Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Jo jag tror att MGM kunnat utfört mordet. Utan att fördjupa oss dom scenarion som hos en vanlig, alldaglig människa väcker en mördare till liv så tror jag att det i en del av deltagarna i tråden inklusive mig under "rätt" omständigheter kunnat mörda.
Men det var inte det saken gällde. Trots upprepningar så förstår du inte att min starka indignation över nedgörandet av HD och SD inte har ett skvatt att göra med om han/hon/dom är skyldig till mordet på Wesström eller ej?
Nu var mitt inlägg inte ett svar till dig, det var till Honan.
Alla människor är
inte kapabla till ett mord som LW har utsatts för.
LWs mord handlar långt ifrån "rätt" omständigheter.
Skulden för att mordet skett ligger inte i att LW vill leva det liv hon vill leva, att hon vill resa på en resa till Norge med vem hon vill eller vill lämna ett förhållande. Den synen har inte vanliga människor.
Skulden ligger inte hos den mördade."Rätt" omständighet? Det är endast mördaren som tycker att det är rätt omständighet.
Alla människor kan inte mörda under de omständigheter som LW mördats under. För det krävs det en speciell personlighet.
Man vill gärna tro att en sådan människa ser ut som något identifierbart. En udda existens. En person som beter sig avvikande, som gör det begripligt.
Och jag tror absolut att alla förstår att en person som ännu inte är dömd och kanske är oskyldig till mordet tar skada av spekulationerna och skriverierna här.
Skillnaden mellan oss ligger nog i att jag inte bara ser mgm som skäligen misstänkt, utan den som förmodligen är den skyldige. För de flesta innebär det stor skillnad att tala illa om en oskyldig och en skyldig till mordet.
Hur är det med "nergörandet" av LW? Du har skrivit saker om henne som du
inte har belägg för.
Vet du verkligen hur hon har levt sitt liv?
Vet du med vem hon har haft intimt förhållande med?
Vet du att hon har haft flera förhållanden samtidigt? Det verkar vara helt ok för dig att påstå både det ena och andra om henne som du inte vet ett dugg om mer än det som stått i tråden. Du skriver ofta i ordalag som att det är fakta. Då är det ok?
Detta är ett anonymt forum, där alla har rätt att uttrycka sina spekulationer så länge det inte bryter mot reglerna.
Det betyder inte att man kan försöka skriva på ett någorlunda respektfullt sätt både mot de som det spekuleras om och
till den man svarar i tråden.