2019-01-16, 09:17
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
120 män på 100 kvinnor

20 av dessa kan omöjligen ha något förhållande om tjejerna ej är singel.
Större urval av män gör att en kvinnlig 5a kan vara ihop med en 6a.
Ännu värre blir det i ett singelsamhälle, där blir det ju Bowling alley för manliga players.

Detta förhållande leder väl ganska självklart till att kvalitetsmän som inte får någon uppmärksamhet, aldrig träffat en kvinna som undrar hur man mår, etc, gör bäst i att söka andra jaktmarker, jag har aldrig besökt ett främmande land där sådana kvaliteter inte uppskattas väldigt mycket. En galet stor majoritet av världens alla kvinnor har inte tillgång till sådana män. De är rika, snygga, hederliga, trevliga bra män för dessa kvinnor oavsett om de är rika på riktigt, det räcker med att de har ett vanligt bra jobb.

Dessutom är dessa kvinnor extremt attraktiva i hur de uppför sig, dvs kvinnligt, det är svårt att motstå som man.

Du argumenterar alltså för att män som väljer att vara flexibla och genomgå förändring sannolikt har bättre möjligheter att finna en partner?
Citera
2019-01-16, 10:11
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?
Du behöver många råd!

1) Kvinnor är anpassningsbara sociala individer som bryr sig om andra. Män är fokuserade på sig själva och sina intressen. Det blir mest du som kommer att få ändra på dig om ni diffar.

2) Om du är en o-anpassningsbar kvinna så måste du leta längre. Men det är inte omöjligt!

3) Det är uppenbart att du inte varit kär i dina män. Om man är kär så ser man inte bristerna, bara fördelarna.

4) Det finns anpassningsbara (delvis) män. För att hitta dem behöver du leta mer intensivt och träffa riktigt många. Det blir ett projekt. Själv gick jag på danskurs i fem år innan jag hittade rätt fru.

5) Om du har otur är du en sådan kvinna som hela tiden dras till fel slags män som inte passar dig. Då måste du ändra dig själv. Prova att dejta någon du inte trodde var intressant.

6) Ha aldrig som förutsättning att du kan ändra en en annan människa. Börja med dig själv först.
Citera
2019-01-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du behöver många råd!

1) Kvinnor är anpassningsbara sociala individer som bryr sig om andra. Män är fokuserade på sig själva och sina intressen. Det blir mest du som kommer att få ändra på dig om ni diffar.

2) Om du är en o-anpassningsbar kvinna så måste du leta längre. Men det är inte omöjligt!

3) Det är uppenbart att du inte varit kär i dina män. Om man är kär så ser man inte bristerna, bara fördelarna.

4) Det finns anpassningsbara (delvis) män. För att hitta dem behöver du leta mer intensivt och träffa riktigt många. Det blir ett projekt. Själv gick jag på danskurs i fem år innan jag hittade rätt fru.

5) Om du har otur är du en sådan kvinna som hela tiden dras till fel slags män som inte passar dig. Då måste du ändra dig själv. Prova att dejta någon du inte trodde var intressant.

6) Ha aldrig som förutsättning att du kan ändra en en annan människa. Börja med dig själv först.

Har du ens läst min trådstart?

Men för att svara på din första punkt. Ja det är dom, men jag är inte beredd att stryka någon medhårs som jag inte trivs med. Det har säkert varit en jättebra strategi för kvinnor när vi inte haft några val, och flera gör det säkert än idag i vårt moderna samhälle, men jag vill ha kärlek, så ja det lär ta lite längre tid. Jag är dock medveten om mina brister och förstår vad jag måste jobba på (och är beredd att göra detta) för att hitta rätt man. Det här upplever jag inte hos män som har svårt att hitta någon. Det har dock framkommit i tråden olika förklaringar till att män ger upp.
Citera
2019-01-16, 10:29
Bannlyst
Citat:
Har du ens läst min trådstart?

Men för att svara på din första punkt. Ja det är dom, men jag är inte beredd att stryka någon medhårs som jag inte trivs med. Det har säkert varit en jättebra strategi för kvinnor när vi inte haft några val, och flera gör det säkert än idag i vårt moderna samhälle, men jag vill ha kärlek, så ja det lär ta lite längre tid. Jag är dock medveten om mina brister och förstår vad jag måste jobba på (och är beredd att göra detta) för att hitta rätt man. Det här upplever jag inte hos män som har svårt att hitta någon. Det har dock framkommit i tråden olika förklaringar till att män ger upp.

vad då hitta rätt man ? har du en 1-10 lista du går efter ?
Citera
2019-01-16, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Jaaaa. Jag tror på kärleken med och har inte bråttom. Jag hittar hellre rätt än bara tar någon.

ja att lära känna någon och få kärleken att växa tar tid , men även denna tid före kan vara helt underbar
Citera
2019-01-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
vad då hitta rätt man ? har du en 1-10 lista du går efter ?

Knäppis

Nej absolut inte, men jag vill att det ska kännas rätt i hjärtat. Det kanske är lättare för män att bli nöjda och känna kärlek så länge några grundförutsättningar uppfylls så som söt, snäll och kvinnlig. Män verkar inte fästa så stor vikt vid personlighet och mer specifika egenskaper. Om detta stämmer så underlättar det ju för er män. Kvinnor är mer petiga.
Citera
2019-01-16, 11:07
Bannlyst
Citat:
Knäppis

Nej absolut inte, men jag vill att det ska kännas rätt i hjärtat. Det kanske är lättare för män att bli nöjda och känna kärlek så länge några grundförutsättningar uppfylls så som söt, snäll och kvinnlig. Män verkar inte fästa så stor vikt vid personlighet och mer specifika egenskaper. Om detta stämmer så underlättar det ju för er män. Kvinnor är mer petiga.

HAHA klart vi män också har våra önskekvinnor , men verkligheten ser annorlunda ut
jag själv går nog inte in i nått med bestämda önskningar , det roliga är ju att fä lära känna någon helt främmande människa , med allt bra och mindre bra egenskaper , kärlek kräver mer tid med varandra för att eventuellt växa , och då spelar inte det någon roll om prinsen är en groda eller om prinsessan har svans . .
Citera
2019-01-16, 12:01
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Jag är dock medveten om mina brister och förstår vad jag måste jobba på (och är beredd att göra detta) för att hitta rätt man. Det här upplever jag inte hos män som har svårt att hitta någon. Det har dock framkommit i tråden olika förklaringar till att män ger upp.
Det som fäller oss män är att vi inte är medvetna om bristerna eftersom vi inte klickar i sociala sammanhang med andra. Vi läser inte av folk hela tiden, som kvinnor. Jag kan inte se om min fru har en dålig dag. Hon måste berätta det. och då kommer jag med mitt svar. Som är en massa tips om hur hon ska göra för att få det bättre.

Nummer två är att det tar emot att ändra sig, som man, eftersom det innebär att vi gjort fel. Vi är väldigt nöjda med oss själva. Kritik är det värsta du kan ge en man. Kvinnor tar kritik på ett enklare sätt, ni lever inte för att vara felfria. Med prat mellan kvinnor, inövat sedan barnsben, så är ni tvärtom vana att diskutera problem.

Kvinnor utgår från kvinnligt tänkande när de försöker förstå hur män beter sig. Jag gör motsvarande som man. Detta ovan är min manliga analys. Fast jag vet att kvinnor inte gärna vill analysera eller ha svar, de vill bara umgås och prata.

Om något av ovanstående känns oklart eller okänt, av en kvinna, så kan jag säga att ni inte kommer att få det lätt med en man. 75% av den sociala ansträngningen har ni fått på er lott. Annars blir ni inte själva nöjda. Medans mannen är hur nöjd som helst. han tar ju hand om sig själv.
Senast redigerad av Paris24 2019-01-16 kl. 12:05.
Citera
2019-01-16, 15:45
Medlem
jennipenn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
jag tror också på kärleken , bara att den är så svår att hitta för var och en , men när man frågat en kvinna rent allmänt , så förklarar så många att de inte tror på kärleken längre jag får kalla fötter av sådant , vist kärlek finns det inte obegränsat av , utan ska man få uppleva detta så får man bjuda till lite och jobba lite på det , jag har inte tappat hoppet , men är mer försiktigt nu för tiden .

den dyker nog upp när man minst anar

Jag hoppas det! Har väntat länge nu bara, gått på massa nitar och blir lite otålig :/
Citera
2019-01-16, 20:09
Medlem
adolf512s avatar
Många män som lever i ofrivilligt celibat är bortom räddning och det kommer bara bli svårare att få framgång hus damerna, normen för vad en kille ska erbjuda kommer öka exponentiellt.

Man går inte från incel ill att knulla attraktiva tjejer, man kan pp sin höjd gå ifrån att leva i ofrivilligt celibat till att knulla en fet mamma i utbyte mot att man tar hand om alla hennes barn (ex presenter).

Det är inte helt lätt att förbättra aksiktet kukstorleken enner kroppens längd, om proboemet främst är psykisk sjukdom så kommer det fortfarande hara svårt att åtgärda då det sällan går att bota en psykisk åkomma (mediciner hjälper jara tillfälligt).

Vi börjar frångå monogami-normen och detta kommer leda till att mänsklitheten tar ett stort kliv framåt pga att fula män med låg intelligens dör barnlösa (de smarta kan köibland kompensera genom att nå ekonomisk framgång).
Citera
2019-01-16, 20:17
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Många män som lever i ofrivilligt celibat är bortom räddning och det kommer bara bli svårare att få framgång hus damerna, normen för vad en kille ska erbjuda kommer öka exponentiellt.

Man går inte från incel ill att knulla attraktiva tjejer, man kan pp sin höjd gå ifrån att leva i ofrivilligt celibat till att knulla en fet mamma i utbyte mot att man tar hand om alla hennes barn (ex presenter).

Det är inte helt lätt att förbättra aksiktet kukstorleken enner kroppens längd, om proboemet främst är psykisk sjukdom så kommer det fortfarande hara svårt att åtgärda då det sällan går att bota en psykisk åkomma (mediciner hjälper jara tillfälligt).

Vi börjar frångå monogami-normen och detta kommer leda till att mänsklitheten tar ett stort kliv framåt pga att fula män med låg intelligens dör barnlösa (de smarta kan köibland kompensera genom att nå ekonomisk framgång).

Det är vanligare att så kallad WT loosers skaffar familj och massa barn med alla möjliga än att intellektuella gör det, tror du missat lite hur det faktiskt ser ut. Därmed inte sagt att de inte är lyckligare.

De kvalitetsmän som inte skaffar fru och barn i dagens Sverige gör det främst för att så fort man gift sig är man en looser, Skiljer ni er blir du av med halva din förmögenhet. Det finns inte så mycket att tjäna på det idag, uppoffringen som krävs. Finns många olika anledningar och många olika typer.

Visst, många ser det som en framgång att vara en bankomat, få laga allt skit, investera i hus, släpa runt tunga grejer osv, kanske är inte han som väljer bort det så osmart, ful och dålig som du tror, kanske bygger han sig själv, sin förmögenhet och när HAN når sin top (40-50 år>) säljer han sina "aktier" och binder sig med en snygg 25-30 åring, eller vad som. Det är en strategi det med, att vänta tills man är eftertraktad.
Senast redigerad av Xpander- 2019-01-16 kl. 20:31.
Citera
2019-01-16, 20:39
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Det är vanligare att så kallad WT loosers skaffar familj och massa barn med alla möjliga än att intellektuella gör det, tror du missat lite hur det faktiskt ser ut. Därmed inte sagt att de inte är lyckligare.
Helt fel https://www.demogr.mpg.de/papers/working/wp-2017-020.pdf

Smartare män tenderar att också vara snyggare vilket innebär att de då lättare kan attrahera en kvinna genom utseende https://www.youtube.com/watch?v=BVgpuaSooH0
Citat:
De kvalitetsmän som inte skaffar fru och barn i dagens Sverige gör det främst för att så fort man gift sig är man en looser, Skiljer ni er blir du av med halva din förmögenhet. Det finns inte så mycket att tjäna på det idag, uppoffringen som krävs. Finns många olika anledningar och många olika typer.
Man behöver inte vara gift för att skaffa barn, normen är snart att kvinnan skaffar barn med en man hon inte är gift med, det där med att gifta sig är på väg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in