Citat:
Ursprungligen postat av
runkbog
Hade han inte gett Löfven mer tid hade Löfven troligtvis misslyckats.
Varför i helvwtw gjorde han det?
Jag gissar att man inte ville ha en regering när man skrev på avtalen i Marocko utan det passade alla landsförrädarna bäst att det var inrikespolitiskt vakuum när man åkte ner och satte några kråkor vilket sedan blev/blir svensk lag.
Därefter kan man sno ihop vilket skit som helst av de 7 partierna. Politiken kommer bli den samma ändå. Fortsatt massinvandring. Längre fram kommer idioter säga
"jaja, nu har vi dem här och nu får vi göra det bästa av situationen". I helvete heller säger jag. Alla som kommit sedan 90-talet och alla avkommor till dessa ska ut. DET är utgångspunkten och därefter kan man titta på undantagen.
http://friasidor.is/forsoket-till-folkmordet-fortsatter/
Citat:
Det pågående försöket till folkmord på svensk folket lever och mår väl. Några kanske tycker det känns starkt att använda termen mord men att patienten dör långsamt är inget giltigt skäl att ändra på brottsrubriceringen. Ska vi peta i semantiken är det strikt juridiskt ett mordförsök eftersom det ännu inte är helt genomfört. Slutresultatet är dock klart att det som en gång var svenska folket upphör att existera någon gång om två generationer med nuvarande utveckling. Eftersom det är ett högst medvetet, hänsynslöst och utstuderat brott med tydligt uppsåt är det inget annat än ett mordförsök på ett folk – det svenska. Någon kanske invänder att vi faktiskt legitimerar vårt eget folkmord via det demokratiska systemet. Det är ett sätt att se det. Ett annat är att det gör brottet ännu värre och ännu mer utstuderat. Den som vill oss så här illa styr demokratin genom olika nätverk, intresseorganisationer, etablerade medier, överstatliga konventioner, lagar, politiker, kultur- och sportprofiler, filmer och musik. De flesta av oss ser inte eller upplever inte förändringen så starkt eftersom detta pågått minst 70 år och grodan kokats långsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZyClave
För att Norléns position som talman är en icke-politisk tjänstmannaposition.
Han skall inte agera utifrån partipolitiska preferenser i egenskap av talman.
Jag är troligen lika missnöjd med det slutliga utfallet av regeringskrisen som du är, men Norlén tycker jag har agerat ypperligt professionellt i sin roll, vilket han bör ha all heder för.
Hade myndighetsvänstern haft endast en bråkdel av Norléns professionalism och statsmannamässighet skulle saker och ting se väldigt annorlunda ut.
Vi skriver 16 januari 2019!!!!!!! och talmannen hann med 3 rundor. Det tycker du är professionellt? Jag tycker det är under all kritik. Han borde så klart tvingat partierna att bestämma sig i september, allra senast i oktober. Nu har vi en regering som egentligen består av fem partier där fyra av dem är småpartier.
Norlén sägs ha varit mannen bakom DÖ. Personligen tror jag inte UK egentligen vill sitta i en regering den här mandatperioden, med allt kaos som kommer komma innan 2022. Mycket bekvämare att sitta i sk opposition och slänga ur sig lite osammanhängande floskler som låtsas vara kritik.
Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Han lät onekligen mycket glad på presskonferensen, betydligt nöjdare än samtliga partiledare, nu slipper han ett omval där han riskerar att bli avsatt som talman.
Han är säkert väldigt belåten med sin ekonomiska situation.
Citat:
Ursprungligen postat av
321j
Han kanske är mer lojal mot den internationella frimurarrörelsens mål med Sverige.
https://civilkurage.org/2018/12/30/andreas-norlen-talman-och-frimurare/
"Talman Andreas Norlén (M) på frimurarhuset i Motala 5 april 2018".
Nu börjar vi närma oss sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blatteman
Allt styrs från utlandet.
soros lyckades än en gång.
Soros är bara en underhuggare. Ansiktet utåt på de som styr förvisso, men dock en underhuggare.