men Bosse Hansson är alltid Bosse Hansson. Det är bäst att invänta domen. I 50 år har han suttit där i rutan. VM 1978 skrek alla andra utländska sportjournalister om Maradona medan Bosse satte sig i fåtöljen och läste upp nyheterna från ett papper på en svenskt sätt . Det är unikt. Nu eventuellt 16-års fängelse i Florida, det är ett jävla hopp alltså.

Det är fint med alla som hyllar sport-Bosse! Ja han var duktig DÅ!
Men det finns inget i min värld som kan rädda en gamling som antastar barn. Det räcker att tänka tanken att det kan vara mina barn.
Citera
2019-01-19, 01:37
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ja det kan ta sig allehanda uttryck men att plötsligt antasta minderåriga pojkar faller inte under den kategorin
Det har du förmodligen rätt i och jag försvarar inte sådana handlingar.
Citera
2019-01-19, 01:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om Bobos sexuella preferens är unga pojkar är han såklart inte intresserad av vuxna män, bög eller inte.

den game garderobshomofilen kan väl ha ett brett intresse av personer ur det manliga könet. finns inget som talar emot det. snarare finns det en hel del rykten om homofil läggning hos bosse. och att homofiler också kan vara pederaster är inget nytt..
Citera
2019-01-19, 01:43
Medlem
Citat:
Det är fint med alla som hyllar sport-Bosse! Ja han var duktig DÅ!
Men det finns inget i min värld som kan rädda en gamling som antastar barn. Det räcker att tänka tanken att det kan vara mina barn.

Han var jäkligt duktig. Lugna dig lite för han är inte dömd än.
Citera
2019-01-19, 01:46
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Ändå lite risky för ett företag att ställa upp på det sättet för en 85-åring? Folk trillar av pinnen ganska lättvindigt i den åldern.

Dör han så får borgensbolaget ("bail bond agent") tillbaka sina pengar från domstolen.

Men visst är det risky att ge borgen till en 85-årig utlänning som riskerar att dö i fängelset om han döms. Han har alla skäl i världen att inte dyka upp till rättegången.

Det är väl fortfarande ingen ID-kontroll för att ta sig över gränsen från USA till Mexiko (edit: ser nu att de har infört passkontroll sen jag var där sist)? Och väl i Mexiko kan han få ett nytt pass av svenska ambassaden.

Citat:
Ursprungligen postat av billion8
Däremot har vi ingen aning om hur mycket Bosse betalade i "avgift" och inte hur mycket säkerhet firman har för resterande belopp. Som jag sa i annat inlägg är dessa företag ofta skumma typer (se bara deras"kontor" i bilden i Expressen). Väldigt mycket svarta pengar i omlopp.

Avgiften på 10% är väl lagstadgad i Florida?

Visst är dess typer extremt skumma. Men menar du att Bosse skulle ha ringt från häktet och erbjudit en random bail-bond snubbe extra pengar, vilket är emot lagen? Eller var det hans nya advokat som han aldrig pratat med tidigare som fixade den olagliga transaktionen åt honom?
Senast redigerad av lm5711 2019-01-19 kl. 02:14.
Citera
2019-01-19, 02:20
Medlem
Citat:
Finns inte dugg jävla stackare över BH.
Jag är så tacksam över att BH greps med fingrarna i sin godispåse så fler barn och ungdomar slipper utsättas för hans övergrepp

Jo jag tycker synd om BH. Jag lider med denne gamle förvirrade man fast att jag är en stolt homofob.

Vi vet inte ens om han är skyldig till det han är anklagad för. Man måste tänka sig in i en annan människas situation och visa lite medmänsklighet.

Nu ställer vi upp för vår gamle sportprofil och kräver att han skickas hem till Sverige med det snaraste!
Citera
2019-01-19, 02:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
"En människa är inte sitt jobb".
Den person du fått en glimt av i forna dagar var jobb-Bosse där han tydligen gjorde ett ypperligt arbete och prestation. Men det säger inget om vem Bosse egentligen är?
Du har valt att bedöma det han låtit dig se och det är timmarna som sportjournalist.
Det är tydligt att Bosse har andra intressen än sporten. Intressen som är den Bosse är, dvs privat-Bosse.
Privat-Bosse har haft tur och varit försiktig under sin karriär och han har haft tur som inte hetsats av media. Privat-Bosse suktar efter unga pojkar som skulle kunna vara hans barnbarnsbarn. Under Bosses glanstid så var det kutym att hålla tyst. Så det är bara att gratulera att ännu en idiot kommit undan i alla dessa år. Jag hoppas videoövervakningen påvisar det han anklagas för så inga tveksamheter råder.

Men du vet tydligen utifrån knapphändig rapportering exakt hur han här.
Citera
2019-01-19, 02:42
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Trivs man så bra i Florida som Bosse tycks göra genom att åka dit regelbundet i 15 års tid, så vore det naturliga att man flyttar dit för gott.
---
han är pensionär och fågelfri och har väl inte mycket som håller honom kvar i Sverige

God pension utgör ensamt ingen tillräcklig grund för uppehållstillstånd i USA

Bosse behöver uppehållstillstånd för att kunna flytta till Florida för gott. Dock måste svensk som söker amerikanskt uppehållstillstånd kunna uppge annat skäl för sin ansökan än att han vill slå sig ned i USA för att där leva av sin pension eller sitt kapital.

Vill utlänning utan tillräckliga humanitära eller politiska skäl flytta till USA för bosättning, då kan denne göra detta som arbetstagare, som investerare, som studerande eller för att personen vill leva familjeliv i USA med sin livspartner eller för att han/hon har nära släktingar i USA.

Man kan inte flytta till USA för bosättning med enda syfte att där leva som pensionär. En pensionär som har tillräckliga medel kan vistas i USA på besöksbasis under längre tid varje år, ja, men för att bo där helårsvis utan avbrott krävs ett uppehållstillstånd som inte utfärdas till pensionärer eller kapitalägare som varken arbetar, investerar eller studerar i landet och inte heller har nära personliga band till där bosatt person.

Undantag gäller för personer med medborgarskap i Mikronesiens federerade stater, Marshallöarna eller Palau - de behöver inte ens visum för att inresa och bosätta sig i USA!

De enda utlänningar som kan flytta till USA och där leva bara det finns kapital eller pension tillräcklig för personens försörjning, det är medborgare i Mikronesiens federerade stater, Marshallöarna och Palau. De behöver inte ens visum för att resa in och bosätta sig i USA! Bara om de vill bli medborgare i USA, då måste de vid tillfälle först ansöka om och beviljas permanent uppehållstillstånd, ett så kallat green card.

Status of Citizens of the Freely Associated States of
the Federated States of Micronesia
and
the Republic of the Marshall Islands

U.S. Citizenship and Immigration Services, 26 oktober 2018

Status of Citizens of the Republic of Palau
U.S. Citizenship and Immigration Services, 26 oktober 2018
Senast redigerad av kafu 2019-01-19 kl. 03:20.
Citera
2019-01-19, 03:08
Medlem
Kan man förutsätta att den anonyma borgensmannen också är en pedofil? Vem sympatiserar med pedofiler bortsett från andra pedofiler?
Citera
2019-01-19, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billion8
Precis, svarade på en fråga... Däremot har vi ingen aning om hur mycket Bosse betalade i "avgift" och inte hur mycket säkerhet firman har för resterande belopp. Som jag sa i annat inlägg är dessa företag ofta skumma typer (se bara deras"kontor" i bilden i Expressen). Väldigt mycket svarta pengar i omlopp.

Jo, ok. Ja kanske har BH fått betala lite högre avgift än tariff såsom utlänning. Det blir ju en högre risk för de/den som lägger ut pengarna om den misstänkte inte är us-medb.
Citera
2019-01-19, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Man kan inte flytta till USA för bosättning med enda syfte att där leva som pensionär. En pensionär som har tillräckliga medel kan vistas i USA på besöksbasis under längre tid varje år, ja, men för att bo där helårsvis utan avbrott krävs ett uppehållstillstånd som inte utfärdas till pensionärer eller kapitalägare som varken arbetar, investerar eller studerar i landet och inte heller har nära personliga band till där bosatt person.
Längre vistelser kräver sjukvårdsförsäkring och de är inte billiga för 85-åringar.

Hemförsäkringarna brukar ha 45 dagars reseskydd, det kan vara det som har begränsat farbror Bosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in