2019-01-15, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leonardoitrakten
Assalamu alaikum och god kväll på er.

Jag är en man i trettioårsåldern, född i en mellansvensk stad, inflyttad till huvudstaden sedan ett antal år tillbaka. Jag har en eftertraktad universitetsexamen i ryggen, en årslön på närmare en halv miljon och bor i ett attraktivt innerstadsområde med min fru sedan två år tillbaka. Jag har blå ögon, ljus hy och skandinavisk bakgrund. Och jag är muslim. Alhamdulilah!

Jag antar att ni har massa frågor, och jag tänkte därför kort redogöra för min väg till denna underbara religion. Jag har alltid varit ateist, och aldrig riktigt tänkt på döden. Detta förändrades sedan en nära anhörig till mig gick bort. Jag började tänka på livet efter detta, våra gärningar och vårt eftermäle. Samtal kring dessa ämnen fördes även med mina kollegor, och en kollega, praktiserande muslim, vid min arbetsplats kom alltid med tillfredställande svar på de frågor jag grubblade över: Vad är meningen med livet? Vad händer när vi död? Varför finns vi?

Till slut erbjöd kollegan mig att följa med till moskén, och alhamdulilah, det var mitt livs bästa beslut. För när jag gick in genom dörrarna kände jag att jag rent själsligt hittat hem.

Jag har alltid haft svårt för treenighetstanken, och monoteismen inom islam tilltalade mig redan från början. När jag deltog vid bönen var det som att imamen talade till mig, bara mig, och islams levnadsregler var som skapta utifrån mina värderingar. Men det som övertalade mig på riktigt var Koranen. Mashallah! När jag läste de första sidorna, även i den svenska översättningen förstod jag att det inte var en bok skriven av en människa, utan av Gud.

Jag antar att ni har flera frågor, så ställ på! Och må även ni hitta till islam och bli en del av vår ummah. Amin!

Mashallah broder mycket bra val och starkt av dig att försöka yttra dig här
Men jag svär ingen idé dessa inavlade bönder fattar ingenting utom vad dem resan bestämt sig för när dem läst fria tider dem går inte att resonera eller diskutera med vinkan bara glädjas åt att dem alla vill leva tragiska liv med folköl och smygfeta vita wt-horor sen dö

Kanske dem får inga barn inshallah
2019-01-15, 19:31
Avslutad
Betalar du ränta?
2019-01-15, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
För det första kan du inte vara svensk om du konverterat till islam.
För det andra vad har det för betydelse att du har en bostadsrätt?
För det tredje. En högutbildad som förespråkar islam är inte intelligent.

Det första du har inte läst definitionen av svensk du vet vi har religionsfrihet eller hur?
Eller du har egen definition av svensk? Då kan du inte kalla det svensk det ör som att jg ska börja läxa upp folk om vad som ör och inte ör en kossa- utifrån min egen folkölsfilosofi - här är första tecken på du är inavlad

Nummer tre
Intelligens och utbildning är inte hand i hand
Och den som verkar sakna intelligens hör ör du eftersom du inte är öppen för ny kunskap utan desperat håller dig fastna din inavlade övertygelse
2019-01-15, 19:36
Medlem
kalkryggars avatar
Hur förklarar du att det står rena felaktigheter i Koranen när det är en ofelbar gud som har skrivet den? Har Gud lurats eller är Gud efterbliven.

Så meningslöst.

Hur ser du på att muslimer anser sig ha rätt att bruka våld på människor som vill avstå från att delta i Islam (apostasi). Du måste då också vilja att Sharia skall styra världen (om du nu är en äkta muslim). Det betyder att du är för diktatur per definition. Högutbildad och för diktatur, jomenvisst, något har i så fall slått slint i skallen på dig.
2019-01-15, 19:49
Medlem
Citat:

Jag är en man i trettioårsåldern, född i en mellansvensk stad, inflyttad till huvudstaden sedan ett antal år tillbaka. Jag har en eftertraktad universitetsexamen i ryggen, en årslön på närmare en halv miljon och bor i ett attraktivt innerstadsområde med min fru sedan två år tillbaka. Jag har blå ögon, ljus hy och skandinavisk bakgrund. Och jag är muslim. Alhamdulilah!

Jag antar att ni har massa frågor, och jag tänkte därför kort redogöra för min väg till denna underbara religion. Jag har alltid varit ateist, och aldrig riktigt tänkt på döden. Detta förändrades sedan en nära anhörig till mig gick bort. Jag började tänka på livet efter detta, våra gärningar och vårt eftermäle. Samtal kring dessa ämnen fördes även med mina kollegor, och en kollega, praktiserande muslim, vid min arbetsplats kom alltid med tillfredställande svar på de frågor jag grubblade över: Vad är meningen med livet? Vad händer när vi död? Varför finns vi?

Till slut erbjöd kollegan mig att följa med till moskén, och alhamdulilah, det var mitt livs bästa beslut. För när jag gick in genom dörrarna kände jag att jag rent själsligt hittat hem.

Jag har alltid haft svårt för treenighetstanken, och monoteismen inom islam tilltalade mig redan från början. När jag deltog vid bönen var det som att imamen talade till mig, bara mig, och islams levnadsregler var som skapta utifrån mina värderingar. Men det som övertalade mig på riktigt var Koranen. Mashallah! När jag läste de första sidorna, även i den svenska översättningen förstod jag att det inte var en bok skriven av en människa, utan av Gud.

Jag antar att ni har flera frågor, så ställ på! Och må även ni hitta till islam och bli en del av vår ummah. Amin!

Skit i vad folk här, och vad andra muslimer, säger. Du verkar må bra av ditt beslut och det är det viktigaste, så länge ditt liv inte har en direkt negativ inverkan på andra så kan du göra va fan du vill.

Min farfar, må han vila i frid, lärde mig 2 saker som han sa är det viktigaste inom Islam:
1. Gör inget för Allah för att du måste, du ska vilja det.
2. Domedagen står du framför din skapare ENSAM, du tolkar budskapet som du önskar och får ENSAM stå för dina handlingar.

Låt ingen säga åt dig hur du ska utöva din tro, det är så fundamentalism får rot och sprids.

Önskar dig ett gott liv
2019-01-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Men jag svär ingen idé dessa inavlade bönder fattar ingenting utom vad dem resan bestämt sig för när dem läst fria tider dem går inte att resonera eller diskutera med vinkan bara glädjas åt att dem alla vill leva tragiska liv med folköl och smygfeta vita wt-horor sen dö

Du har förutsättningar att bli riktig rappare, vet du det?
Jag kan nästan känna rytmen i ditt inlägg ovan.....
Ot ot ot, vet det!
Men..
...kan Du måhända svara på mina frågor?
Din broder verkar vara ovillig att svara på frågor han själv bett oss att ställa?
2019-01-15, 19:53
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:

Så, min fråga är: Vad gör du efter döden, när det visar sig att Jesus är herre ? Kommer du omvända dig till honom då, eller förneka honom ?
2019-01-15, 19:55
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano

95% utav Sveriges befolkning vill inte ha er bedrövliga religion, den för ingenting gott med sig förutom hjärntvättade och lata individer.
2019-01-15, 19:55
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:

Ja det finns människor till allt.
En del finner gemenskapen i kyrkan, andra i fotbolllsklubben eller innebandyn. Du fann den tydligen i moskén. Gratulerar.

Att stå på egna ben är inget alternativ antar jag?
2019-01-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
För det första kan du inte vara svensk om du konverterat till islam.
För det andra vad har det för betydelse att du har en bostadsrätt?
För det tredje. En högutbildad som förespråkar islam är inte intelligent.
Right ON!
2019-01-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
95% utav Sveriges befolkning vill inte ha er bedrövliga religion, den för ingenting gott med sig förutom hjärntvättade och lata individer.

De sekulära svenska åsnorna kommer inte finnas om 100 år för de är för dumma i huvudet för att finnas till. Men för all del jobba och betala skatt tills dess ni avskaffar er själva.
2019-01-15, 20:03
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
De sekulära svenska åsnorna kommer inte finnas om 100 år för de är för dumma i huvudet för att finnas till. Men för all del jobba och betala skatt tills dess ni avskaffar er själva.

Ge upp din idé om övertagande, ni kan inte ens ta kontroll över de länder ni kommer ifrån för guds skull 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in