2019-01-15, 21:59
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det kan finnas ledtrådar i tråden om man öppnar ögonen.

Inte ens nu nappade någon, märkligt...

Man behöver inte titta så långt bort...

Alla borde ha sett det...

Tangentbordet...

Absolut är det så!
Citera
2019-01-15, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
QUOTE]

Ställer frågan igen till er med personkännedom i M-stad runt tidpunkten för Helenas försvinnande:
Om man verkligen ska kolla LGW teori fullt ut, vilka möjliga gärningspersoner -han påstår att de är två- kan man lista?
Vilka faller inom GW:s parametrar:
-nära kompisar till Helena
-tillgång till ljus bil och båt
-har nära relation till varandra
-har inte varit tidigare misstänkta i utredningen

Tror som sagt GW är rätt ute. Två gärningsmän, känner Helena, nära relation med varann, inte tidigare misstänkta i utredningen, känner området väl, tillgång till båt och givetvis bil-fast inte nödvändigtvis ljus...
Bröderna Ohlsson kom ju snabbt på tal här i tråden. Kanske ingen tokig gissning.
Kan någon upprepa deras födelseår, var någon jämngammal med Helena?
Senast redigerad av Judaland 2019-01-15 kl. 22:03.
Citera
2019-01-15, 22:29
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Du vet att jag skrivit till dig i PM att jag inte minns killarnas namn, men att jag skulle letat efter lappen/blocket där jag skrivit ner dem. Jag har letat, men tyvärr inte funnit något. Du trodde mig inte. Jag skrev också, har jag för mig, att jag tyckte mig minnas namnet FJ och att jag hade för mig att han hade bytt efternamn.

När du trodde att jag ljög, skrev du att det inte spelade någon roll att du inte fick namnen av mig, för du hade fått dem på annat håll. Därför vill jag fråga dig en sak. FJ stämmer för mig. MC, där ringer inte den minsta klocka. Ofta när man glömt något, men får höra något, så kan det ringa en klocka, komma tillbaka. Men för mig gör det inte det, när det gäller MC. (Vilket inte behöver betyda någonting alls!) Kan du bekräfta att det var MC som satt i bilen med FJ(H)? Det är viktigt att rätt person åsyftas, så att inte folk som inte har med fallet att göra hängs ut. (Ja, jag vet att jag länkade till MC:s FB-sida... tyvärr, om det nu inte skulle vara han som satt i bilen.)

Så. du som har svaret, kan du vara snäll att bekräfta eller dementera MC? Det vore bra, om du ville göra det.

P.S. Henrik M bytte till Henrik J. (Liksom hans familj.)

Kanske har det redan framgått tidigare i tråden, men vraför är inte identiteten känd på "killarna i bilen på Hällristningsvägen?" Det vanliga brukar vara att sånt kommer fram i mediabevakningen eller i snacket på stan.
Citera
2019-01-15, 22:48
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det behöver med säkerhet redas ut om "killarna i bilen på Hällristningsvägen" är bosatta utomlands eller inte. Har båda - eller i vart fall en av dem - bytt namn, börjar man definitivt undra. I så fall har tre (3) manliga personer som var med den sommaren ("killarna i bilen på Hällristningsvägen och Er*k F*ellman) flyttat utomlands. En eller två verkar ha bytt namn. (OBS! Detta måste kollas upp noga. Just nu har inte jag tid.) Till på köpet har ytterligare en person bytt namn: H*nrik J*ngert till H*nrik M*gnusson. Varför - om allt detta stämmer - är det så många från den där sommarkvällen som avviker på det här sättet? Nu ska vi inte låta fantasin flyga iväg, men nog börjar man fundera.

Kanske läge att kika på lite siffror ang. utlandsflytt/-svenskar. Ca 660 000 svenska medborgare bor utomlands, största enskilda land är USA där ca 150 000 svenskar bor. De senaste åren flyttar ca 50 000 svenskar utomlands per år. Av en "flyttbar" befolkning på ca 7miljoner är det ca 0,7%. På en kommun med en "flyttbar" befolkning på ca 15 000 pers (Mariestad) blir motsvarande siffra ca 107 st personer som alltså flyttar utomlands varje år.

Som kan förstås så flyttar en hel del tillbaka varje år också.
Citera
2019-01-15, 22:51
Medlem
Citat:
Kanske har det redan framgått tidigare i tråden, men vraför är inte identiteten känd på "killarna i bilen på Hällristningsvägen?" Det vanliga brukar vara att sånt kommer fram i mediabevakningen eller i snacket på stan.

Jag trodde mig veta namnet på den ena, men det kom upp två andra namn ganska nyligen så...?
Min källa tror jag på. Om uppgiften är felaktig har källan i sin tur blivit förd bakom ljuset.

Fritt att tolka själv: Sprids osanning för att plantera ut villospår eller på rent jävelskap..?!
Citera
2019-01-15, 22:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Jag vet inte varför inte identiteterna inte är kända, men av vad jag kommer ihåg har namnen inte kommit ut via media.
Citera
2019-01-15, 23:06
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Bröderna Ohlsson kom ju snabbt på tal här i tråden. Kanske ingen tokig gissning.
Kan någon upprepa deras födelseår, var någon jämngammal med Helena?
1961 MIK
1969 MAT
1970 DAN
1977 DAV
Citera
2019-01-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Mkt märkligt. Vill minnas att Carina påpekade i artikeln att hon varit tydlig gentemot polisen med att bilen var vit! Nästan så att det är en hund begraven.

-Har någon fått fram uppgifter på vilken typ av bil samt färg som trådens huvudaktörer stod som ägare till -92? Går det ens att få fram?

Jätte märkligt detta som du skriver om bilens färg ? Det måste ju ändå vara den viktigaste detaljen gällande vem som troligtvis är Helenas GM . Polisen hävdar att kvinnan sagt ” bronsfärgad bil ? Hon har gått förbi bilen och varit så pass nära så att hon såg att denne var tom . Sedan säger hon att bilen med bestämdhet var vit ?
Killarna vittnade om en vit bil som kört på gångvägen ? En bronsfärgad ” bil hör ju inte precis till den ” vanligaste färgen på en bil ? Och isåfall borde polisen ha hittat den om dess ägare bodde i Mariestad .
Hur ens är det möjligt att polisen säger en sak ?Vittnet säger något helt annat ?
Brons” färg är ju ändå en färg som man omöjligt kan förväxla med vit 🤔
Kan det vara så att polisen än en gång gjort bort sig ang detta? För lång tid gick och bilen blev ” bortstädat ? Eller är det kvinnan som blivit påverkad av något / någon och ändrat sin berättelse om bilens utseende ?
Men som du skrev ...... märkligt är det 🤔
Citera
2019-01-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Utveckla! Har du sagt A får du säga B

Jo han bodde i en lägenhet på stadshotellet. Och med ca,90% säkerhet var bekant med P.R. Vid 91-92 då han jobbade på stadt.
Även någon Bengtsson från Varberg. Tror han jobbade extra som vakt.
Kan helt klart vara inblandad på något vis. Jobbar/jobbade på försvaret och hade tillgång till vapen. Som jag med egna ögon sett honom avlossa på fyllan. Psykiskt instabil. (Enligt mej)
Efter han fått slut av flickvännen.
Magkänslan säger att han vet nåt.
Vet ej släkt eller bekanta.
Jag kan absolut ha fel, men kan jag väcka några minnen, så........
Citera
2019-01-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Jätte märkligt detta som du skriver om bilens färg ? Det måste ju ändå vara den viktigaste detaljen gällande vem som troligtvis är Helenas GM . Polisen hävdar att kvinnan sagt ” bronsfärgad bil ? Hon har gått förbi bilen och varit så pass nära så att hon såg att denne var tom . Sedan säger hon att bilen med bestämdhet var vit ?
Killarna vittnade om en vit bil som kört på gångvägen ? En bronsfärgad ” bil hör ju inte precis till den ” vanligaste färgen på en bil ? Och isåfall borde polisen ha hittat den om dess ägare bodde i Mariestad .
Hur ens är det möjligt att polisen säger en sak ?Vittnet säger något helt annat ?
Brons” färg är ju ändå en färg som man omöjligt kan förväxla med vit 🤔
Kan det vara så att polisen än en gång gjort bort sig ang detta? För lång tid gick och bilen blev ” bortstädat ? Eller är det kvinnan som blivit påverkad av något / någon och ändrat sin berättelse om bilens utseende ?
Men som du skrev ...... märkligt är det 🤔

Tillägg !
Polisen har förhoppningsvis ( 😕 gått ut med att alla bilar under den kritiska tiden ? Närheten av hotellet och där Helena försvann ? har kontaktat polisen ? Men uppenbarligen så har då inte den ” vita bilen m rails ( heter det så ?) givit sig till känna ? Ingen har anmält att de parkerat på gångvägen denna tid . Så självklar ( alla fall för mig ) så är denna bil den som har fört bort Helena . Allt annat vore omöjligt . Men hur har polisen missat det ? Är det som GW säger ? Det gick lång tid innan dessa två förhördes och de hann prata ihop sig . De hann då ochså göra sig av med bilen . En vit bil m rails borde ju någon känna igen om någon av dessa ” misstänkta som nämts här har ägt ? Vem ägde en vit bil m rails på taket ?
Citera
2019-01-16, 00:04
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Jo han bodde i en lägenhet på stadshotellet. Och med ca,90% säkerhet var bekant med P.R. Vid 91-92 då han jobbade på stadt.
Även någon Bengtsson från Varberg. Tror han jobbade extra som vakt.
Kan helt klart vara inblandad på något vis. Jobbar/jobbade på försvaret och hade tillgång till vapen. Som jag med egna ögon sett honom avlossa på fyllan. Psykiskt instabil. (Enligt mej)
Efter han fått slut av flickvännen.
Magkänslan säger att han vet nåt.
Vet ej släkt eller bekanta.
Jag kan absolut ha fel, men kan jag väcka några minnen, så........

Okej. Har inte en aning om vem han är.
Citera
2019-01-16, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tillägg !
Polisen har förhoppningsvis ( 😕 gått ut med att alla bilar under den kritiska tiden ? Närheten av hotellet och där Helena försvann ? har kontaktat polisen ? Men uppenbarligen så har då inte den ” vita bilen m rails ( heter det så ?) givit sig till känna ? Ingen har anmält att de parkerat på gångvägen denna tid . Så självklar ( alla fall för mig ) så är denna bil den som har fört bort Helena . Allt annat vore omöjligt . Men hur har polisen missat det ? Är det som GW säger ? Det gick lång tid innan dessa två förhördes och de hann prata ihop sig . De hann då ochså göra sig av med bilen . En vit bil m rails borde ju någon känna igen om någon av dessa ” misstänkta som nämts här har ägt ? Vem ägde en vit bil m rails på taket ?

Vit combi svarta tak relingar och mörk tonade rutor !
Polisen hittade ingen bil som stämde in på vittnets beskrivning .
Låter som en firma bil tycker jag 🤔
Får de ha tonade rutor ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in