2019-01-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Är det någon geochachare kvar i tråden och som har koll på vem/vilka som hade skickat upp en drönare för att övervaka Dala Höstevent 2018 där SD dök upp oanmäld den 21/9? Var det en eventdeltagare som hade drönaren med sig eller kan det ha varit span?

Det var kanske bara m*rh*mmar, de tycker mycket om fotografering och har lagt ut ett par fina drönarfilmer förut. Det har nog inget med övervakning att göra i vart fall.
Citera
2019-01-16, 16:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ingen av de andra cacharna tycks nämna SD:s närvaro i sina loggar. Det kanske var honom JH menade var ett element han ville bortse från?

Han däremot skriver:

"[...] En varm och härlig stund med omfamnande vänner ute vid grillen[...]"

"[...]På lördag förmiddag anlände fler människor och fler vänner. Tack för alla energigivande kramar![...] "

Jag kan inte heller sluta att förundras över hur man i den situation man är som misstänkt efter att LW mördats ens kan tänka på att planera att åka på event. Tidigt i somras:

"Tidigt i somras bestämde jag mig för att åka upp på Dala höst, och när det för några dagar sedan stod klart att TG inte kunde prioritera att åka så gjorde jag upp plan med den lille japanen från Närke, Kyoukio och Karmansbo för att köra lite race på lördagen".[...]

Och sin vana trogen:

"[...]Jo, en sak till gjorde jag och det var att ställa bilen i en retsamt bra position.[...]"
Citera
2019-01-16, 17:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han däremot skriver:

"[...] En varm och härlig stund med omfamnande vänner ute vid grillen[...]"

"[...]På lördag förmiddag anlände fler människor och fler vänner. Tack för alla energigivande kramar![...] "

Jag kan inte heller sluta att förundras över hur man i den situation man är som misstänkt efter att LW mördats ens kan tänka på att planera att åka på event. Tidigt i somras:

"Tidigt i somras bestämde jag mig för att åka upp på Dala höst, och när det för några dagar sedan stod klart att TG inte kunde prioritera att åka så gjorde jag upp plan med den lille japanen från Närke, Kyoukio och Karmansbo för att köra lite race på lördagen".[...]

Och sin vana trogen:

"[...]Jo, en sak till gjorde jag och det var att ställa bilen i en retsamt bra position.[...]"

Det är nån slags patologi. Hormon-junkie. ”Allt är frid och fröjd”-överkompensation. Skuld-distraktion.

Det är bara att låsa in där.

I längden kan det vara svårt att ha honom gående lös sån där. Han kan slå i nåt mer. Halka på ratten. Missa rött ljus vid övergångsstället. Trycka på fel pedal.

Han är potentiellt farlig för sin omgivning.

(Givet att polisens misstankar stämmer....).
Citera
2019-01-16, 17:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är nån slags patologi. Hormon-junkie. ”Allt är frid och fröjd”-överkompensation. Skuld-distraktion.

I längden kan det vara svårt att ha honom gående lös sån där. Han kan slå i nåt mer. Halka på ratten. Missa rött ljus vid övergångsstället. Trycka på fel pedal.

Han verkar inte alls ha kontakt med verkligheten. De ständiga humorflykterna fortsätter och de höll han på med även innan LW blev mördad. Vid några enstaka inlägg kan en verklig människa skönjas t ex det inlägget som kunde tolkas som en kärleksförklaring till LW då hon hade hållit sitt första event. Där framgick tydligt att han tog en viss del av äran för sin adept. Därför blir jag smått orolig när jag får läsa att han har en ny kvinnlig adept som bor i huset intill.
Citera
2019-01-16, 17:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det var kanske bara m*rh*mmar, de tycker mycket om fotografering och har lagt ut ett par fina drönarfilmer förut. Det har nog inget med övervakning att göra i vart fall.

Okej, har du sett några drönarbilder från eventet? Dem du nämner bjuder på realistiska rapporter och vackra dokumentationsbilder på sin hemsida, så det är nog ingen omöjlighet att det skulle kunna varit på det viset. Fast de har inga drönarbilder ute så vitt jag kan se.

Annars passar det där med drönare bra in på SD - tekniknörden som vill kolla läget innan han beträder marken?
Senast redigerad av Honan6 2019-01-16 kl. 18:01.
Citera
2019-01-16, 18:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Okej, har du sett några drönarbilder från eventet? Dem du nämner bjuder på realistiska rapporter och vackra dokumentationsbilder på sin hemsida, så det är nog ingen omöjlighet att det skulle kunna varit på det viset. Fast de har inga drönarbilder ute så vitt jag kan se.

Dessutom, eftersom många av geocacharna verkar vara teknik-freaks så hade det säkerligen funnits närbilder bland deras loggar där själva uppsändningen och/eller landningen av drönaren funnits med. Nu finns inga sådana bilder.
Citera
2019-01-16, 18:07
Medlem
Honan6s avatar
Nu gnager drönare i huvudet. Har jag drömt eller fanns det inlägg med drönarbilder över Hjärsta och bl a FP i tråden innan LW hade hittats?

Drönare och span stämmer annars ganska bra ihop med SD:s personlighet. Kan han ha varit ute med drönare under mordkvällen och spanat på LW och messat "jag ser dig"? Hon tittar ut men ser ingen. Får mess igen "du har på dig...", "jag ser din telefon i handen..", "Ja, svara då.." "Kom ut ordentligt istället..." Jag är nere vid planket..." "Jag har filmat när du bytte om. Hahaha. Du är naken... Hahaha" "det här ska jag skicka till.."
Senast redigerad av Honan6 2019-01-16 kl. 18:34.
Citera
2019-01-16, 18:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Något "knas" är det ju.

Å ena sidan verkar allt så roligt, härligt, fin dag, himla kul (att många kom), himla bra (tält), mingla och mysa, gofika, mysig Tigerjakt. Kramar som flödar av vännerna på alla events.

Å andra sidan två mindre trevliga anmälningar på sig och sedan misstänkt för ett mord. Och "det finns mer"...

Denna mörka sida verkar nästan bortträngd, undanskuffad. Som att LW aldrig hade funnits, finns inget att sörja, finns inga att ångra, finns inget att vara orolig för, finns inga hinder, finns inga bekymmer...

Allt är bara bra, bättre kunde det aldrig ha varit.

Jag tycker det liknar det oförenliga som jag läste om narcissisten. Å ena sidan självförhärligande, å andra sidan starkt behov av kontroll (som borde bottna i en dålig självkänsla?). Två sidor som inte går ihop.

De är oförenliga.

"(Givet att polisens misstankar stämmer....)".
Citera
2019-01-16, 18:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Annars passar det där med drönare bra in på SD - tekniknörden som vill kolla läget innan han beträder marken?

Det hade passat honom säkert!
Om han hade haft en drönare hade vi inte missat det!
Citera
2019-01-16, 18:23
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nu gnager drönare i huvudet. Har jag drömt eller fanns det inlägg med drönarbilder över Hjärsta och bl a FP i tråden innan LW hade hittats?

Drönare och span stämmer annars ganska bra ihop med SD:s personlighet. Kan han ha varit ute med drönare under kvällen och spanat på LW och messat /../

Nu tror jag iofs inte att SD är den som skickat upp en drönare varken över Nya Hjärsta eller på Dala-eventet för att spionera på antingen sina grannar eller geocachekamrater.

(Litet intressant i sammanhanget är dock att drönare verkar ingå som mät- och visualiseringsredskap på hans arbetsplats):

Citera
2019-01-16, 18:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu tror jag iofs inte att SD är den som skickat upp en drönare varken över Nya Hjärsta eller på Dala-eventet för att spionera på antingen sina grannar eller geocachekamrater.

(Litet intressant i sammanhanget är dock att drönare verkar ingå som mät- och visualiseringsredskap på hans arbetsplats):

Det är nog ganska givet att SD är bekant med att hantera drönare och det är inte alls osannolikt att han känner sig tryggare om han kan överblicka läget innan han kliver in och försöker positionera sig bland en samling geocachare.

Hur är det med användande av drönare vid geocaching? Det kan ju vara bra att kolla ovanifrån innan man ger sig in i terrängen.
Senast redigerad av Honan6 2019-01-16 kl. 18:43.
Citera
2019-01-16, 19:19
Medlem
Philomenas avatar
Citat:

Är det något som bestämt vet ifal polisen gått ut med några direktiv till människor i SDs omgivning att han är att betrakta som farlig som MGM?

Enligt vissa uppgifter så ska folk ha fått uppmaningar från polisen att ta det försiktigt med honom (ganska skarpa varningar som jag fattat det), men om man rent krasst ser på loggar och eventrapporter så verkar ju flera ha fortsatt att umgås med honom som om inget hänt. Vad stämmer? Givetvis så kan detta bero på att man trots polisen bedömt att man känt honom bättre och valt att lita på hans oskuld, men man blir ju ändå lite nyfiken på vad polisen sagt till folk i hans närhet under den tid som gått. Någon som hört något?

En annan tanke: kan det tänkas att en del av SDs nyare bekantskaper inte är att betrakta som blåögda och naiva utan tvärtom som ev vänner till LW (som SD kanske inte hade pejl på var hennes vänner) som högst medvetet börjat besöka event eller umgås nu för att försöka ta reda på saker? Vore kanske dumdristigt och farligt men jag har tänkt att detta skulle kunna vara en förklaring till hans senaste adepter eller nytillkomna eventbesökare. Man tänker att vänner till LW som grämer sig över att utredningen stampar kanske börjar snoka själva vilket borde göra SD osäker. Och i ett sådant scenario, om SD är MGM, hur farlig skulle han kunna tänkas bli ifall han begrep att någon i hans umgängeskrets umgicks med honom av denna anledning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in