Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-28, 15:40
  #2917
Medlem
Pungsnoppens avatar
Höll på att Zappa genom olika kanaler och hamnade på familjen annorlunda nyligen.

Familjen som verkade mest genuin och härlig var familjen med skäggiga fadern.
Sicken lirare
Citera
2017-11-15, 13:36
  #2918
Medlem
Är det endast jag som tycker att det var konstigt att flickorna fick göra chokladbollar som belöning för att de städat, killarna fick en dator... Sen undrar jag varför Annika alltid verkar vara sur? Är hon det(någon som känner henne på riktigt?) eller har de bara vinklat det till att hon är en surkärring och maken en toffel? Familjen Nikula är roligast att titta på ,fast de är kaotiska så verkar de i alla fall glada och ha roligt tillsammans.
Citera
2017-11-15, 16:40
  #2919
Medlem
Sååå mycket kärlek och sååå mycket kaos fnitter fnitter. Jaha så kaos med en jävla massa ungar är en bra sak? Tills något händer. Hur kan man ge alla dessa avkommor vad dom behöver? Det kan man förstås inte. Dom här människorna är sjuka och tänker inte på sina barn i första hand. Man brukar prata om kattsamlare - dom här är barnsamlare inte föräldrar men visas upp som om dom är normala föräldrar bara med extremt många avkommor
Citera
2017-11-15, 22:41
  #2920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Sååå mycket kärlek och sååå mycket kaos fnitter fnitter. Jaha så kaos med en jävla massa ungar är en bra sak? Tills något händer. Hur kan man ge alla dessa avkommor vad dom behöver? Det kan man förstås inte. Dom här människorna är sjuka och tänker inte på sina barn i första hand. Man brukar prata om kattsamlare - dom här är barnsamlare inte föräldrar men visas upp som om dom är normala föräldrar bara med extremt många avkommor

Det är ju lika mycket kaos i varje familj. Men familjen Nikkula hanterar det med ett leende och uppenbar jämnställdhet mellan föräldrarna. Hos Annika och Conny så verkar Annika alltid sur och driver med Conny, men det är ju lika stor kaos där.

Om man ser på "om något händer" så har väl Zeeks visat med sin leukemiinsjuknade dotter vad bra det kan gå och Mirka kämpar ju på med sin äldsta dotter.

Men ALLA familjer har ju kaos. Så NOG räcker de till.... Föräldrarna.
Citera
2017-11-15, 22:49
  #2921
Medlem
Sen kan man ju UNDRA över insikt och kunskaper hos familjerna? Som Mirka som tycker att hennes barn äter nyttigt(det gör de inte. Kolla hennes blogg! Sötsaker hela tiden och snabbmat.). Eller det där med att två killar får en dator, tjejer får göra chokladpudding i belöning, samma om man kollar hennes blogg, inte billiga grejer hon köper- för att vara ensamstående med barn. Tretton barn till och med. Men hon rör sig väl med vad hon har och det är ju våra styrande politikers fel om hon har det för bra..Men jag kan sakna mer snusförnuft och KUNSKAP hos just henne. Men samtidigt så är det ju inte hennes fel, utan vad samhället erbjuder. Jag kan dock bli besviken på att om man nu väljer att skaffa en hel drös ungar så borde inte intresset gå hand i hand med intresse för kost och ekonomi. Men det har genom åren varit flera mammor i programmet som sagt att de har NOLL intresse i kost. Och DET är ju tragiskt...
Citera
2018-03-16, 23:49
  #2922
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Sen kan man ju UNDRA över insikt och kunskaper hos familjerna? Som Mirka som tycker att hennes barn äter nyttigt(det gör de inte. Kolla hennes blogg! Sötsaker hela tiden och snabbmat.). Eller det där med att två killar får en dator, tjejer får göra chokladpudding i belöning, samma om man kollar hennes blogg, inte billiga grejer hon köper- för att vara ensamstående med barn. Tretton barn till och med. Men hon rör sig väl med vad hon har och det är ju våra styrande politikers fel om hon har det för bra..Men jag kan sakna mer snusförnuft och KUNSKAP hos just henne. Men samtidigt så är det ju inte hennes fel, utan vad samhället erbjuder. Jag kan dock bli besviken på att om man nu väljer att skaffa en hel drös ungar så borde inte intresset gå hand i hand med intresse för kost och ekonomi. Men det har genom åren varit flera mammor i programmet som sagt att de har NOLL intresse i kost. Och DET är ju tragiskt...
Generellt är det ju så att de dummaste förökar sig mest medan de som skaffar sig vettig utbildning och karriär inte hinner pluppa ut ungar på löpande band.
Citera
2018-04-25, 17:38
  #2923
Medlem
Asklords avatar
Roligt att dom först säger att dom ska åka och storhandla. Sen när det kaosat i affären och summan låg på ca 5500kr. När dom kommer hem så säger skägget att det var en vecklig handling
Citera
2018-08-10, 12:11
  #2924
Medlem
Kul att se FA igen!
Blir intressant att följa Mirka som ensamstående. Hon verkar så lugn och strukturerad. Men funderar på hur hon drog iland kalaset. Hon vinkade ju hej då till de äldsta barnen som verkade stanna kvar. Så hon måste haft hjälp av fler vuxna, såg nog dottern Emmelie eller Mikaela i bakgrunden. Annars hade det varit intressant att se hur hon skulle få med sig de äldsta hem för tidigt för att lille David inte orkar mer, det är ju sånt man grubblar över, hur fixar man egentligen att kompromissa och anpassa sig efter så många barn?

Familjen Nikula är skön med sina byggprojekt som går i snigelfart och så namngivning av barnet i samma anda. Läste jag rätt att det blev Frasse Hogge Dino? Istället för Frans Holger Donald som vore det rätta och sen göra smeknamn av det hemma i familjen, hehe.
Citera
2018-08-10, 18:55
  #2925
Medlem
regelbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Familjen Nikula är skön med sina byggprojekt som går i snigelfart och så namngivning av barnet i samma anda. Läste jag rätt att det blev Frasse Hogge Dino? Istället för Frans Holger Donald som vore det rätta och sen göra smeknamn av det hemma i familjen, hehe.

Är det nya avsnitt? Nikula har ju nyligen skilt sig såg jag på instagram...
Citera
2018-08-10, 21:04
  #2926
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Är det nya avsnitt? Nikula har ju nyligen skilt sig såg jag på instagram...
Seriöst?! Oj. Måste vara jobbigt att se sig själv på TV som par. Det verkar spelats in sensommaren/hösten 2017?
Citera
2018-08-11, 17:07
  #2927
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Är det nya avsnitt? Nikula har ju nyligen skilt sig såg jag på instagram...

Vem av dom är Nikula?
Citera
2018-08-11, 19:33
  #2928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Vem av dom är Nikula?
Pappan med helskägg och mamman med kort hår och stora glasögon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback