2019-01-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Undra vem som betalade borgen tro? Ska vi gissa en ex svensk som bor i området tro?

Fast 10 k 💵 borde ju han själv kunna klämma fram?
Citera
2019-01-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Polisen är fundersam över Bosses alla resor till USA och Florida. Förstår dom.

Trivs man så bra i Florida som Bosse tycks göra genom att åka dit regelbundet i 15 års tid, så vore det naturliga att man flyttar dit för gott. Särskilt med tanke på att klimatet är perfekt för hans dåliga hälsa, han är pensionär och fågelfri och har väl inte mycket som håller honom kvar i Sverige.

Det var ett ovanligt korkat inlägg. Grattis! Varför flyttar inte alla svenskar till Thailand som är där regelbundet varje år?
Citera
2019-01-18, 21:59
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Borgen i sin helhet betalade borgensfirman och enligt Expressens artikel var det advokaten som förmedlade den kontakten och Bo som betalade borgensfirman 10%, alltså 10'. Hur han fick fram de pengarna har nog inte framkommit än; gissar att han fört över pengarna från sina egna konton.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-tv-profilen-andrade-sin-historia/

Citat:
Men vad skulle hända om han inte dyker upp?

– Då åker jag till Sverige och hämtar honom.

Men det kvarstår då vem som skulle gå i god för han? Om han själv har pengarna så skulle väl han betalat direkt?
Citera
2019-01-18, 22:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Men det kvarstår då vem som skulle gå i god för han? Om han själv har pengarna så skulle väl han betalat direkt?
Han kanske tänkt inställa sig på rättegången, då behöver han inte betala mer. Och uppenbarligen är borgensfirman nöjda med det avtal de har med BH; han kanske ställt bostad etc som säkerhet.
Citera
2019-01-18, 22:07
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Han kanske tänkt inställa sig på rättegången, då behöver han inte betala mer. Och uppenbarligen är borgensfirman nöjda med det avtal de har med BH; han kanske ställt bostad etc som säkerhet.

Finns en poäng på det. Men ändå långsökt att han skulle gå den vägen. Han har ingen tillgång till media så han vet knappast att någon vet så....
Citera
2019-01-18, 22:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Finns en poäng på det. Men ändå långsökt att han skulle gå den vägen. Han har ingen tillgång till media så han vet knappast att någon vet så....
Vad har hans förmåga att ordna borgen att göra med hans tillgång till media?
Citera
2019-01-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast 10 k 💵 borde ju han själv kunna klämma fram?

Han måste klämma fram $100k om han hade gjort det själv. Bondsmen har "bonds" med Broward County, därför kommer de undan med att bara betala in 10%, resterande 90% har Broward County redan i säkerhet från bondfirman. Man kan göra detta själv också om man har tillgångar i USA men det är trixit och kräver en bra advokat.
Citera
2019-01-18, 22:13
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Vad har hans förmåga att ordna borgen att göra med hans tillgång till media?

Min poäng är att enligt expressen att någon annan har betalat borgen och Bosse 10%. Borgenären får tillbaka men inte bosse och du skrev att du trodde Bosse hade betalt via konton..

Jag tror någon oberoende har betalat och då tror jag en av hans närmaste..
Citera
2019-01-18, 22:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Min poäng är att enligt expressen att någon annan har betalat borgen och Bosse 10%. Borgenären får tillbaka men inte bosse och du skrev att du trodde Bosse hade betalt via konton..

Jag tror någon oberoende har betalat och då tror jag en av hans närmaste..
Ja, de 10% är borta men jag förstår inte varför han inte skulle ha kunnat betala det själv?
Citera
2019-01-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ja, de 10% är borta men jag förstår inte varför han inte skulle ha kunnat betala det själv?

Jo men tänk dig att sitta i en cell i USA och försöka få pengar från någon släkting i Sverige. Och misstänkt för ett sådant brott. Stackars jävla BH.
Citera
2019-01-18, 22:51
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jo men tänk dig att sitta i en cell i USA och försöka få pengar från någon släkting i Sverige. Och misstänkt för ett sådant brott. Stackars jävla BH.

En amerikans investerare som lever på just detta har löst ut han.. Tji fick vi
Citera
2019-01-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billion8
Han måste klämma fram $100k om han hade gjort det själv. Bondsmen har "bonds" med Broward County, därför kommer de undan med att bara betala in 10%, resterande 90% har Broward County redan i säkerhet från bondfirman. Man kan göra detta själv också om man har tillgångar i USA men det är trixit och kräver en bra advokat.

Men nu har det väl framgått att han inte har behövt betala hela summan själv; att han har ingått avtal med ett bondbolag som tagit 10 % i avgift?
Och med dagens alla elektroniska transfereringsmöjligheter så borde inte betalningsbiten innebära några större problems.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in