Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Vem som helst kan gå in på Google maps och jämföra den översta bildens hus med Runstensvägen 12 och se att det är samma hus.
Vem som helst kan se att stenen bakom gungorna är samma sten som ligger där idag. Det är därför ingen som helst tvekan om att grenverket på eken gör en 90 graderssväng in på stigen (asfalterade gångvägen) helt omöjlig.
För att din infart skall vara möjlig måste bilen passera eken och göra en U sväng runt eken följt av en nittiograderssväng österut. Detta kräver att bilen kör genom gräset. Varför skulle de göra en U sväng och sedan en 90-graderssväng istället för att mjukt bromsa in och svänga vänster strax efter Hällristningsvägen???
Du får naturligtvis anta att bilen kör den vägen och gör en U-sväng följt av en 90-graderssväng. Men faktum kvarstå att inget av det grabbarna observerar stödjer tanken på att bilen svängt. Ditt antagande stöder det, men då blir det just ett antagande.
Jag däremot säger att inget av det som grabbarna observerat stödjer att bilen svängt. Berätta gärna för mig vad i deras observation som antyder att de svängt.
Kan vi vara överens om att lekplatsen I STORT SETT ligger mallen Hällristningsvägen och Runstensvägen - alltså i sydöstlig riktning - och att den asfalterade gångvägen ligger i den bortre delen av lekplatsen med dragning åt Runstensvägen - den asfalterade gångväg som syns på den översta bilden? Gungorna som syns på den övre bilden ligger helt riktigt nära Runstensvägen - men "killarna" satt ju borta på Hällristningsvägen! "Killarna" sitter ju ett helt kvarter bort från det som syns på den översta bilden med en massa hus, träd, buskar och häckar i vägen. Från Hällristningsvägen där "killarna" satt, ser man ABSOLUT INGENTING bort mot området för den asfalterade gångvägen. Har du varit på platsen eller inte eller sitter du medvetet och sprider desinformation?
Så, "killarna" sitter på Hällristningsvägen med näsan ner mot cykel-/gångvägen. Nere till höger om Hällristningsvägen - med nöd och näppe synlig från deras position - BÖRJAR lekplatsen! Lekplatsen fortsätter sedan en bit bort mot Runstensvägen (i sydöstlig riktning), helt omöjlig att se från "killarnas" position. "Killarna" ser i praktiken inte lekplatsen alls - eller i vart en mycket liten del av den (en del av den nordvästra delen, som ligger närmast Ekudden-vägen)! Men det är ju borta i den sydöstra delen nära Runstensvägens vändplats - totalt osynlig för "killarna - som gungorna och den asfalterade gångvägen finns, där som kommunens gubbar tog bort en bit asfalt. Resten av lekplatsen försvinner bakom sista huset nere på höger sida på Hällristningsvägen. "Killarna" har alltså flera hus på Hällristningsvägens högra sida OCH flera hus på Runstensvägens vänstra sida emellan sig och i praktiken hela lekplatsen. Jag har ju själv suttit i en bil där för att se vad de såg. Jag har själv stått där "killarna" satt. Hur svårt kan det vara?