2018-08-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Är det nya avsnitt? Nikula har ju nyligen skilt sig såg jag på instagram...
Tråkigt...De har varit mina favoriter, men FAKTISKT så verkar hon mycket retligare mot honom i den här säsongen.

Jag hoppade högt över vad Mirka har för språkbruk mot sina barn när hon blir irriterad. Det trodde jag inte om henne. Jag har lite svårt för sådant, att man skall svära inför sina barn. Mest för att barnen brukar ta efter och jag tycker att det låter hemskt illa när barn svär. Men jag är nog också lite gammalmodig. Men sen även att jag tycker på något konstigt vis att när personer har en brytning, så låter det ännu fulare när de inte vårdar sitt språk. Men mest blev jag förvånad, då jag i sig förstått att hon har svårt att sätta gränser för sina barn. Fast det är klart, har man inte pli på barnen så är det kanske som bäddat för att man skall skrika svordomar....

(Hmm...Nu när jag läste vad jag skrivit, så insåg jag att jag nog kunde ha nöjt mig med att skriva att "Jag har svårt för folk som svär....". Sen att jag själv svär-på mitt ursprungsspråk- som den när jag slår tårna i en tröskel, eller som häromdagen, då jag öppnade ett köksskåp och en hylla rasade.... Då dansade jag krigsdans och svor nog så högt att hela grannskapet hörde.... Illa.).(Men Mirka kanske borde svära på finska, och alla vi utlänningar på vårt ursprungsspråk...? Jag inbillar mig att det låter mer redigt då.).
Senast redigerad av Ruskette 2018-08-18 kl. 21:25.
Citera
2018-08-18, 22:26
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Tråkigt...De har varit mina favoriter, men FAKTISKT så verkar hon mycket retligare mot honom i den här säsongen.
Jag stör mig verkligen på henne. I förra säsongen så ville hon kasta hans fiskespön. Hon köper nya barnvagnar hela tiden, det är liksom hennes hobby. Men allt han vill göra är onödigt enligt henne...
Hon är konstant sarkastisk och talar nedvärderande och förminskande mot honom. Det kan han säkert ta och det kanske är så de talar till varandra, men jag blir bara trött på henne.
Citera
2018-08-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Jag stör mig verkligen på henne. I förra säsongen så ville hon kasta hans fiskespön. Hon köper nya barnvagnar hela tiden, det är liksom hennes hobby. Men allt han vill göra är onödigt enligt henne...
Hon är konstant sarkastisk och talar nedvärderande och förminskande mot honom. Det kan han säkert ta och det kanske är så de talar till varandra, men jag blir bara trött på henne.

Ja, nu när du skriver det så, så kanske retligheten inte är nytillkommen. Jag minns att jag redan förra säsongen var förundrad över vad de skulle med alla dessa barnvagnar till? Att jag trodde att man köpte en vagn och sedan accepterade den, för ungen skall inte ha den så länge så då får man väl leva med vagnens för- och nackdelar, så länge det inte blir farligt. Men hon verkar ha mani i att beställa svarta barnvagnar som är likartade. Att det verkar som en udda fixering hon har... Sen att senaste ungen inte ens fick Attila i andra namn... Eller i tredje...
Citera
2018-08-22, 15:44
Medlem
Mirka svär?
Det är ju mamma Matilda som svär. "Ge fan i mina kuddar!". Eller när hon skällde på maken att han skulle sätta upp tvättlinor så sa han "Om du skriker en gång till..." men svalde resten.

Överhuvudtaget var det tråkig ton i scenen hemma i soffan innan de skulle till piercingstudion. Pappa Sami ser allmänt trött och less ut.

Måste vara bedrövligt att ha kameror i huset när det knakar i fogarna.
Citera
2018-09-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Mirka svär?
Det är ju mamma Matilda som svär. "Ge fan i mina kuddar!". Eller när hon skällde på maken att han skulle sätta upp tvättlinor så sa han "Om du skriker en gång till..." men svalde resten.

Överhuvudtaget var det tråkig ton i scenen hemma i soffan innan de skulle till piercingstudion. Pappa Sami ser allmänt trött och less ut.

Det som förvånade mig var att Mirka använde sådant språkbruk mot sina barn. Att Matilda inte vårdar sitt språk är ju uppenbart. Så det var ingen jämförelse.

Jag tycker att i säsongen nu så är Tommy... Jag menar Conny och Annika roligast. I tidigare säsong så trodde jag att hon bara var sur, men nu märks det mer tydligt att det är deras jargong och kul att se var gång hon liksom inte kan låta bli att le när hon vill verka barsk.
Citera
2018-09-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Det som förvånade mig var att Mirka använde sådant språkbruk mot sina barn. Att Matilda inte vårdar sitt språk är ju uppenbart. Så det var ingen jämförelse.

Jag tycker att i säsongen nu så är Tommy... Jag menar Conny och Annika roligast. I tidigare säsong så trodde jag att hon bara var sur, men nu märks det mer tydligt att det är deras jargong och kul att se var gång hon liksom inte kan låta bli att le när hon vill verka barsk.
Ja, Annika kändes så sur och tråkig sist men nu finns det en del kärlek där.
Citera
2018-09-28, 20:57
Medlem
Skämskudde på när Matilda och Sami skulle resa tältet. Som en komedi. Försenade, mörkt, trötta barn. Klart det blir gräl. Men behövde de ha med allt? Måste känts väldigt stelt och obehagligt för produktionen att stå där... det var inte ens kärleksfullt gnabb utan ren fiendskap mellan mannen och kvinnan.
Citera
2018-09-29, 06:12
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Skämskudde på när Matilda och Sami skulle resa tältet. Som en komedi. Försenade, mörkt, trötta barn. Klart det blir gräl. Men behövde de ha med allt? Måste känts väldigt stelt och obehagligt för produktionen att stå där... det var inte ens kärleksfullt gnabb utan ren fiendskap mellan mannen och kvinnan.

De har ju gått skilda vägar nu så... där Sami verkar bry sig om barnen mest av deras instagramflöden att döma. Matilda har ändrat utseende totalt och verkar ha blivit väldigt ego...
Citera
2019-01-10, 18:37
Medlem
Mirka Norrström från ”Familjen Annorlunda” ligger på sjukhus.
Nu berättar trettonbarnsmamman om den stora operationen.
”Jag har varit medveten om att mina magmuskler skulle behövas sys ihop i ca 8-9 år.” skriver Mirka Norrström till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/tv4-ma...-gravidskadan/
Citera
2019-01-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Mirka Norrström från ”Familjen Annorlunda” ligger på sjukhus.
Nu berättar trettonbarnsmamman om den stora operationen.
”Jag har varit medveten om att mina magmuskler skulle behövas sys ihop i ca 8-9 år.” skriver Mirka Norrström till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/tv4-ma...-gravidskadan/
Du får det att låta mer dramatiskt än det är. Hon gjorde en planerad operation.

Däremot har ju Anna Wahlström fött sitt trettonde barn. Dottern Leehloo som precis som sina syskon kommer behöva stava sitt namn resten av livet...
Citera
2019-01-16, 16:49
Medlem
Citat:
Mirka svär?

Jo. Sami får ta riktigt mycket skit i sista säsongen. Nu är det ju lite sent ute, men jag tycker det var riktigt illa. Det fanns inte ett uns av kärlek, inte ens vänskap. Hon hatar honom totalt.

Kanske är han en riktig slöare, men så som hon beter sig gör man inte. Tack gode gud, för Samis skull, att de gått olika vägar.
Citera
2019-01-16, 19:35
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jo. Sami får ta riktigt mycket skit i sista säsongen. Nu är det ju lite sent ute, men jag tycker det var riktigt illa. Det fanns inte ett uns av kärlek, inte ens vänskap. Hon hatar honom totalt.

Kanske är han en riktig slöare, men så som hon beter sig gör man inte. Tack gode gud, för Samis skull, att de gått olika vägar.

Som de låter nu på hans instagram, så verkar han spendera otroligt mycket tid med barnen. Det kanske hon också gör, utan att visa det, men han verkar ofta vaba osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in