Citat:
Nu tror jag iofs inte att SD är den som skickat upp en drönare varken över Nya Hjärsta eller på Dala-eventet för att spionera på antingen sina grannar eller geocachekamrater.
(Litet intressant i sammanhanget är dock att drönare verkar ingå som mät- och visualiseringsredskap på hans arbetsplats):
(Litet intressant i sammanhanget är dock att drönare verkar ingå som mät- och visualiseringsredskap på hans arbetsplats):
Nu har jag lite koll på geografin här (har inte hängt med i andras duktiga gräv kring plankets lokalisering och avståndsmätningar) men tänker spontant att ifall GM, SD eller annan person, har tillgång till drönare och brukar skicka upp den kring kvarteret redan innan mordet så kan ju planket plötsligt te sig mindre konstigt som vald BP. Kanske har GM via drönare sedan länge uppfattat att planket är mer döljande än vad man kan tro och att det trots allt är en bra plats ifall man vill gömma något. Om SD är GM kanske polisen just hittat drönarfoton från planket på hans dator, vilka då är en del av det som polisen säger tyder på att det kan ha funnits en viss planering.
Det som talar mot detta är väl att polis och allmänhet oavsett sikt borde, statistiskt sett, ha funnit ett lik där väldigt fort utifrån närhet till BOs hem samt lukt. Men nu hade ju GM tur med detta. En annan sak som talar mot att en GM som kände till kvarteret nog att ibland skicka upp drönare där och speja, är att planket enligt uppgifter ska ha varit mötesplats för folk redan. Bor man i kvarteret borde man ha vetat om detta och då insett att någon förr än senare skulle ha gått dit och upptäckt kroppen. Dock, detta om att folk brukat träffas där är inget som jag sett bekräftas bestämt. Någon som bor däråt och vet om detta ens stämmer?
En del svenskar gillar att basta i grupp. Ibland efter kalla bad. Själv skulle man frysa ihjäl😂