2019-01-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkbog
Jag blir lite smått äcklad av Norléns beundrare här. Låter nästan som att ni kåtar upp er när ni skriver om honom.
Innan jul var han tydlig med vilkadatum som gällde. INGEN hade kunnat klandra honom om han hållit fast vid dessa datum. Hade han stått vid sitt ord hade kanske Löfven blivit nedröstad och Kristersson fått sista chansen. Alternativt nyval.

Rent förräderi således.
Han sköt några dagar på det för att komma i mål med någon regering, vilket var hela hans uppdrag. Jag beklagar regeringen vi nu får, men släpp att det skulle vara talmannens fel. Det är ingen kupp - av honom. Däremot undrar jag vad folk som röstade på V, C och L tycker... Där är det helt galet.
Citera
2019-01-16, 22:59
Medlem
Han är väl den enda som har skött sitt uppdrag i hela den här soppan? Talmannen ska vara neutral och extraval är den absolut sista utvägen. Nu lutar det ändå åt att vi får en statsminister i den 3:e rundan av 4 möjliga.
Citera
2019-01-16, 23:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Hade han inte gett Löfven mer tid hade Löfven troligtvis misslyckats.
Varför i helvwtw gjorde han det?

Jag gissar att man inte ville ha en regering när man skrev på avtalen i Marocko utan det passade alla landsförrädarna bäst att det var inrikespolitiskt vakuum när man åkte ner och satte några kråkor vilket sedan blev/blir svensk lag.

Därefter kan man sno ihop vilket skit som helst av de 7 partierna. Politiken kommer bli den samma ändå. Fortsatt massinvandring. Längre fram kommer idioter säga "jaja, nu har vi dem här och nu får vi göra det bästa av situationen". I helvete heller säger jag. Alla som kommit sedan 90-talet och alla avkommor till dessa ska ut. DET är utgångspunkten och därefter kan man titta på undantagen.

http://friasidor.is/forsoket-till-folkmordet-fortsatter/

Citat:
Det pågående försöket till folkmord på svensk folket lever och mår väl. Några kanske tycker det känns starkt att använda termen mord men att patienten dör långsamt är inget giltigt skäl att ändra på brottsrubriceringen. Ska vi peta i semantiken är det strikt juridiskt ett mordförsök eftersom det ännu inte är helt genomfört. Slutresultatet är dock klart att det som en gång var svenska folket upphör att existera någon gång om två generationer med nuvarande utveckling. Eftersom det är ett högst medvetet, hänsynslöst och utstuderat brott med tydligt uppsåt är det inget annat än ett mordförsök på ett folk – det svenska. Någon kanske invänder att vi faktiskt legitimerar vårt eget folkmord via det demokratiska systemet. Det är ett sätt att se det. Ett annat är att det gör brottet ännu värre och ännu mer utstuderat. Den som vill oss så här illa styr demokratin genom olika nätverk, intresseorganisationer, etablerade medier, överstatliga konventioner, lagar, politiker, kultur- och sportprofiler, filmer och musik. De flesta av oss ser inte eller upplever inte förändringen så starkt eftersom detta pågått minst 70 år och grodan kokats långsamt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
För att Norléns position som talman är en icke-politisk tjänstmannaposition.

Han skall inte agera utifrån partipolitiska preferenser i egenskap av talman.

Jag är troligen lika missnöjd med det slutliga utfallet av regeringskrisen som du är, men Norlén tycker jag har agerat ypperligt professionellt i sin roll, vilket han bör ha all heder för.

Hade myndighetsvänstern haft endast en bråkdel av Norléns professionalism och statsmannamässighet skulle saker och ting se väldigt annorlunda ut.

Vi skriver 16 januari 2019!!!!!!! och talmannen hann med 3 rundor. Det tycker du är professionellt? Jag tycker det är under all kritik. Han borde så klart tvingat partierna att bestämma sig i september, allra senast i oktober. Nu har vi en regering som egentligen består av fem partier där fyra av dem är småpartier.

Norlén sägs ha varit mannen bakom DÖ. Personligen tror jag inte UK egentligen vill sitta i en regering den här mandatperioden, med allt kaos som kommer komma innan 2022. Mycket bekvämare att sitta i sk opposition och slänga ur sig lite osammanhängande floskler som låtsas vara kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Han lät onekligen mycket glad på presskonferensen, betydligt nöjdare än samtliga partiledare, nu slipper han ett omval där han riskerar att bli avsatt som talman.

Han är säkert väldigt belåten med sin ekonomiska situation.

Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Han kanske är mer lojal mot den internationella frimurarrörelsens mål med Sverige.

https://civilkurage.org/2018/12/30/andreas-norlen-talman-och-frimurare/

"Talman Andreas Norlén (M) på frimurarhuset i Motala 5 april 2018".

Nu börjar vi närma oss sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Allt styrs från utlandet.
soros lyckades än en gång.

Soros är bara en underhuggare. Ansiktet utåt på de som styr förvisso, men dock en underhuggare.
Citera
2019-01-17, 00:09
Medlem
Segments avatar
Citat:
Jag blir lite smått äcklad av Norléns beundrare här. Låter nästan som att ni kåtar upp er när ni skriver om honom.
Innan jul var han tydlig med vilkadatum som gällde. INGEN hade kunnat klandra honom om han hållit fast vid dessa datum. Hade han stått vid sitt ord hade kanske Löfven blivit nedröstad och Kristersson fått sista chansen. Alternativt nyval.

Rent förräderi således.

Löven och Sjöstedt lyckades ju komma fram till en överenskommelse till igår morse. Och om Norlén stått fast vid sitt ord så hade en stadsministeromröstning skett igår. Alltså verkar det som att utgången hade blivit exakt densamma.
Citera
2019-01-17, 07:44
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi skriver 16 januari 2019!!!!!!! och talmannen hann med 3 rundor. Det tycker du är professionellt? Jag tycker det är under all kritik. Han borde så klart tvingat partierna att bestämma sig i september, allra senast i oktober. Nu har vi en regering som egentligen består av fem partier där fyra av dem är småpartier.

Ja, och att det tog 3 rundor beror så klart på C och L, som inte röstade på UK som de gått till val på. Vad skulle talmannen ha kunnat göra annorlunda? Han har varken makt eller auktoritet att "tvinga" partierna att göra någonting...

Regeringen om jag förstått det rätt är för övrigt densamma som vid föregående mandatperiod, S+Mp, de har bara en överenskommelse med C/L och troligen V att låtas godkännas till regeringen, och få sin budget igenom.

Vad exakt menar du att Norlén skulle kunna ha gjort annorlunda för att ha påskyndat regeringsprocessen, för något 'tvångsmedel' besitter han inte.
Citera
2019-01-17, 09:32
Medlem
Blir lite förvånad över vissa kommentarer ex. att han inte gett sitt parti en fördel eller att han pushat för Löfven.

Jag gillar inte Löfven eller vänstern. Lika lite som jag gillar Åkesson. Men var sjutton det har med talmannen att göra är mer än jag förstår.

Löfven lyckades få stöd medans Kristersson misslyckades. Vad kan talmannen göra åt det? Förbjuda S att kontakta C eller tvinga L att göra upp med Sd?

Sen kan jag hålla med om att det tagit för lång tid men hade ett nyval hjälpt? Troligtvis skulle inget block få majoritet och en ny vända med förhandlingar skulle startat.

Personligen tycker jag att han gjort det bästa möjliga med ett rätt svårt underlag.
Citera
2019-01-17, 10:07
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Hade han inte gett Löfven mer tid hade Löfven troligtvis misslyckats.
Varför i helvwtw gjorde han det?

Det finns många man kan kritisera i den här soppan men Norlén verkar inte vara en av den. Han har ju bara gjort sitt jobb och agerat helt opartiskt. Säkert inte helt lätt.
Citera
2019-01-17, 10:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Ja, och att det tog 3 rundor beror så klart på C och L, som inte röstade på UK som de gått till val på. Vad skulle talmannen ha kunnat göra annorlunda? Han har varken makt eller auktoritet att "tvinga" partierna att göra någonting...

Regeringen om jag förstått det rätt är för övrigt densamma som vid föregående mandatperiod, S+Mp, de har bara en överenskommelse med C/L och troligen V att låtas godkännas till regeringen, och få sin budget igenom.

Vad exakt menar du att Norlén skulle kunna ha gjort annorlunda för att ha påskyndat regeringsprocessen, för något 'tvångsmedel' besitter han inte.

Under fyra veckor kunde han gett två, tre eller fyra personer möjlighet att bilda regering i olika konstellationer och efter fyra misslyckade omröstningar i riksdagen utlyst ett extra val. Då bedrivs en ny valrörelse och folket får åter ta ställning till partierna och deras politik. Repetera.

Det är uppenbart att ingen förutom SD önskade extra val, Norlén inkluderad.

Man inser naturligtvis att SD hade ökat och att risken att man blir upptäckt med valfusket bara blir större och större.

Massinvandringen ska fortsätta till vilket pris som helst. Det är vad det handlar om.
Citera
2019-01-17, 10:46
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Under fyra veckor kunde han gett två, tre eller fyra personer möjlighet att bilda regering i olika konstellationer och efter fyra misslyckade omröstningar i riksdagen utlyst ett extra val. Då bedrivs en ny valrörelse och folket får åter ta ställning till partierna och deras politik. Repetera.

Det är uppenbart att ingen förutom SD önskade extra val, Norlén inkluderad.

Man inser naturligtvis att SD hade ökat och att risken att man blir upptäckt med valfusket bara blir större och större.

Massinvandringen ska fortsätta till vilket pris som helst. Det är vad det handlar om.

Norléns uppdrag var att se till att en regering som kunde tolereras av riksdagen kunde röstas fram, i ett läge där detta såg tämligen svårt ut att genomföra.

Efter många om och men lyckades det. Talmannen bör självfallet inte ha som 'mål' att det skall bli extraval, det är ju snarare ett misslyckande av talmannen om så blir fallet.

Ja, alltså att C/L inte röstade för Kristersson har så klart att göra med att massinvandringen och deras kvasireligiösa inställning till att svensk kultur MÅSTE utrotas snarast möjligt.
Norlén däremot skall i egenskap av talman vara opolitisk, någonting jag anser att han lyckats väldigt väl med.
Som sagt, tänk om myndighetsvänstern hade haft en liknande statsmannamässig syn på deras tjänstemannapositioner som Norlén har uppvisat. Tror du att migrationsverket då hade gått ut med "alla Syrier får permanent uppehållstillstånd" exempelvis? Jag tvivlar...

Det finns mycket att klaga på kring hela den här regeringskrisen och dess slutliga utfall, men Norléns agerande är inte en av sakerna att klaga på.
Citera
2019-01-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banger491
Vad vet jag som snart lämnar nya Sverige åt sitt öde värre än pest och kolera!

Word, vi ses på andra sidan!
Citera
2019-01-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Norlen är jurist. En sådan person har lagt 5 år av sitt liv till att läsa böcker där det alltid står att man måste följa formalia. han hade aldrig någon egen åsikt. Hade det funnits uppenbart läge hade säkert M fått en favör om det var i princip omärkligt, t.ex att lägga Kristersson-omröstningen sist. Men det blev inte läge för det.

Fast hans 3.5 kommande år kommer nog att ge bra chanser att ge tillbaka en favör till SD.
Han ska inte ha någon egen åsikt i egenskap av den roll han har vilket i sig är ypperligt och hedersvärt. Behövs färre aktivister och fler som tar stolthet i och visar vördnad för sitt uppdrag.
Citera
2019-01-17, 14:14
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Utan denna regeringsbildningskris hade han inte blivit rikskändis, och det är nu hans drivkraft.

Han tar bara order från globalisterna, utländska aktörer som vill se en mittenregering. Det finns planer för Sverige.

Både Löfvén och Lööf har varit inbjuden till Bilderberg. Lööf är medlem i andra elitistiska förbund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in