Citat:
Ursprungligen postat av
marangzviss
Jag är dock medveten om mina brister och förstår vad jag måste jobba på (och är beredd att göra detta) för att hitta rätt man. Det här upplever jag inte hos män som har svårt att hitta någon. Det har dock framkommit i tråden olika förklaringar till att män ger upp.
Det som fäller oss män är att vi inte är medvetna om bristerna eftersom vi inte klickar i sociala sammanhang med andra. Vi läser inte av folk hela tiden, som kvinnor. Jag kan inte se om min fru har en dålig dag. Hon måste berätta det. och då kommer jag med mitt svar. Som är en massa tips om hur hon ska göra för att få det bättre.
Nummer två är att det tar emot att ändra sig, som man, eftersom det innebär att vi gjort fel. Vi är väldigt nöjda med oss själva. Kritik är det värsta du kan ge en man. Kvinnor tar kritik på ett enklare sätt, ni lever inte för att vara felfria. Med prat mellan kvinnor, inövat sedan barnsben, så är ni tvärtom vana att diskutera problem.
Kvinnor utgår från kvinnligt tänkande när de försöker förstå hur män beter sig. Jag gör motsvarande som man. Detta ovan är min manliga analys. Fast jag vet att kvinnor inte gärna vill analysera eller ha svar, de vill bara umgås och prata.
Om något av ovanstående känns oklart eller okänt, av en kvinna, så kan jag säga att ni inte kommer att få det lätt med en man. 75% av den sociala ansträngningen har ni fått på er lott. Annars blir ni inte själva nöjda. Medans mannen är hur nöjd som helst. han tar ju hand om sig själv.