2019-01-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Något som motsäger att en miljardär är så girig är ju dels att är man så rik så klarar man sig mer än väl utan halva sin förmögenhet. Det andra är att paret bor kvar i samma oglamorösa kåk som de gjort i alla tider, även sedan de blev förmögna. De verkar inte vara en människotyp som gör en massa utsvävningar bara för att de plötsligt har pengar, utan han verkar mer vara typen som råkar bli miljardär pga en passion och det är passionen som är det viktiga, inte pengarna. Ungefär som Kamprad.

Jag tycker det enkla boendet i det simpla området som sticker ut som en isolerad ö i Lörenskog, kan också tyda på att mannen har svårt för separerationer från sina pengar. Huset verkar vara i enkelt skick, utan larm och övervakningskameror. I dessa dagar är det märkligt, när normalvillan har larm.

Jag har hört förr att, den som är rik behöver inte stjäla, men det finns ändå rika människor som både snattar och stjäl.

Menar du att han inte kan vara intresserad av att behålla sin halva förmögenhet eftersom han är superrik?

Sapersteins första fru fick en massa pengar efter mycket bråk i domstol. Andra frun dog klädsamt när hon blev för gammal.
Citera
2019-01-17, 19:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Man bør jo ha en form for tilknytning til og kjenne plassen om du har tenkt å ha et kidnappingsoffer der i månedsvis uten å vekke oppsikt. Det er et sted hvor alle kjenner alle og vanskelig å skjule seg. Det er ingenting i media som antyder Nord Finland, så hvorfor spekuleres det i Nord Finland ?

Det var ju ett medium (sierska) som skrev här, och hon tyckte sig ha "sett" det. Sedan får man tro vad man vill om det. Är läget fullständigt låst, så tycker jag att man ska kunna använda även okonventionella metoder - hellre än att inte göra någonting. Det skadar ju ingen.
Citera
2019-01-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror ikke det. Ingen stropper eller bånd vil legge seg nøyaktig på tvers av håndleddet.

Om jeg skulle gjette ut fra bildene, og se bort fra at merkene stammer fra at hun har vært bundet, ville jeg tippe at en lett allergisk reaksjon etter tape eller plaster kunne gi lignende merker.

Om det er en reell kidnapping, har GM tabbet seg ut med å kreve løsepenger i Monero, ett krav det er umulig å innfri. GM har i så fall hatt anledning til å kreve penger på nytt, i en annen form, etterpå. Men det ser ikke ut som GM er interessert i å kreve løsepenger.

Hvis det er hevn mot TH som er motivet, så kan et umulig løsepengekrav vært satt frem med forsett, fordi alle vil forstå at etter som tiden går, vil TH bli mer og mer mistenkt for å ha iscenesatt det hele selv, for å bli kvitt sin egen kone.

En annen innfallsvinkel er at AEH ikke har sett noen annen mulighet til å komme seg vekk fra TH, enn å iscenesette sin egen kidnapping og så håpe at TH skal tro at hun er død. Og at de 9 mill euro var tenkt som hennes "pensjon" for resten av livet. AEH kan ha hatt hjelp til å gjennomføre dette. Men, tungvint måte å fikse en skilsmisse på. Og en slik variant høres like utrolig ut som andre teorier.

Noe skjedde 31. oktober, AEH forsvant under ukjente omstendigheter. Hvordan og hvorfor og hvem som har gjort hva, er helt åpent.

Jeg får nøyaktig sånne merker tvers over begge håndleddene etter rundt 15-30 minutters gåtur med hund. Får sånne merker rundt håndleddet uansett type bånd så lenge båndet har en loop i enden som jeg kan stikke hånden min gjennom.

Går jeg tur med hunder som drar mye får jeg merker oppover begge armene fordi jeg skifter grep og holder båndet på en annen måte igjen, men om jeg går tur med en hund som ikke drar så mye og som går forholdsvis pent så får jeg merker som ser nøyaktig like ut som de AEH har på bildet. Handler rett og slett bare om hvordan jeg holder båndet og at det er en vane jeg har hatt siden jeg var liten. Jeg pleier å holde båndet slik at det blir som en slags båtmannsknop og slipper å være redd for å miste grepet på båndet ute på tur.

Kan du ikke vær så snill la dette ligge enn så lenge, eller ihvertfall inntil det kommer info som gjør at en diskusjon om dette blir aktuelt? Sannsynligheten er størst for at det har noe med hundebåndet å gjøre og det å spekulere i at det kan ha andre årsaker når dette er eneste ledetråd er i beste fall meningsløst.
Citera
2019-01-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cka1
Jeg får nøyaktig sånne merker tvers over begge håndleddene etter rundt 15-30 minutters gåtur med hund. Får sånne merker rundt håndleddet uansett type bånd så lenge båndet har en loop i enden som jeg kan stikke hånden min gjennom.

Så bra.

Jeg bare googlet raskt, og fant ingen hundebånd med denne loop'en som du beskriver. Som en slags renneløkke du stikker armen inn i. Men jeg har ikke hund.

Har ingen grunn til ikke å tro deg på ditt ord, så herved er merkene på håndleddene hennes oppklart.
Citera
2019-01-17, 20:49
Medlem
Citat:
spekulasjon, intet i media som tyder på at han hadde en slik konto

Det stemmer.

Tiden går uten ett ord fra kidnapperne. Jo lenger tausheten varer, desto flere vil mistenke ektefellen for å stå bak.

Som en eller annen skrev tidligere, statistisk sett er det mye vanligere at kvinner blir drept av partner, enn at de blir kidnappet av ukjente gjerningsmenn.

Slik er det bare. Og kidnappere som ikke er interessert i løsepenger, er veldig spesielt da.
Citera
2019-01-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cka1

Går jeg tur med hunder som drar mye får jeg merker oppover begge armene fordi jeg skifter grep og holder båndet på en annen måte igjen, men om jeg går tur med en hund som ikke drar så mye og som går forholdsvis pent så får jeg merker som ser nøyaktig like ut som de AEH har på bildet. Handler rett og slett bare om hvordan jeg holder båndet og at det er en vane jeg har hatt siden jeg var liten. Jeg pleier å holde båndet slik at det blir som en slags båtmannsknop og slipper å være redd for å miste grepet på båndet ute på tur.

Kan du ikke vær så snill la dette ligge enn så lenge, eller ihvertfall inntil det kommer info som gjør at en diskusjon om dette blir aktuelt? Sannsynligheten er størst for at det har noe med hundebåndet å gjøre og det å spekulere i at det kan ha andre årsaker når dette er eneste ledetråd er i beste fall meningsløst.
dette er en elendig tråd dessverre .. ingen ser ut til å bry seg me de fakta som finnes, kun langsøkte spekulasjoner
Citera
2019-01-17, 21:21
Medlem
Citat:
Det stemmer.

Tiden går uten ett ord fra kidnapperne. Jo lenger tausheten varer, desto flere vil mistenke ektefellen for å stå bak.

Som en eller annen skrev tidligere, statistisk sett er det mye vanligere at kvinner blir drept av partner, enn at de blir kidnappet av ukjente gjerningsmenn.

Slik er det bare. Og kidnappere som ikke er interessert i løsepenger, er veldig spesielt da.
noe penger har de muligens fått via betalingsplattformen som de har chattet med, jeg tror de ikke får kontakt fordi hun ikke er l live, de har ikke noe å forhandle med lenger og brøt kontakten for ikke å bli sporet videre
Citera
2019-01-17, 21:22
Medlem
Reprise av Åsted Norge, spesialepisode som omhandler kidnappingen kl. 22:35, Tv2
https://tvguide.vg.no/p/1GKfQ3-a-k2l
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2019-01-17 kl. 21:29.
Citera
2019-01-17, 21:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Reprise av Åsted Norge, spesialepisode som omhandler kidnappingen kl. 22:35
https://tvguide.vg.no/p/1GKfQ3-a-k2l

Det finns inte på streaming på nätet, så vi svenskar kan inte se det (vissa i gränstrakterna kanske). Ni får berätta om de säger något som inte har varit uppe i tråden!
Citera
2019-01-17, 22:01
Medlem
Captain.Norways avatar
Citat:
dette er en elendig tråd dessverre .. ingen ser ut til å bry seg me de fakta som finnes, kun langsøkte spekulasjoner

Dette er en påstand det er lett å være enig i. På den annen side har det en viss underholdningsverdi å lese alle de ville spekulasjonene.
Citera
2019-01-17, 22:19
Medlem
Citat:
Så bra.

Jeg bare googlet raskt, og fant ingen hundebånd med denne loop'en som du beskriver. Som en slags renneløkke du stikker armen inn i. Men jeg har ikke hund.

Har ingen grunn til ikke å tro deg på ditt ord, så herved er merkene på håndleddene hennes oppklart.

Ikke vondt ment altså, men jeg syns det er litt skremmende at du slenger rundt deg med så alvorlige påstander og samtidig fraskriver deg ansvaret for det du skriver fordi du ikke har hund...

Hvilke ord brukte du da du googlet hundebånd? Googler du «hundebånd” kommer sånne bånd jeg snakker om(og som AEH holder i hånden på det bildet) opp som tredje og fjerde bildetreffet, og blar du nedover så finner du enda flere eksempler blant annet ett som ligner veldig på det AEH står og holder på. Det samme gjelder om du googler «kobbel hund». Jeg har inntrykk av at denne typen bånd er den mest vanlige å bruke(uten at jeg kan gå god for den påstanden), alle de jeg kjenner som har middels/store hunder bruker sånn her type bånd. Hunden trenger ikke mer bånd enn dette og det gir deg full kontroll ute når du møter på for eksempel møtende trafikk eller andre folk med dyr. Loopen=håndtaket på hundebåndet. Jeg har heller ikke hund og jeg har heller aldri hatt hund før.

https://www.bristols.no/products/kobbel-i-brunt-lr-180-cm
Citera
2019-01-17, 22:32
Medlem
Citat:

Må si meg dels enig med deg der ja, men som personen meg over her sa så har det en viss underholdningsverdi også. Jeg følger med i tråden både her og på kvinneguiden og jeg syns det er veldig interessant å se hvor ulikt trådene utspiller seg og hvordan moddene modererer trådene forskjellig. Men så har det jo også kommet fram ting her i denne tråden før det har blitt tatt opp i den andre så denne tråden har jo også en verdi i seg selv til tross for de noen ganger ville spekulasjonene her inne.

Syns hele saken er veldig interessant i seg selv fordi jeg kan trekke så mange paralleller til min egen familie, men foretrekker å lese enn å delta i diskusjoner på nettet generelt. Fikk bare litt nok akkurat nå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in