Citat:
Ursprungligen postat av
regelbrott
Är det nya avsnitt? Nikula har ju nyligen skilt sig såg jag på instagram...
Tråkigt...De har varit mina favoriter, men FAKTISKT så verkar hon mycket retligare mot honom i den här säsongen.
Jag hoppade högt över vad Mirka har för språkbruk mot sina barn när hon blir irriterad. Det trodde jag inte om henne. Jag har lite svårt för sådant, att man skall svära inför sina barn. Mest för att barnen brukar ta efter och jag tycker att det låter hemskt illa när barn svär. Men jag är nog också lite gammalmodig. Men sen även att jag tycker på något konstigt vis att när personer har en brytning, så låter det ännu fulare när de inte vårdar sitt språk. Men mest blev jag förvånad, då jag i sig förstått att hon har svårt att sätta gränser för sina barn. Fast det är klart, har man inte pli på barnen så är det kanske som bäddat för att man skall skrika svordomar....
(Hmm...Nu när jag läste vad jag skrivit, så insåg jag att jag nog kunde ha nöjt mig med att skriva att "Jag har svårt för folk som svär....". Sen att jag själv svär-på mitt ursprungsspråk- som den när jag slår tårna i en tröskel, eller som häromdagen, då jag öppnade ett köksskåp och en hylla rasade.... Då dansade jag krigsdans och svor nog så högt att hela grannskapet hörde.... Illa.).(Men Mirka kanske borde svära på finska, och alla vi utlänningar på vårt ursprungsspråk...? Jag inbillar mig att det låter mer redigt då.).