2018-02-21, 13:36
Medlem
HBOLLs avatar
Citat
"Uttalande angående Kajsa Ekis Ekmans deltagande på Roks konferens ‪20 februari
I en debattartikel och en efterföljande replik har Kajsa Ekis Ekman debatterat kön och där ställt sig kritisk till att kön är något som en själv definierar.
Detta är inte förenligt med Roks ideologi.
Artiklarna är publicerade i en rikstäckande tidning och får därför anses vara ett officiellt ställningstagande från Kajsa Ekis Ekman."

https://www.roks.se/nyheter/uttaland...ns-20-februari
Citera
2018-03-09, 23:35
Medlem
Är säker på att hon opererat brösten, näsan och kinderna (kanske fillers) samt fixat tänderna. Hon såg helt annorlunda ut när hon var yngre och hade ett rejält överbett. Inte särskilt feministiskt nej och måste ha kostat svinmycket med alla skönhetsingrepp men är skönt att hon erkänner att hon bara vill se 'snygg' ut precis som de flesta andra. Hon försöker liksom inte göra en falsk feministisk poäng av det.

Citat:
Varför är utseende viktigt för dig?

– Jag vill ju se snygg ut av samma skäl som alla andra vill det. Jag är inte en sådan person som målar naglarna och säger ”det där är feminism”. Sådant är skitsnack. Det finns inget feministiskt i att måla naglarna. Tvärtom. Jag målar för att det är snyggt, för att jag vill att folk ska tycka att det är snyggt. Om någon försöker påstå att man har blonderat hår och klackar som ett statement är den personen oärlig. Alla personer som bryr sig om utseendet gör det för att de vill vara snygga och för att andra ska tycka det, jag också. Det är självklart, jag fattar inte varför folk vill hålla på.'

https://bon.se/article/jag-ar-trott-pa-posorer/
Citera
2018-03-10, 01:23
Bannlyst
Gillar hennes sätt att vara som hon är och stå för det. Det behövs fler som henne.
Citera
2018-03-10, 09:42
Medlem
Alltid trott att detta är en 65-årig pk-kärring men efter intervjun i bon är jag upplyst.

Hon är en kvinnlig, yngre variant av Jan Myrdal. Både höger och vänsters mainstream tycker att hon är en idiot men hon säger en massa saker som de aldrig skulle kunna säga som rättrogna. Att hon vill vara snygg, kalla transor han osv. Och en hel del saker som bara är gränsöverskridande rent allmänt.

Hennes anledning till att vara vänster är nog samma som för Myrdal - från en början ett trendigt val som tonåring, nu kombinerat med någon typ av psykos som resultat av förnekelse, och det faktum att det är för sent att fixa till det varumärke man säljer sina texter under.
Citera
2018-03-13, 17:51
Medlem
Lite äldre bilder.

http://flamman.se/wp/wp-content/uplo...andqvist-1.jpg

http://flamman.se/wp/wp-content/uplo.../08/ekis-1.jpg

http://www.janmyrdalsallskapet.se/im...aEkisEkman.jpg

Jämfört med idag

http://resources.mynewsdesk.com/imag...dx0zs6iujd.jpg

Hon såg väldigt alldaglig ut innan alla skönhetsingrepp. Hon måste vara rätt osäker men som sagt skönt att hon står för att hon bara vill se "snygg" ut.
Citera
2018-03-13, 19:17
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Alltid trott att detta är en 65-årig pk-kärring men efter intervjun i bon är jag upplyst.

Hon är en kvinnlig, yngre variant av Jan Myrdal. Både höger och vänsters mainstream tycker att hon är en idiot men hon säger en massa saker som de aldrig skulle kunna säga som rättrogna. Att hon vill vara snygg, kalla transor han osv. Och en hel del saker som bara är gränsöverskridande rent allmänt.

Hennes anledning till att vara vänster är nog samma som för Myrdal - från en början ett trendigt val som tonåring, nu kombinerat med någon typ av psykos som resultat av förnekelse, och det faktum att det är för sent att fixa till det varumärke man säljer sina texter under.
Jan Myrdal är en djupt beläst hedersdoktor och en av få debattörer i Sverige som med rätta kan kallas intellektuell. Kajsa Ekis Ekman har silikonpattar och tror att dagens nationaliströrelse och det "internationella kapitalet" sitter i samma båt, har samma bevekelsegrunder och är i princip samma sak.

Kort sagt är den första en smarting och den sistnämnda en komplett jubelidiot.

Var snäll och likställ inte dessa två personer.
Citera
2018-03-13, 21:53
Medlem
Hon är gift med en blatte. Det är förklaringen till att hon kombinerar sund värdekonservatism med svenskfientliga konspirationsteorier.

Hon är kvinna och anammar som sådan sin makes åsikter. Kvinnor är funtade så, de är av naturen underordnade och gör som männen omkring dem säger åt dem. De är oförmögna att se större sammanhang eller vad som är långsiktigt hållbart.

Hennes man är nationalist för sitt folk men inte för europeiska folk. Däremot vill han ha en blond bimbo med raka tänder att hatknulla. Så var det mysteriet löst.
Citera
2018-03-14, 22:35
Medlem
cleovarnamnets avatar
Oj, hon måste som sagt var gjort många operationer!

Hade fått för mig att hon var riktigt bright, men i dag läste jag min första krönika av henne... Samma tomma vänsterdravel som vanligt. (Företag som vill tjäna pengar är moraliskt korrupta et c.) Sedan försöker hon påskina att en pojke på högstadiet från en låg socialgrupp skulle hamna på ungdomsvårdsskola om han förfalskade leg, men att Klarnas grundare slapp det pga social tillhörighet. Vilket skitsnack. Ingen, oavsett social status, kommer dit pga några förfalskningar. Pinsamt med klasshat när man är gott och väl vuxen. Hon måste ha djupgående komplex, vilket väl även alla operationer talar för.
Citera
2018-03-14, 22:49
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKalott
Kajsa Ekman, då boendes på Wollmar Yxkullsgatan 10 i Stockholm, dömdes för två fall av snatterier och ett fall av olaga intrång den 28 januari 1999 i Stockholms tingsrätt, mål B 2486-98. Hon var även åtalad för ohörsamhet mot ordningsmakten men det åtalet ogillades. Ekman dömdes även att betala skadestånd till Stockholms stad med 32 216 kronor. Hennes försvarare var advokaten Birgitta Alexandersson.

Snatterierna bestod av att Kajsa Ekman den 11 februari 1998 från Åhléns varuhus stulit böcker för 443 kronor och från Intersport hade hon stulit skor för 799 kronor. Kajsa erkände båda snatterierna.

Det olaga intrånget bestod av att Kajsa Ekman tillsammans med ett flertal andra från den 31 maj 1998 till den 5 juni 1998 ockuperat en fastighet på Södermalm i Stockholm. Med sig hade gänget bland annat gasmasker, stenar och påkar. Gänget hade en "fest" i lokalerna och polisen kom och beordrade att deltagarna skulle lämna fastigheten. Detta ville inte gänget och de fick bäras ut varpå flera av Ekmans kamrater gjorde våldsamt motstånd och kallade poliserna för "fascister" och andra tillmälen. Skadegörelsen som skett på fastigheten under ockupationen beskyllde de åtalade polisen för. De övriga dömda i målet var:
Leo Stolpe Törneman, 800512-0277
Patrik Mattias Lauthers, 781229-0133
John Axel Winkler, 811125-5579
Maya Sofia Maldonado, 800923-0304
Lisa Fors, 800512-2927
Kajsa Skarsgård, 820311-3025
Niclas Kristofer Ingvar Svanberg, 820204-0039
Titti Anna Jackobson, 800121-0023
Karl Pontus Widebäck-Tideman-Ullerstam, 780302-4996

För den sammanlagda brottsligheten dömdes Kajsa Ekman till 100 x 30 dagsböter.
Ja, men naturligtvis. Ändå stolt över svenska samhället som ger brottslingar chans att fortsätta synas i samhället och ger dem arenor att torgföra sina åsikter på. På många andra ställen skulle man ha stämpel som oönskad kriminell i resten av sitt liv.
Citera
2018-03-14, 23:18
Medlem
cleovarnamnets avatar
Nu läste jag denna debattartikel av henne https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...te-ordsallader och måste erkänna att hon framstår som betydligt smartare där än i den pinsamma metrokrönikan. Krävs också balls (!) att gå emot precis all politisk korrekthet. Håller dock inte med om allt hon skriver i den - jag tror personligen att män och kvinnor av födseln är mycket olika och tycker därför det är fullt rimligt att man kan vara en kvinna inlåst i fel kropp genom en naturens ”olycka”. Grymt att straffa dessa kvinnor för att de fått fel fysiska företräden. Men som sagt var, bra artikel och riktigt modigt av henne.
(Tycker förresten att det är utmärkt att alla rabiata vänstermänniskor är så pro trans - indirekt erkänner de ju att det visst finns något specifikt kvinnligt och manligt som går bortom det fysiska. Detta trots att de hela tiden tjatar om att det bara ligger i uppfostran och attityd. Hade det gjort det hade transmänniskor inte existerat, då hade det bara varit att ändra approach så var problemet löst.)
Citera
2018-03-15, 02:00
Medlem
Schweinmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Nu läste jag denna debattartikel av henne https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...te-ordsallader och måste erkänna att hon framstår som betydligt smartare där än i den pinsamma metrokrönikan. Krävs också balls (!) att gå emot precis all politisk korrekthet. Håller dock inte med om allt hon skriver i den - jag tror personligen att män och kvinnor av födseln är mycket olika och tycker därför det är fullt rimligt att man kan vara en kvinna inlåst i fel kropp genom en naturens ”olycka”. Grymt att straffa dessa kvinnor för att de fått fel fysiska företräden. Men som sagt var, bra artikel och riktigt modigt av henne.
(Tycker förresten att det är utmärkt att alla rabiata vänstermänniskor är så pro trans - indirekt erkänner de ju att det visst finns något specifikt kvinnligt och manligt som går bortom det fysiska. Detta trots att de hela tiden tjatar om att det bara ligger i uppfostran och attityd. Hade det gjort det hade transmänniskor inte existerat, då hade det bara varit att ändra approach så var problemet löst.)

Hon är väldigt smart i verkligheten. Rapp i käften som få!
Citera
2018-09-21, 18:16
Medlem
Nu sticker hon ut hakan igen gällande "trans-debatten"! Mycket ovanligt att denna typ av inslag kommer från vänster, så vi får se hur det tas emot av alla SJW därute.

https://www.expressen.se/debatt/-en-...kvinnofangelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in