2019-01-15, 20:06
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leonardoitrakten
Assalamu alaikum och god kväll på er.

Jag är en man i trettioårsåldern, född i en mellansvensk stad, inflyttad till huvudstaden sedan ett antal år tillbaka. Jag har en eftertraktad universitetsexamen i ryggen, en årslön på närmare en halv miljon och bor i ett attraktivt innerstadsområde med min fru sedan två år tillbaka. Jag har blå ögon, ljus hy och skandinavisk bakgrund. Och jag är muslim. Alhamdulilah!

Jag antar att ni har massa frågor, och jag tänkte därför kort redogöra för min väg till denna underbara religion. Jag har alltid varit ateist, och aldrig riktigt tänkt på döden. Detta förändrades sedan en nära anhörig till mig gick bort. Jag började tänka på livet efter detta, våra gärningar och vårt eftermäle. Samtal kring dessa ämnen fördes även med mina kollegor, och en kollega, praktiserande muslim, vid min arbetsplats kom alltid med tillfredställande svar på de frågor jag grubblade över: Vad är meningen med livet? Vad händer när vi död? Varför finns vi?

Till slut erbjöd kollegan mig att följa med till moskén, och alhamdulilah, det var mitt livs bästa beslut. För när jag gick in genom dörrarna kände jag att jag rent själsligt hittat hem.

Jag har alltid haft svårt för treenighetstanken, och monoteismen inom islam tilltalade mig redan från början. När jag deltog vid bönen var det som att imamen talade till mig, bara mig, och islams levnadsregler var som skapta utifrån mina värderingar. Men det som övertalade mig på riktigt var Koranen. Mashallah! När jag läste de första sidorna, även i den svenska översättningen förstod jag att det inte var en bok skriven av en människa, utan av Gud.

Jag antar att ni har flera frågor, så ställ på! Och må även ni hitta till islam och bli en del av vår ummah. Amin!

Är du en etnisk svensk? Eller har en ursprung från Mellanöstern eller Afrika?
2019-01-15, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Du har förutsättningar att bli riktig rappare, vet du det?
Jag kan nästan känna rytmen i ditt inlägg ovan.....
Ot ot ot, vet det!
Men..
...kan Du måhända svara på mina frågor?
Din broder verkar vara ovillig att svara på frågor han själv bett oss att ställa?

Om du släpper hb-dunken och slutar skriva till tjockisar på tindrr kan du väl berätta vad för frågor du vill att jg svarar på?
2019-01-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Ge upp din idé om övertagande, ni kan inte ens ta kontroll över de länder ni kommer ifrån för guds skull 😂

Ja någon kommer "ta över" om korkade självdestruktiva svenskarna avskaffar sig själva och försvinner. Det kommer knappast bli en tom landyta kvar som inte tillhör någon.
2019-01-15, 20:10
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Ja någon kommer "ta över" om korkade självdestruktiva svenskarna avskaffar sig själva och försvinner. Det kommer knappast bli en tom landyta kvar som inte tillhör någon.

Nej Svenskarna är driftiga varelser och spränger sig inte själva i luften t.ex.
2019-01-15, 20:12
Medlem
Citat:
Nej Svenskarna är driftiga varelser och spränger sig inte själva i luften t.ex.

Kan ni forplanta er annat än med thaihoror eller upprätthålla stabila familjerelationer över flera år som alla normala människor klarar av? Nä det kan ni inte.

"Driftig"? Det kanske skulle hjälpa svensken om svenskens existens berodde på hur mycket skatt den hade betalt, men det gör det inte.
Senast redigerad av niobium 2019-01-15 kl. 20:15.
2019-01-15, 20:13
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Du förstår inte islam. Jg vet att du tror det men du har fel, det är helt ok jag vet också att din inavlade hjärnhinnor är öppen för möjligheten att du kan ha fel så vi får lägga ned och försöka diskutera med dig du är helt enkelt för lågt ställd rent intellektuellt för att föra en givande konversation.
Du förstår inte, din kunskap brister och din ovilja att skaffa dig ny kunskap är grunden till att du aldrig kommer få snygga brudar intelligenta vänner eller tjäna mer än 30 papp i månaden

Dem 95% hittade du på nu och det stämmer inte, intelligentare folk än dg är
Mer öppna och det är grunden till att sd inte har 95%

Du är inavlad tragisk och kommer snart dö av snus folköl och kolesterol - har du slösat bort ditt liv då kanske?
Kanske

Ja du föregår ju inte direkt med gott exempel, man blir ju inte så sugen på att lära sig mer att bli som dig så vårdat och fint som du skriver. Tror ingen vettig människa är nyfikna på 1000 år gammalt påhitt. Därför är svenskarna sekulära för att vi är mer bildade än er.
2019-01-15, 20:15
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Kan ni forplanta er annat än med thaihoror eller upprätthålla stabila familjerelationer över flera år som alla normala människor klarar av? Nä det kan ni inte.

Thailändskor är driftiga, någonting ni kan lära er ifrån kanske?

Ni borde se upp till dem inte minst kristna sekulära svenskar.
2019-01-15, 20:17
Medlem
Citat:
Thailändskor är driftiga, någonting ni kan lära er ifrån kanske?

Ni borde se upp till dem inte minst kristna sekulära svenskar.

Ni kan fortsätta att upprepa hur "driftiga", "bildade" ni är och att ni minsann inte tror på gamla mossiga religioner ända till den dagen ni försvinner.
2019-01-15, 20:18
Medlem
Pusts avatar
Islam är ju en religion som utgår från det arabiska folket (tillhöra Ismaels ätt) och många renlärda muslimer anser att koranen måste läsas på arabiska. I Marocko är det förbjudet att ge sitt barn ett berbiskt (icke-muslimskt) namn. Som att namnet Björn skulle förbjudas här.

Hur ser du som svensk på att du

1. Inte fick arabiska som modersmål?
2. Antagligen har ett icke-arabiskt namn eller åtminstone föddes med ett?
3. Inte härstammar från Ismael?
2019-01-15, 20:20
Medlem
Citat:
Om du släpper hb-dunken och slutar skriva till tjockisar på tindrr kan du väl berätta vad för frågor du vill att jg svarar på?
Inlägg #6 ! Tack!

Wtf..!
Tinder är inte min grej, inte tjockisar heller....
Öm punkt för dej kanske, varför annars ta upp det i ett religionsforum?
2019-01-15, 20:22
Avslutad
Citat:
Ja du föregår ju inte direkt med gott exempel, man blir ju inte så sugen på att lära sig mer att bli som dig så vårdat och fint som du skriver. Tror ingen vettig människa är nyfikna på 1000 år gammalt påhitt. Därför är svenskarna sekulära för att vi är mer bildade än er.

Det handlar inte om bildning utan om moral och värderingar.

Det handlar inte om att lära dig bli som nån utan det handlar om att förstå andra och världen.

Men det är lättare att bara enkelt bestämma sig själv för att hata något man inte helt förstår.

Så gör intelligent lågt stående människor, som du.
2019-01-15, 20:23
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Du förstår inte islam. Jg vet att du tror det men du har fel, det är helt ok jag vet också att din inavlade hjärnhinnor är öppen för möjligheten att du kan ha fel så vi får lägga ned och försöka diskutera med dig du är helt enkelt för lågt ställd rent intellektuellt för att föra en givande konversation.
Du förstår inte, din kunskap brister och din ovilja att skaffa dig ny kunskap är grunden till att du aldrig kommer få snygga brudar intelligenta vänner eller tjäna mer än 30 papp i månaden

Dem 95% hittade du på nu och det stämmer inte, intelligentare folk än dg är
Mer öppna och det är grunden till att sd inte har 95%

Du är inavlad tragisk och kommer snart dö av snus folköl och kolesterol - har du slösat bort ditt liv då kanske?
Kanske

Sebastiano, ge mig EN god anledning till att islam är så bra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in