2019-01-15, 00:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Tänk också på att JB tycker väldigt illa om vita kränkta män. Så att hon skulle ha hittat på allting känns inte helt avlägset.

Ja det verkar ha brunnit helt i skallen på denna JB, hon gillar inte vita kränkta män men hon gillar helt uppenbart vitt olagligt pulver (kola) och hon anser att det är rätt att försöka muta en krogvakt med tio tusen kr för att hon ska undslippa lagens långa arm.

Tre år senare vill hon minsann ha stöd av rättssamhället när hon hävdar att hon blivit våldtagen av en nära bekant trots att det finns stora frågetecken kring hennes eget agerande denna natt då händelsen utspelade sig och inte nog med det. Hennes historik och eftermälet till incidenten hemma hos GS och MA lämnar en rad obesvarade frågor bakom sig.

Det är inte på nåt sätt konstigt att folk reagerar över det här fallet (som undertecknad) eftersom det finns en del omständigheter som pekar på att den egentliga sanningen inte kommit fram ännu.
Citera
2019-01-15, 01:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vilken ton? Du griper efter halmstrån.

Man kan nästan tro att du är tondöv om inte rejält korkad, har du lyssnat på ljudinspelningen?

Citat:
Men jag har förstått att du inte tycker att ett nej är ett nej utan att det indikerar att det bara är att köra på.

Om nejet är fråga om ren teater då inspelning sker i syfte att kunna nita dit fotbollsmästaren så borde rättsväsendet i sin tur kunna säga nej tack till JB:s anklagelser.

Citat:
Nämndemannen Anne-Marie P Palvall har också missförstått svensk lagstiftning. Hon anför bland annat "Det framgår inte av utredningen att det förekommit något fysiskt våld". Sedan 1 juli 2018 krävs det inte längre fysiskt våld eller hot för att det ska betraktas som våldtäkt. Det är ju beklagligt att nämndemän inte känner till det, men de är ju trots allt bara lekmän.

Du verkar helt missa att den kvinnliga nämndemannen kan ha gjort en bedömning utifrån omständigheterna kring fallet och de tveksamheter som faktiskt finns?

Om ljudinspelningen var riggad så innebär det att Glenn kan vara oskyldig eftersom han då har blivit lurad av JB att delta i fortsatta aktiviteter i sovrummet efter att "turturduvorna" suttit och rökt och samtalat i lugn och ro på balkongen efter hans första besök i det där omtalade sovrummet.

Har du ens funderat över den möjligheten eller har du lagt alla ruttna ägg i samma korg?
Citera
2019-01-15, 03:31
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Man kan nästan tro att du är tondöv om inte rejält korkad, har du lyssnat på ljudinspelningen?

Om nejet är fråga om ren teater då inspelning sker i syfte att kunna nita dit fotbollsmästaren så borde rättsväsendet i sin tur kunna säga nej tack till JB:s anklagelser.

Du verkar helt missa att den kvinnliga nämndemannen kan ha gjort en bedömning utifrån omständigheterna kring fallet och de tveksamheter som faktiskt finns?

Om ljudinspelningen var riggad så innebär det att Glenn kan vara oskyldig eftersom han då har blivit lurad av JB att delta i fortsatta aktiviteter i sovrummet efter att "turturduvorna" suttit och rökt och samtalat i lugn och ro på balkongen efter hans första besök i det där omtalade sovrummet.

Har du ens funderat över den möjligheten eller har du lagt alla ruttna ägg i samma korg?

Finns det ljudinspelning som går att lyssna på ,,,är den släppt ?
Citera
2019-01-15, 05:59
Medlem
[quote=9och0|66435571]Fast det känns som att alla glömmer bort vad han själv sagt att han gjort. Han har erkänt alla handlingar, där skiljer sig deras historier knappt något alls. Man kan inte säga att Glenn inte gjort något som han erkänt att han gjort

Jag tror inte att de tror "gott" om Glenn, jag tror bara inte att de tror att han har begått en våldtäkt så som man tänker sig en våldtäkt. Säger någon våldtäkt tänker iallafall jag i första hand på trycka ner, hålla fast, hand över munnen, eventuellt våld och tvinga till sig samlag, något i den stilen.

Vilket han inte gjort och innan nya lagen hade han inte blivit dömd för våldtäkt heller.
Allt handlar om hennes nej samt Glenns ganska dåliga förklaringar. Hade inte de funnits hade inte läget varit detsamma.

Precis så resonerar nog dessa damer. Den obildade nämndemannen i TR har också samma okunskap om nya lagstiftningen. Hon anger som argument för sin inställning att det inte förekommit något fysiskt våld. Kan tänka mig att det finns många uti samhället med denna felaktiga uppfattning.
Citera
2019-01-15, 07:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Finns det ljudinspelning som går att lyssna på ,,,är den släppt ?

Nej. Den är inte släppt.
Citera
2019-01-15, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Snacka om att överdriva! men visst, hade hon skrikit på hjälp hade nog hela familjen styckmördat henne!!

Eftersom GS ville att JB skulle följa med in till MA för en trekant så är ju MA redan med på detta, då hjälper det ju inte JB något att kalla på MA, det kan väl inte vara allt för svårt att förstå.
Det enda hon kunnat gjort är att lämna lägenheten, hur tankarna gick i det valet vet bara JB.
Citera
2019-01-15, 12:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Eftersom GS ville att JB skulle följa med in till MA för en trekant så är ju MA redan med på detta,

Ett förslag om en trekant är inte brottsligt beteende, däremot är det väl olagligt att bära kola i plånboken och bruka denna illegala drog som ett visst köksbiträde tydligen gjort sig skyldig till tidigare?

Citat:
då hjälper det ju inte JB något att kalla på MA,

Se ovan, förslag om en "love triangle" är väl knappast inte olagligt?

Citat:
det kan väl inte vara allt för svårt att förstå.

Vad ska vi förstå? Jag tror inte ens att du själv förstår vad du pratar om.

Citat:
Det enda hon kunnat gjort är att lämna lägenheten, hur tankarna gick i det valet vet bara JB.

Och det är inte för mycket begärt att hon för en gångs skull håller sig till sanningen. hon hade svårt med det 2015 då hon fast för kola.

Skrev inte en granne eller bekant (till GS?) förresten ett "brev" till JB och bad henne hålla sig till sanningen?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-01-15 kl. 13:04.
Citera
2019-01-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ett förslag om en trekant är inte brottsligt beteende, däremot är det väl olagligt att bära kola i plånboken och bruka denna illegala drog som ett visst köksbiträde tydligen gjort sig skyldig till tidigare?

Se ovan, förslag om en "love triangle" är väl knappast inte olagligt?

Vad ska vi förstå? Jag tror inte ens att du själv förstår vad du pratar om.

Och det är inte för mycket begärt att hon för en gångs skull håller sig till sanningen. hon hade svårt med det 2015 då hon fast för kola.

Skrev inte en granne eller bekant (till GS?) förresten ett "brev" till JB och bad henne hålla sig till sanningen?

tänker du svara på mina frågor?? Jag vill veta i från dig om huruvida du tycker att det är normalt och sunt beteende att ha sex sin styvdotters säng. Sen är jag nyfiken på om du själv brukar slicka fitta väl över en timma utan att tjejen börjar göra fysiska tecken på att akten kan gå över i något annat. Med tanke på att du är så tvärsäker på vad som är en våldtäkt och inte, samt att du är väldigt engagerad i andra trådar rörande väldtäkter, så borde du ha erfarenhet.

Jag undrar också hur många kvinnor du har träffat som vill få fittan slickas i en timma? jag ber dig också fråga runt lite bland dina kompisar om hur lång tid dom brukar slicka fitta innan tjejen ger klartecken till dom att det är dags attkliva på huvudattraktionen så att säga.
Citera
2019-01-15, 18:31
Medlem
Kreun.Kormans avatar
Jag funderar på vad domen skulle ha blivit om det varit ombytta roller. Om JB mot Glenns vilja sugit av honom två gånger med rökpaus emellan och dessutom kört lite rimming. Alla som tror att hon blivit dömd räcker upp en hand.
Citera
2019-01-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreun.Korman
Jag funderar på vad domen skulle ha blivit om det varit ombytta roller. Om JB mot Glenns vilja sugit av honom två gånger med rökpaus emellan och dessutom kört lite rimming. Alla som tror att hon blivit dömd räcker upp en hand.

Väldigt bra inlägg det tillför ju tråden mycket av det som faktiskt hänt som ska diskuteras här! Bakläxa.
Senast redigerad av Dial999 2019-01-15 kl. 18:48.
Citera
2019-01-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreun.Korman
Det får du fundera på någon annanstans för det handlar inte tråden om och ovanligt att kvinnor begår sexuella övergrepp mot män även om det händer.
Citera
2019-01-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
tänker du svara på mina frågor?? Jag vill veta i från dig om huruvida du tycker att det är normalt och sunt beteende att ha sex sin styvdotters säng. Sen är jag nyfiken på om du själv brukar slicka fitta väl över en timma utan att tjejen börjar göra fysiska tecken på att akten kan gå över i något annat. Med tanke på att du är så tvärsäker på vad som är en våldtäkt och inte, samt att du är väldigt engagerad i andra trådar rörande väldtäkter, så borde du ha erfarenhet.

Jag undrar också hur många kvinnor du har träffat som vill få fittan slickas i en timma? jag ber dig också fråga runt lite bland dina kompisar om hur lång tid dom brukar slicka fitta innan tjejen ger klartecken till dom att det är dags attkliva på huvudattraktionen så att säga.

Du har aldrig legat med en tjej va? i så fall hade du vetat att timmarna utan problem kan springa iväg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in