2019-01-17, 20:10
Medlem
Böter ligger väl på 12,5 % av månadslönen ev mer till och med. Så han drar väl i så fall in max 40000 månaden?
Citera
2019-01-17, 20:14
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Böter ligger väl på 12,5 % av månadslönen ev mer till och med. Så han drar väl i så fall in max 40000 månaden?

Emil har 80K i månaden. Dessa 5000 verkar komma från samma hatt som böterna för filmning kommer ifrån och är lika för alla oavsett löneläge.
Citera
2019-01-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kolla Fabricius bortdömda mål i Jönköping. Ingen fattade ens varför man ringde. Inte ens ståplats i Jönköping buade under reprisen. Usel nivå som förstör för hela ligan.

Har inte sett den. Får bli senare. Genoway får själv ta på sig skulden att det går som det går! Vad ska Linus göra?

Ja ligan blir ännu sämre med den nivån. Inte nog med att kvalit'en sjunkit på spelarna. Domarna gör den ännu sämre!

Såg Fabricius mål nu. Givet mål enligt mig! Om det är regeln det är fel på så ändra den i morgon!!! Har sett allt för många liknande mål bli bortdömda!
Senast redigerad av Palkranen 2019-01-17 kl. 21:28.
Citera
2019-01-17, 21:26
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Om inte Armalis är 1:a målvakt nu så kan Krister Holm (mv-tränaren) och resten av tränartruon dra åt helvete. Har sagt länge att Lindvall inte är en 1:a målvakt. Han är en riktigt bra backup men han har kass returkontroll och släpper in alldeles för många mål där han ser pucken hela vägen.
Citera
2019-01-17, 21:40
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Såg Fabricius mål nu. Givet mål enligt mig! Om det är regeln det är fel på så ändra den i morgon!!! Har sett allt för många liknande mål bli bortdömda!

Som jag förstår regeln så är den så oklar så knappt domarna själva förstår den. Den ändras dessutom från säsong till säsong. Riktigt uselt av domarna (Sjöqvist, Holm och överste beslutsfattare Lärking) att blåsa Karl Fabricius på detta vackra hat-trick. Det lämnar som ni förstår en besk eftersmak, trots denna efterlängtade bortaseger i Jerusalem.
Citera
2019-01-17, 21:52
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Som jag förstår regeln så är den så oklar så knappt domarna själva förstår den. Den ändras dessutom från säsong till säsong. Riktigt uselt av domarna (Sjöqvist, Holm och överste beslutsfattare Lärking) att blåsa Karl Fabricius på detta vackra hat-trick. Det lämnar som ni förstår en besk eftersmak, trots denna efterlängtade bortaseger i Jerusalem.
Måste erkänna att jag inte är säker på vad som gäller (i alla fall i år). Är det korrekt att döma bort ett mål för att målvakt och utespelare är i kontakt inne i målgården och det blir mål strax efteråt?
Är osäker på om detta verkligen var fel av domarna/domarrummet..
Citera
2019-01-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Måste erkänna att jag inte är säker på vad som gäller (i alla fall i år). Är det korrekt att döma bort ett mål för att målvakt och utespelare är i kontakt inne i målgården och det blir mål strax efteråt?
HV71-Färjestad

Tombolan kommer sluta på?

5 matcher på Linus Johansson?
5 matcher på Jesse Virtanen?
Citera
2019-01-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
HV71-Färjestad

Tombolan kommer sluta på?

5 matcher på Linus Johansson?
5 matcher på Jesse Virtanen?

Får hoppas att någon i DN förstår hockey! Då skulle Linus J slippa avstängning.. Men den chansen är ju minimal!
Citera
2019-01-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Får hoppas att någon i DN förstår hockey! Då skulle Linus J slippa avstängning.. Men den chansen är ju minimal!
Jag ändra mig angående Jesse. Fick Niclas Andersén 5 matcher för en tackling på Pathrik Westerholm så hamnar han på 7-10 matcher

Jag trodde Pathrik Westerholm låg på sjukhus efter Niclas Andersén tackling

Så kanske ska tippa på att det blir 3 på Linus och 7 på Jesse. Men med den DN som finns så kan det sluta med 0-10 matcher för båda.

Nu har jag fan helgarderat mig
Citera
2019-01-17, 22:27
Medlem
Frölunda spelar ut HC Pilsen i CHL-Semifinalen för någon dag sedan, nu blir dem utspelad av fbk i sin egen hemmaarena + domarna på sin sida.

SHL regerar!
Citera
2019-01-17, 22:41
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Enligt årets regelbok gäller detta.

Regel 9 har såklart inget med situationen att göra. Vad man har gått på här måste vara regel 10. Dvs att Fabricius skymmer Gunnarssons sikt samtidigt som han inkräktar i målgården. Men kollar man reprisen är det rätt tydligt att Gunnarsson ser pucken hela vägen. Det är ett solklart mål.
Citera
2019-01-17, 23:02
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Är det korrekt att döma bort ett mål för att målvakt och utespelare är i kontakt inne i målgården och det blir mål strax efteråt?
När det kommer till SHLs bedömningar för störning av målvakt är det bättra att bara stänga av hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in