2019-01-18, 17:39
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Har inte följt tråden på ett tag. Är det fortfarande så att BH har 100k dollar i borgen som är 900.000 kronor? Vem utom Soros eller skosmakar-Annie kan hosta upp den summan?
Enligt Expressen idag var borgensumman 10000 usd alltså strax under 90000 kr.
Citera
2019-01-18, 17:40
Medlem
DreamTwisters avatar
[quote=OweGbg|66474841]
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är 85000 sek det tror jag nog en relativt höginkomstagare som BH kan ha på banken men som sas i början att det rörde sig om 900000 sek i borgen det tror jag inte många har.
Vi har väl olika erfarenheter, jag har primärt erfarenheter av de som gått bort i min släkt och där har det varit regel mer än undantag; jag har slutat höja på ögonbrynen.

Men det lär väl visa sig, kanske slaskpressen snokar reda på vilket av de två alternativen som använts.
Citera
2019-01-18, 17:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Enligt Expressen idag var borgensumman 10000 usd alltså strax under 90000 kr.
Aha, det indikerar ju att han använt sig av en bail bondsman så de 10' USD ser han aldrig mer.
Citera
2019-01-18, 17:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Hoppsan Bosse...
Citat:
Den svenska tv-profilen ändrade sin historia när han fick höra att det fanns övervakningskameror på platsen.

Det framgår av en polisrapport som tidigare inte varit offentlig:

– Först förnekade mannen att han hade närmat sig ungdomarna. När jag berättade att det fanns övervakningskameror, ändrade han omedelbart sin historia.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VaeXe/tv-profilen-andrade-sina-uppgifter-enligt-polisen
Citera
2019-01-18, 18:07
Medlem
Kan nån förklara det här med att betala borgen i USA? Varför skulle nån betala typ motsvarande en miljon kr för att få vara fri i i någon/några veckor? Har det någonsin hänt? I synnerhet om man är oskyldig, då kommer man ju ändå ut efter nån vecka. Ta en vecka i häktet o chilla förfan.
Citera
2019-01-18, 18:12
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hoppsan Bosse...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VaeXe/tv-profilen-andrade-sina-uppgifter-enligt-polisen

Haha, ja där rök ju hela hans trovärdighet ut genom fönstret. Talar även emot demens med tanke på att det tyder på viss skärpa att omedelbart ändra storyn så att den passar tillgänglig information.
Citera
2019-01-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y8t3
Kan nån förklara det här med att betala borgen i USA? Varför skulle nån betala typ motsvarande en miljon kr för att få vara fri i i någon/några veckor? Har det någonsin hänt? I synnerhet om man är oskyldig, då kommer man ju ändå ut efter nån vecka. Ta en vecka i häktet o chilla förfan.
Vet inte riktigt om du skojar, men borgensumman blir alltså förverkad om den misstänkte avviker. Annars får han tillbaka den.
Citera
2019-01-18, 18:20
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Haha, ja där rök ju hela hans trovärdighet ut genom fönstret. Talar även emot demens med tanke på att det tyder på viss skärpa att omedelbart ändra storyn så att den passar tillgänglig information.

Verkar som att Bosse Hansson sitter mer i klistret än vad jag först trodde. Hoppas att övervakningsvideon blir offentlig.
Citera
2019-01-18, 18:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Vet inte riktigt om du skojar, men borgensumman blir alltså förverkad om den misstänkte avviker. Annars får han tillbaka den.
Fast i detta fall, liksom i alla andra med bil bondsmen inblandade, ryker ju 10% av borgenssumman till den som gått i borgen för honom. Hade han själv betalat hela hade han fått tillbaka allt när han inställde sig på rättegången.
Citera
2019-01-18, 18:23
Medlem
LeeVans avatar
I det fall där BH inte är misstänkt för något brott citerar AB följande:

”Enligt uppgift närmade sig en äldre vit man två ungdomar som spelade basketball. Mannen kommenterade deras kroppar och bad dem att visa sina muskler. Mannen sträckte sig fram för att lyfta upp den ena pojkens tröja, men pojken slog undan mannens hand. Sedan gick pojkarna iväg för att kontakta polisen.”

Det får ändå anses rätt graverande. Skälet till att BH sökt sig till dessa parker är nog tyvärr synonymt med vad han anklagas för.
Citera
2019-01-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan

Skojar inte, är helt enkelt dåligt insatt. Finns det något motsvarande i Sverige?
Citera
2019-01-18, 18:33
Medlem
highstakess avatar
Så han har alltså åkt till Coral springs flera år för att för att antasta pojkar, skum snubbe.

Varför tog han inte bara kontakt med homosexuella pojkar som är äldre än 18....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in