Citat:
Faktiskt en intressant artikel där hon diskuterar konsekvensen av ett samhälle där definitionen av kön inte längre är något som sitter i kroppen utan som individen själv beslutar om. Hon har tagit upp det tidigare och fått fan för det, eftersom hon då använde sig av exemplet könskorrigerade män i fängelse som flyttar till kvinnofängelse och utnyttjar kvinnliga fångar. Nu har hon fått vatten på sin kvarn och faktum är att det kan leda till en intressant debatt i ett samhälle där vi utöver män och kvinnor ska ha ett tredje kön och man ska även kunna byta juridiskt kön utan att könskorrigera sig. Kanske drivs det hela för långt och det är inte mer komplicerat än att vi är just bara man eller kvinna?Nu sticker hon ut hakan igen gällande "trans-debatten"! Mycket ovanligt att denna typ av inslag kommer från vänster, så vi får se hur det tas emot av alla SJW därute.
https://www.expressen.se/debatt/-en-...kvinnofangelse
https://www.expressen.se/debatt/-en-...kvinnofangelse
"I januari skrev jag en artikel om könsidentitet i Aftonbladet, där jag frågade mig vad konsekvenserna skulle kunna bli av att samhället ändrar definitionen av kön – så att kön inte längre är något som sitter i kroppen, utan något som individen själv beslutar. Utan någon samhällsdebatt eller analys om konsekvenser för kvinnor anammar stater och internationella organisationer en definition på kön som öppnar för att förövare ska kunna missbruka den. Jag tog då upp liknande fall i USA och England, där just dömda förövare byter kön och har förgripit sig på kvinnliga intagna.
För den artikeln fick jag betala ett högt pris. Jag fick dödshot, föreläsningar och intervjuer avbokade, det sades att jag var intolerant och ville ha utrensning och att min text skulle få våldsamma konsekvenser. Just exemplet med fängelser avfärdades som en överdrift och ett skräckexempel. Athena Farrokhzad skrev: "Att en person i England som dömts för våldtäkt flyttats till ett kvinnofängelse efter att hon kommit ut som kvinna beskrivs som ett hot. Varför det?"