2019-01-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leonardoitrakten
Assalamu alaikum och god kväll på er.

Jag är en man i trettioårsåldern, född i en mellansvensk stad, inflyttad till huvudstaden sedan ett antal år tillbaka. Jag har en eftertraktad universitetsexamen i ryggen, en årslön på närmare en halv miljon och bor i ett attraktivt innerstadsområde med min fru sedan två år tillbaka. Jag har blå ögon, ljus hy och skandinavisk bakgrund. Och jag är muslim. Alhamdulilah!

Jag antar att ni har massa frågor, och jag tänkte därför kort redogöra för min väg till denna underbara religion. Jag har alltid varit ateist, och aldrig riktigt tänkt på döden. Detta förändrades sedan en nära anhörig till mig gick bort. Jag började tänka på livet efter detta, våra gärningar och vårt eftermäle. Samtal kring dessa ämnen fördes även med mina kollegor, och en kollega, praktiserande muslim, vid min arbetsplats kom alltid med tillfredställande svar på de frågor jag grubblade över: Vad är meningen med livet? Vad händer när vi död? Varför finns vi?

Till slut erbjöd kollegan mig att följa med till moskén, och alhamdulilah, det var mitt livs bästa beslut. För när jag gick in genom dörrarna kände jag att jag rent själsligt hittat hem.

Jag har alltid haft svårt för treenighetstanken, och monoteismen inom islam tilltalade mig redan från början. När jag deltog vid bönen var det som att imamen talade till mig, bara mig, och islams levnadsregler var som skapta utifrån mina värderingar. Men det som övertalade mig på riktigt var Koranen. Mashallah! När jag läste de första sidorna, även i den svenska översättningen förstod jag att det inte var en bok skriven av en människa, utan av Gud.

Jag antar att ni har flera frågor, så ställ på! Och må även ni hitta till islam och bli en del av vår ummah. Amin!

Grattis till dig, då får du snart gifta dig med fyra fruar och slå dina fruar när de är olydiga!

Och sen får du skaffa dig åtta barn med varje fru och kräva att samhället köper en gigantisk miljonvilla åt er, eller fyra enorma bostadsrätter. För annars är det ju synd om dina barn.

Och det är tur att vi har flerbarnstillägg i Sverige, eller hur? Annars skulle du ju behöva betala kostnaderna för dina barn själv. Så kan vi ju inte ha det!
Senast redigerad av Egnatankar 2019-01-16 kl. 01:54.
2019-01-16, 03:11
Medlem
Citat:

Jag har alltid varit ateist, och aldrig riktigt tänkt på döden. Detta förändrades sedan en nära anhörig till mig gick bort. Jag började tänka på livet efter detta, våra gärningar och vårt eftermäle. Samtal kring dessa ämnen fördes även med mina kollegor, och en kollega, praktiserande muslim, vid min arbetsplats kom alltid med tillfredställande svar på de frågor jag grubblade över: Vad är meningen med livet? Vad händer när vi död? Varför finns vi?

Till slut erbjöd kollegan mig att följa med till moskén, och alhamdulilah, det var mitt livs bästa beslut. För när jag gick in genom dörrarna kände jag att jag rent själsligt hittat hem.

Jag har alltid haft svårt för treenighetstanken, och monoteismen inom islam tilltalade mig redan från början. När jag deltog vid bönen var det som att imamen talade till mig, bara mig, och islams levnadsregler var som skapta utifrån mina värderingar. Men det som övertalade mig på riktigt var Koranen. Mashallah! När jag läste de första sidorna, även i den svenska översättningen förstod jag att det inte var en bok skriven av en människa, utan av Gud.

Jag antar att ni har flera frågor, så ställ på! Och må även ni hitta till islam och bli en del av vår ummah. Amin!

Jag tror inte på att en person "som alltid har varit ateist" också "alltid har haft svårt för treenighetstanken".

Hur många svenskar bekymrar sig på allvar över treenighetens problem? Inte många, skulle jag tro.

Därför tror jag inte på dig när du säger att du alltid har varit ateist. Tvärtom tror jag att du har en betydande religiös bakgrund.
2019-01-16, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Grattis till dig, då får du snart gifta dig med fyra fruar och slå dina fruar när de är olydiga!

Och sen får du skaffa dig åtta barn med varje fru och kräva att samhället köper en gigantisk miljonvilla åt er, eller fyra enorma bostadsrätter. För annars är det ju synd om dina barn.

Och det är tur att vi har flerbarnstillägg i Sverige, eller hur? Annars skulle du ju behöva betala kostnaderna för dina barn själv. Så kan vi ju inte ha det!

Men om du är missnöjd med att muslimer får gratis miljonvilla av svenska idioter som gillar att betala mycket skatt så ska du inte klaga på muslimer utan du ska klaga på svenska idioter.
2019-01-16, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Men om du är missnöjd med att muslimer får gratis miljonvilla av svenska idioter som gillar att betala mycket skatt så ska du inte klaga på muslimer utan du ska klaga på svenska idioter.

Visst har du rätt. Det är i första hand våra politiker som vi ska anklaga för detta, samt alla de journalister som envist har vägrat att tala klarspråk om problemet.
2019-01-16, 05:36
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Du misstolkar - här finns inget hat även om ordvalen är grova, jag bara ser ned på moralen och värderingarna och tycker set är smutsigt och skamligt.

Att sedan jag hatar lite på just dessa smygrasister som är fula feta och runkar tre gånger om dagen ja men det är ju samtidigt äckliga männiksor

Är du inte ett troll utan äkta muslim så visar du här hur din nya religion fungerar.
En kristen person skulle aldrig uttrycka sig så där om andra människor.
Islam är djävulen personifierad.
2019-01-16, 05:38
Medlem
Citat:
Assalamu alaikum och god kväll på er.

Jag är en man i trettioårsåldern, född i en mellansvensk stad, inflyttad till huvudstaden sedan ett antal år tillbaka. Jag har en eftertraktad universitetsexamen i ryggen, en årslön på närmare en halv miljon och bor i ett attraktivt innerstadsområde med min fru sedan två år tillbaka. Jag har blå ögon, ljus hy och skandinavisk bakgrund. Och jag är muslim. Alhamdulilah!

Jag antar att ni har massa frågor, och jag tänkte därför kort redogöra för min väg till denna underbara religion. Jag har alltid varit ateist, och aldrig riktigt tänkt på döden. Detta förändrades sedan en nära anhörig till mig gick bort. Jag började tänka på livet efter detta, våra gärningar och vårt eftermäle. Samtal kring dessa ämnen fördes även med mina kollegor, och en kollega, praktiserande muslim, vid min arbetsplats kom alltid med tillfredställande svar på de frågor jag grubblade över: Vad är meningen med livet? Vad händer när vi död? Varför finns vi?

Har inte ork att läsa tråden så ursäkta mig om jag frågar.
Är din fru från ett muslimskt land och har ni barn_
2019-01-16, 05:42
Medlem
Citat:
Vit kultur innebär att kvinnorna horar runt och suger femton kukar före giftermål ja.

Jag har för tillfället ingen kvinna men den senaste var från arabvärlden och hade endast legat med en man, som hon var gift med.

Vad fan snackar du om, blandar du iho mig med någon annan kanske?

Du har två inlägg du svarar med smileys så du kan bara ge upp du skjuter blanka skott

Hur många har du legat med. Du kan väl enligt islam ha 4 fruar, eller.
2019-01-16, 06:02
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Kvinnor är mer värdefulla än män och skall skyddas och äras.

Män behöver inte täckas för vi ser förfärliga ut ändå - vi skall se till att vara ute i världen och skapa ett gott liv för kvinna och barn

Nä men för faan ge dig.
Är det sån smörja du intalar dig själv för att du ska kunna rättfärdiga att kvinnor ska vara slöjbeklädda och inomhus?

Islam är en kvinnoförnedrande kultur. Erkänn det istället
2019-01-16, 06:34
Medlem
OM nu Islam är så fredlig religion varför flyr människor från dessa länder där Islam är rådande, Varför anses det i denna fredliga religion att det är ok att mörda kristna. Varför måste kvinnor dölja sina kroppar för männens blickar osv osv? Hör du själv hur tvetungat det är.
2019-01-16, 07:25
Medlem
Undercasts avatar
Måste man prata arabiska för att vara muslim?

Tror du på allt som står i koranen?

Vad händer när du dör?

Hur tolkar du jihad?

Vad är din syn till att Mohammed tog till sig en liten flicka som fru?
2019-01-16, 07:37
Medlem
Citat:
Lev och låt leva.

Personligen anser jag DIg vara ganska dum i ditt resonemang jag tycker du verkar sakna intelligensen som krävs för att fatta välgrundade beslut och du verkar vara inställd på att hata för att det är lättare ön att förstå världens alla små nyanser - men jag vet nästan ingenting om dig och bryr mig inte om dg alls egentligen

Svensk i fem generationer? Du skriver som en person som inte har svenska som modersmål.

Jag anser dej var ...

Vilket pekoral, intelligens för värdegrundadebeslut?

Islam är verkligen en garant för att skapa ett skit samhälle. Ju mer dogmatiskt, ju sämre.
2019-01-16, 07:38
Bannlyst
Citat:
Heder är något kulturellt och fulltändigt oislamiskt.

Ja på frågan om omskärelse, och jag förbrukar inga burkar handkräm.

Jag ser mig inte som en förrädare, snarare som en bättre person än innan. Och nej, jag dricker inte alkohol längre. Och det beslutet har gjort mig till en bättre person enligt de flesta i min närhet. Gris har jag knappt aldrig ätit.

Varför har du i stort sett aldrig ätit griskött som tidigare etnisk svensk? Fläskkött finns ju i princip all svensk mat.

Vad säger muslimblattarna om en kritvit konvertit?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in