2019-01-16, 17:25
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Swedish (english translation follows):

Jag tror att om man kan lita på rättsväsendet i den där staden, då tänker de på att det kan finnas människor i staden, som vill smutskasta eller utpressa bögar och/eller vita rasistiska män.

English:

I think that if you can trust the justice in that town, then they will consider that there might be people in the town, that wants to smear or blackmail fags and/or white racist men.

I USA har man folkvalda sheriffer, domare och åklagare. I Broward county är vita i minoritet vilket gör Bosse till ett lovligt byte för de inom rättsväsendet som vill göra sig populära oavsett om han är skyldig eller ej han borde ha kunnat släppas redan nu då han har blivit utsatt för mer lidande än att någon skulle råka komma när snoppen.
Citera
2019-01-16, 18:21
Medlem
Kan någon summera vad han faktiskt är anklagad för? Det måste väl ha kommit ut?

Allt jag kan hitta i Am. Media är att han tafsat på en 13 åring.
Citera
2019-01-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic

Räcker inte det för dig?
Citera
2019-01-16, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
I USA har man folkvalda sheriffer, domare och åklagare. I Broward county är vita i minoritet vilket gör Bosse till ett lovligt byte för de inom rättsväsendet som vill göra sig populära oavsett om han är skyldig eller ej han borde ha kunnat släppas redan nu då han har blivit utsatt för mer lidande än att någon skulle råka komma när snoppen.

Du menar kanske att SVARTA är i minoritet i Boward County:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Broward_County,_Florida#Race,_Ancestry_&_Nationali ty
Senast redigerad av a987 2019-01-16 kl. 18:57.
Citera
2019-01-16, 19:20
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Du menar kanske att SVARTA är i minoritet i Boward County:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Broward_County,_Florida#Race,_Ancestry_&_Nationali ty

Det finns andra raser.
Från din egen länk:

Citat:
White (non-Hispanic) : 42.5%

Dessutom 27 % är ingen liten minoritet.
Citera
2019-01-16, 19:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specus
Citat:

Räcker inte det för dig?

I realiteten sägs han ha vidrört en 13-årings kön utanpå byxorna. I normalfallet något som, om det kan bevisas och för en tidigare ostraffad, bör leda till en allvarlig uppsträckning och en varning om att det blir värre nästa gång.

Amerikanska rättssystemet vill dock hellre utsätta misstänkta för påtryckning att straffet kan bli fängelse i 15 år och att utredningen kan ta flera år. Allt i syfte att få den misstänkte att erkänna ett lindrigt brott mot penningböter.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-16 kl. 19:37.
Citera
2019-01-16, 20:10
Medlem
LeeVans avatar
Fotboja mot pass?

”I stället för att betala 100 000 dollar i borgen vädjar nu advokaten att hans nya klient ska förses med en fotboja med gps-funktion inför den väntande rättegången.
Enligt brevet ska advokat Grinberg ha varit i kontakt med åklagaren i ärendet, Sarah Gresham. Hon ska, enligt advokaten, ha samtyckt till att släppa ut svensken mot att han lämnar in sitt pass och förses med fotboja.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kadrK/tv-profilen-vadjar-att-fa-lamna-fangelset-villkorligt
Citera
2019-01-16, 20:55
Medlem
Får han bo kvar på hotellet tro? Eller är han "portad", har han kvar alla sina saker där?
Gud vad hemskt att känna sig så utlämnad till främlingar som kan deala med ens liv hur dom vill ungefär.
Ja, jag tycker faktiskt lite synd om honom i detta läget.
Citera
2019-01-16, 21:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fotboja mot pass?

”I stället för att betala 100 000 dollar i borgen vädjar nu advokaten att hans nya klient ska förses med en fotboja med gps-funktion inför den väntande rättegången.
Enligt brevet ska advokat Grinberg ha varit i kontakt med åklagaren i ärendet, Sarah Gresham. Hon ska, enligt advokaten, ha samtyckt till att släppa ut svensken mot att han lämnar in sitt pass och förses med fotboja.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1kadrK/tv-profilen-vadjar-att-fa-lamna-fangelset-villkorligt

Fotboja i främmande land låter ju inte som någon överenskommelse att jubla över.
Citera
2019-01-16, 21:16
Medlem
Citat:

"lewd and lascivious molestation of a minor"
Citera
2019-01-16, 21:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fotboja i främmande land låter ju inte som någon överenskommelse att jubla över.

Nej jag tror att det kan bli svårt. Det är väl heller inte att räkna med att han har kvar sitt rum på ”Motellet”? Dessutom är det nog få boenden som vill förknippas med en inneboende med fotboja som misstänks för sexuella övergrepp på barn. Det är ju ingen bra reklam direkt. Saknar han dessutom släkt och vänner därnere så kan det nog bli besvärligt med inackordering.

Tiden som frihetsberövad på anstalt förfaller ha varit väldigt knäckande för honom så jag undrar om han ens vågar ta risken för en fällande dom.

Om han inte känner sig väldigt säker om ett frikännande, men temporärt kommer ut med fotboja, så befarar jag mycket starkt att han kommer att avsluta sitt liv.
Citera
2019-01-16, 21:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej jag tror att det kan bli svårt. Det är väl heller inte att räkna med att han har kvar sitt rum på ”Motellet”? Dessutom är det nog få boenden som vill förknippas med en inneboende med fotboja som misstänks för sexuella övergrepp på barn. Det är ju ingen bra reklam direkt. Saknar han dessutom släkt och vänner därnere så kan det nog bli besvärligt med inackordering.

Tiden som frihetsberövad på anstalt förfaller ha varit väldigt knäckande för honom så jag undrar om han ens vågar ta risken för en fällande dom.

Om han inte känner sig väldigt säker om ett frikännande, men temporärt kommer ut med fotboja, så befarar jag mycket starkt att han kommer att avsluta sitt liv.

Ja det ligger nära till hands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in