2019-01-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar på jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Många ser inte sambanden. Om man analyserar relationen mellan män och kvinnor ser den intelligente vilka knappar man ska trycka på för att attrahera kvinnor.

Förändrade mig själv från fullständigt oattraktiv för kvinnor till het på ett halvår när jag var 17. Blev mest chockad över hur enkelt det var och hur lite som krävdes.
Citera
2019-01-17, 10:32
Medlem
DonMacos avatar
Att förändra sig själv tar flera år och är ett livslångt projekt. Du kan inte sluta äta skit, läsa skit, glo på tv under ett år och sedan gå tillbaka till ditt gamla sunkliv. Vill du se bra ut och må bra så får du äta vettigt, träna regelbundet, vara sparsam med spånken och utveckla ditt intellekt varje dag resten av livet.

Människors problem är att de vid minsta motstånd tycker att det blev svårt och slutar med sitt förbättringsprojekt. De som tolererar att det är svårt, reser sig efter bakslagen, accepterar nederlag men försöker igen, och igen, och sedan igen, ja de kommer vara heta på arbetsmarknaden såväl som köttmarknaden.

Livet är svårt för alla! Precis alla har nån form av bekymmer. Deal with it!
Citera
2019-01-17, 12:09
Avslutad
Jag tror att antingen har man DET eller så har man DET inte.
Vet manliga vänner som skulle kunna ta med sig en ny kvinna efter varje krogrunda, men dom väljer ändå att inte göra det eftersom dessa män kan välja ut dom bästa kvinnorna och inte behöver vara kräsna.
Sedan har vi dom killarna som saknar DET och kämpar på tills man ger upp.
Det är också dessutom svårt att sätta fingret på vad det är som dessa killar har.
Det kan vara så enkelt som utstrålning och självsäkerhet, sånt tror jag tjejer går igång på.
Tjejer har nog också väldigt lätt att se igenom killar med dåligt självförtroende och lite psykiska problem, det syns i ögonen på dessa killar.
Jag har sett betydligt fulare och tjocka killar få tjejer utan problem än jag själv, man förundras ibland vad kvinnor går igång på.
Jag vet en kille på 130kg som skulle kunna få nästan alla han snackar med, han är dessutom pensionär och kan prata omkull vem som helst.
Citera
2019-01-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr

Män söker oftast:

kvinna som inte väger 150kg. Sen slutar kraven.

Kvalificerat skitsnack, ingen av mina manliga vänner skulle ens tänka tanken att hångla med ett sådant fetto.
Alla mina manliga vänner har krav på utbildning, utseende, ambitioner samt att dom är helt friska och drogfria.
Citera
2019-01-17, 13:21
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Precis som Frigjord förstår jag inte detta. Det borde vara vansinnigt simpelt för en kvinna att ta kontakt på nätet med en man hon gillar. Alla män skulle ju jubla högt åt ett sådant initiativ.

Är man rädd för nobben eller vad är det frågan om? Könsroller är struntprat.

Män antar att det är något fel på en om man tar kontakt med dem.
Citera
2019-01-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Ja precis, det är inte så lätt att rucka på gamla roller. Det bästa är om män blir lite mer uppmärksamma och vågar gå fram.

Edit. På nätet blir det lite annorlunda, men jag skulle tro att tänket även finns där med.
Citera
2019-01-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Kvalificerat skitsnack, ingen av mina manliga vänner skulle ens tänka tanken att hångla med ett sådant fetto.
Alla mina manliga vänner har krav på utbildning, utseende, ambitioner samt att dom är helt friska och drogfria.
dina vänner representerar inte hela Sverige eller världen!!

Som många skrev tidigare kan t om den fulaste kvinnan hitta en man
Citera
2019-01-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Exakt, om man så har ett vällbetalt arbete och ser bra ut så är det inte helt lätt, att hitta en kvinna. För kvinnor däremot krävs inget för att hitta en man. Och då dessa har ett otroligt utbud att välja på tycks sällan någon duga för dem, och ju fler ni knullar runt med tycks erat problem att hitta "den perfekte" bli.

Ni får väl sluta vara så slampiga då? Inte kvinnors fel att män är så lätta på foten!
Problemet för många är inte att hitta den perfekta, utan hitta någon som åtminstone är "okej". Inte som att det manliga könet har supermånga bra egenskaper..
Extra jobbigt om man dessutom vill skaffa barn, då får man både barnet och det vuxna barnet att ta hand om!
Citera
2019-01-17, 17:57
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Kvinnorna som tar kontakt kanske är socialt inkompetenta eller udda?
Citera
2019-01-17, 18:05
Avslutad
Citat:

Kan medge att även jag har blivit chockad de fåtal gånger det har hänt, om inte det har skett på ett dansgolv eller dylikt.
Man är ju "hardwired" i ens förväntningar så att säga och vissa saker "sker helt enkelt inte".
Med det sagt har man ändå alltid tagit det som en positivt överraskning.

På dansgolvet däremot tycker jag det är väldigt vanligt att kvinnor försöker ta kontakt, fattar inte varför så många killar vägrar lära sig att dansa, det är bokstavligt talat det lättaste sättet att fixa ligg utan att behöva ord-dribbla.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2019-01-17 kl. 18:59.
Citera
2019-01-17, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Kvinnorna som tar kontakt kanske är socialt inkompetenta eller udda?

Eller så har de fattat det där med att kompromissa och ta för sig istället för att vänta, vänta och vänta på inget.
Citera
2019-01-17, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jennipenn76
Jag hoppas det! Har väntat länge nu bara, gått på massa nitar och blir lite otålig :/

du måste lära dej att gå in med öppen hjärta , utan några förväntningar och att bara ha trevligt och se om det leder till nått , för mycket press på dagens dejtande som förstör för att allt ska gå så fort

att lära känna den man har framför sej är en bra början , att umgås lite i vanliga livet innan man börjar känna av om det uppstått känslor för varandra , men nu för tiden så ska allt gå så otroligt fort , typ blir det inget på ett par veckor så dejtar man bara vidare inte seriöst i mina ögon .

ska man leva med varandra långa tider så måste tillit och seriösitet finnas , klart och tydligt

att också vara ifrån varandra ett tag i mellanåt visar om det är äkta känslor och då brukar det sluta rätt bra . svårt det här att lära känna andra människor och fler borde ta mer tid på sej .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in